I mitt första inlägg så kan man läsa...Hur fan argumenterar du nu egentligen.
Polisen har som uppgift att se till så att vi följer lagen. Eftersom utrustning såsom nummerskylt och blinkers finns reglerade i lagen så omfattas även dessa av polisens arbete.
Din liknelse var djävligt korkad om du ursäktar mig.
En bättre liknelse vore om polisen bjuder in knarkarna till en konsert eller liknande och kravet för att få komma in är att man inte är påverkad.
Det är egentligen samma sak här. Vi får leka på Barkarbyfältet helt lagligt med tillstånd från polisen. Det enda villkoret vi har för att få göra det är att vi är lagliga på vägen till och från evenemanget. Men tyvärr så är många motorcyklister inte villiga att samverka ens till den grad att vi ska följa lagen på vägen dit.
Det är för övrigt ingen som blivit instängd och dom har inte kontrollerat alla. Utanför området hade dom en poliskontroll som inte skilde sig på något sätt från en helt vanlig poliskontroll på vilken väg som helst. Inget konstigare än det. Jag gissar att du inte ens var på plats och följdaktligen inte har en aning om hur saker och ting gick till. För annars hade du inte påstått något så korkat som att polisen skulle stängt in alla.
Jag såg att polisen stod vid vägkanten när jag åkte därifrån men blev inte stoppad. Inte någon av dom jag känner heller.
Nu har jag varken varit där eller ens pratat med någon där, utan bara fått min uppfattning genom att läsa på Sh..
Men för tydlighetens skull så säger jag det igen.. jag var inte där..
Och du missar fortfarande hela poängen med tillställningen.
Så jag lägger ner nu.
Lycka till