Stunt & Street, fast utan stunt eller vad händer?

Först o främst så borde Vi alla ge arrangörerna en eloge i deras strävan och deras arbete för att ge Oss alla ett ställe till där vi får "gasa".
Dessa växer inte på träd i detta landet. Värna om det och försök att få det att leva vidare, växa och bli en stor central mötesplats dit även Ture Touring, Kalle Cross och Stefan Sport åker.

Att Harry haffa sedan "passar på " så lägligt, ja det lär vi motorburna få leva med och har fått göra sedan hedenhös.
Spelar ingen roll om det är Barkaby, Power meet i V-ås (hörde en siffra därifrån iår med 150 st tagna för fyllekörning på en timme), Swespys meetings eller Veidec dragfestival. Harry är där.
Efter alla mina år som motorburen på div fordon så kan jag konstatera för egen del att antingen får man stå rättad i lagbokens led eller ta sitt hobbyfordon på kärra/buss. Ja precis såsom hela roadracingligan gör.

Fråga dig själv istället... Vill jag ha S&S kvar och vad kan jag i så fall göra för att bidra till dess fortsatta existens.

Jag har inte varit där....än men kommer med all säkerhet att infinna mig nån gång innan säsongen är slut. Troligen med EFen i bussen då jag inte heller kör lagligt och vill ha bötespengen till mera trimprylar.

Avslutandes så

HISSAR arrangemanget som ändå är för OSS alla
DISSAR alla gnällspikar som härbörgerar här på SH

Tänk att det fortsätter snurra runt, runt, runt.

Det är enkelt.

Folk med diverse småsaker som genererar böter av nitisk inspektör kommer tveka på att åka till Barkarby, då det är nästan garanterad razzia vid in-/utsläpp (att hävda annat är att stoppa huvudet i sanden) - att det sedan är naturligt att polisen gör så är inte relevant, inte heller orsakerna till detta, visst har några samlat på sig nog med pluspoäng att de får räkna med detta, men det drabbar oss alla på fel sätt.

Vad som är relevant är att folket sviker pga detta.

Även de med korrekt skylt och standardblinkers borde vara oroliga, och jag skall gå tillbaka till något jag pekade på tidigare, men ingen ville kännas vid...
På en modern hoj med helfordonsgodkännande är alla utbytesslipons olagliga, tysta eller inte -hur många har kvar originalsystemet?

Med det i minne så inser man rätt kvickt att skall punktmarkeringen hårddras kommer inte många hojar undan böter och föreläggande om ombesiktning.

Faktum är att det som sker utanför grindarna motverkar syftet med hela träffen - oavsett hur rätt det är att dela ut böter för felaktigheter, det är inte det jag stör mig på, jämförelsen med immunitet när man lämnar in vapen är ju ganska relevant i det här fallet (om än med en viss skillnad, icke-e-märkta blinkersglas är svåra att döda med...).

Polisföraktet skjuter i höjden, busandet kanske rent av förvärras (just en kväll när irritationen är på topp så är väl det närapå garanterat), och sker på betydligt sämre ställen än ett avlyst flygfält..

Att jaga folk på småsaker får betydligt värre konsekvenser i längden, och att jäklas med "hårdingarna" om deras små modifieringar är ju verkligen på sandlådenivå, och inte ett dugg mer moget än att stå och göra fuckyouburnouter.

/J

gillar din järmförelse pilot där med att gå mot röd gubbe..

hur många här inne gör inte det några gånger då och då? kommer det ingen bil jag ska 3 meter över gatan nej jag väntar inte,

Man vill ha lite roligare ljud på hojen byter till slipon vips böter.
Dom äckligt stora fula blinkers som sitter på fabrik byts mot mini vips böter.
byta mot miniskylt istället för mega bögläpp och all skit där bak för att (styla) sin hoj olagligt så d skriker om det.

HUR SOM HELST! Bikerbitch du gör helt rätt du jobbar mot strömmen just nu och försöker få ett alternativ mot det olagliga lekandet det kan aldrig sägas att det är nåt dåligt. man ska kunna välja!

fortsätt kämpa se till att ha rätt folk i ryggen

vad händer om en "stuntare" åker dit o lägger den så en blinkers går sönder. får han dra hem hojen om han vill slippa böter :tungan

en fråga, jo när jag bodde i stockholm så var brostugan väldigt populär, det var mycket poliser där. flera fartkontroller på vägen dit osv.

Nu var det ju ganska länge sen typ 8 år sen
Det jag undrar är, är det fortfarande lika populärt eller tog polisens kontroller död dom träffarna?

Tolf

man kan ju köra vart f*n man vill förutom barkarby just när barkarby är... för då e ju alla snutar där... eller?

en fråga, jo när jag bodde i stockholm så var brostugan väldigt populär, det var mycket poliser där. flera fartkontroller på vägen dit osv.

Det jag undrar är, är det fortfarande lika populärt eller tog polisens kontroller död dom träffarna?

Tolf
Polisen tog död på dom helt i ett par år.
Sista gångerna jag var där så stod det poliser vid infarten och delade ut inbetalningskort till alla som vågat sig dit. Ibland blev man till och med nekad att köra in av poliser som spärrade av vägen helt.

Nu har Brostugan kommit igång lite grann igen som ren bilträff. Inget stuntande på gatan där utan bara bilar och någon enstaka hoj nere vid fiket.

Tolf

Det funkade bra rätt länge, men sedan kom sporthojare dit och ägnade sig åt bakhjulsåka vid utfarten, moppefuckona kom och tittade, ännu flera sporhojare ville visa sig på bakhjulet osv osv. Detta lockade dit polisen och sedan dök alltihop. Många hojbyggare och veteranhojkillar valde då Röda Kaféet vid Vårby på torsdagar istället. Så är det än idag. Nu har dock bil- och hojbyggarfolket börjat åka till brostugan igen. Så som du kanske förstår så tycker jag faktiskt att det var potatoes mfl som sabbade brostugan, inte polisen.

/J

har vi inte kommit ifrån ämnet, polisen har väl ingenting med själva träffen att göra längre?

har vi inte kommit ifrån ämnet, polisen har väl ingenting med själva träffen att göra längre?

Indirekt har de ju de - och de är väl huvudanledningen till att sådana här event självdör (se tidigare kommentarer ang. Brostugan, haltande jämförelse måhända, men folk i allmänhet ledsnar ur på Polisväsendets sätt och träffas på annan ort istället, konstigare än så är det inte).

/J

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...