Stulen TL1000 på annons

yonsson skrev:
Om den var försäkrad när den blev stulen så borde ju han fått nya lås

Som sagt, det kan han säkert svara på om man ringer å frågar.
Det är väl det vanliga tillvägagångssättet när man har frågor om en annons, att man ringer säljaren alltså ?

Last edited:
En ren gissning... Han som har satt ut annonsen kanske vet mer än folk här på forumet. Men vad vet jag?

1) Jag vet att säljaren forhoppningsvis sitter inne med en del info om hojen

2) Om det finns någon här på SH som INTE är säljaren och som har någon info, så tar jag gärna emot den. Opartisk info är aldrig fel

3) Om hojen är "het" så kanske någon tidigare ägare befinner sig på SH

Har ni ingen info att komma med, utan bara gång på gång vill upplysa mig om att ägaren kanske vet något, så SKRIV INGET I DEN HÄR TRÅDEN :huvet

yonsson skrev:
Om den var försäkrad när den blev stulen så borde ju han fått nya lås
Haken kanske är 6000:- i självrisk,spelade ingen roll om den blev stulen eller bara stöldförsök ändå 6000:- ialf för mej var det så.

Brukar vara 3000 kr självrisk på stöld.

Jag tycker nog att 40k är jävligt högt ja, är väl ett bra pris om cykeln är helt kanon men nu lär det ju kosta några tusen att få den okej. Max 35 skulle jag säga.

Kreuger skrev:
Brukar vara 3000 kr självrisk på stöld.

Jag tycker nog att 40k är jävligt högt ja, är väl ett bra pris om cykeln är helt kanon men nu lär det ju kosta några tusen att få den okej. Max 35 skulle jag säga.

3000 i självrisk!! Jag har 10000 i garage o 20000 på gatan..fast å andra sidan är ju årskostnaden nästan gratis :)

Det kan ju faktiskt också vara som så att han bara har trafikförsäkring på den, å den täcker inte stöld å brand ju!

Mvh André

Kan det inte vara så att personen i fråga har kontakter inom försäkringsbolagen och därigenom har köpt hojen billigt för att sedan tjäna en hacka..?

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år