Stulen hoj i Landskrona, igen

Se bara till så det inte är ägaren som fått tillbaka den tanke på regskylten. Synd om jag dödar fel snubbe.

Slå killen 2 ggr (inte för hårt) sedan frågar du om han är ägaren. Om han är det så be om ursäkt men förklara att han måste uppdatera på SH.
Om han inte är det är det bara att fortsätta :rolleyes:

Svart eller mörk R1, kan ha varit R6? utan kåpglas. Två snubbar på den och föraren hade mörka kläder och passageraren hade ljusa byxor. Hann inte se så mycket då jag mötte dom, det var en hoj till i följe som jag inte såg modell på. Behöver inte alls vara stulet men det såg inte ut som om dom hade skyddskläder. Kl 20:30 på Ringvägen mellan Kvantum och OkQ8 på föreningsgatan. Mörka hjälmar.

Ringde snuten men de var upptagna på annat håll....

som vanligt då alltså.
de kan stå i timtal o ta bilister som kör några km/h för fort på landsväg, men när det väl gäller så verkar det som om det inte är lika viktigt. Var med om ett beväpnat rån på statoil på berga i helsingborg för några månader sedan, jag var den första att ringa snuten. Security var på plats 2 min efter att rånet ägt rum, snuten kom efter 45 min, för "alla bilar var i landskrona". Hur jävla smart är det på en skala? Behöver jag tillägga att det MAX borde tagit 8 minuter, då polisstationen ligger bara någon km längre ner på samma ställe.

som vanligt då alltså.
de kan stå i timtal o ta bilister som kör några km/h för fort på landsväg, men när det väl gäller så verkar det som om det inte är lika viktigt. Var med om ett beväpnat rån på statoil på berga i helsingborg för några månader sedan, jag var den första att ringa snuten. Security var på plats 2 min efter att rånet ägt rum, snuten kom efter 45 min, för "alla bilar var i landskrona". Hur jävla smart är det på en skala? Behöver jag tillägga att det MAX borde tagit 8 minuter, då polisstationen ligger bara någon km längre ner på samma ställe.

Gäller att välja orden rätt när man ringer. Är brottet inte under full aktivitet så kan de ta hur lång tid på sig som helst, men är det ett pågående brott så..

Satt och slöläste här nu och kom precis på att jag såg den röd/vita R1an vid 17.15 i Helsingborg (-98 tror jag då ramen var olackad). La märke till den för att det var vita skor och prasselbyxor på föraren. Han låg framför mig i kön på Järnvägsgatan och svängde vänster in mot bussterminalen i södra änden av Knutpunkten...
Regskylten satt halvt synlig men jag kunde bara se siffrorna som stämde med första inlägget i denna tråd.
Kanske syns i stan under kvällen?

EDIT: Tyckte det såg ut som CCG117 och för övrigt förstod jag inte riktigt om det var konstaterat att den var stulen?
Är den det borde någon köra över slöddret.

Ring om du ser den fler ggr.

till alla er andra... är den röd & vit, med blå tank, eller finns det fler R1:or som e efterlyst stulna ?

Ring om du ser den fler ggr.

till alla er andra... är den röd & vit, med blå tank, eller finns det fler R1:or som e efterlyst stulna ?

De é den WW. Och ägaren har inte fått tillbaka den. Jag har kontakt med honom. "Sporthojare".
Var efter den i kväll igen. Men jag hade fruns hoj med skjuts när jag mötte den. Hem och bytte, men då var han så klart borta.

Den är som du skrev ovan röd och vit, med blå tank. Och inga backspeglar. -98. Skylten sitter uppe under sadeln. Verkar köras mest av ett resetroll med svart hood, svarta jeans och svart hjälm.

Svart eller mörk R1, kan ha varit R6? utan kåpglas. Två snubbar på den och föraren hade mörka kläder och passageraren hade ljusa byxor. Hann inte se så mycket då jag mötte dom, det var en hoj till i följe som jag inte såg modell på. Behöver inte alls vara stulet men det såg inte ut som om dom hade skyddskläder. Kl 20:30 på Ringvägen mellan Kvantum och OkQ8 på föreningsgatan. Mörka hjälmar.

Det finns en mörk R6a ifrån Häljarp som kör utan kåpglas, och som jag kollat tidigare, då var den inte stulen. Körde den ihop med något customaktigt så är det lugnt. Stod på CarlXIIs väg i går kväll.

Last edited:
Hade det inte varit läge att dra ihop en "samåkning" i LA / Hbg med ett organiserat letande? Man förbestämmer vilka vägar som ska utforskas och sen snörper man åt snaran mot centrum med en övervikt av förare i de områden där hojen synts oftast.

Bara ett förslag men det känns rätt meningslöst att först höra hojen och sen börja leta.

Låter som de försöker sälja den, hade föraren varit en god vän så hade han nog kunnat låna den så där, de följer säkert med bakom för att se att "allt går rätt till" och han inte försöker sticka osv, självklart hade det inte varit några större problem men då hade de sett det.

Snarare en ren prokörning med polaren... Kolla vad jag hittat...! :näsblod
Hur svårt är det att dra en bil annars?

Fuckon... :mad:

Hade det inte varit läge att dra ihop en "samåkning" i LA / Hbg med ett organiserat letande?...

LA Centrum har inte så många genomfartsvägar, så är man några stycken så kan man täppa igen dessa m bevakning o samtidigt röra sig inom området.

Vi har ju oas inget "orakel" att prata i så det får lösas på annat sätt.
Morse? :D

Last edited:
Hade det inte varit läge att dra ihop en "samåkning" i LA / Hbg med ett organiserat letande? Man förbestämmer vilka vägar som ska utforskas och sen snörper man åt snaran mot centrum med en övervikt av förare i de områden där hojen synts oftast.
Yeah, bra förslag. Jag är med

Sno Mercan vetja

Yeah, bra förslag. Jag är med
Jag också, enhetlig klädsel (typ svart tröja över skinnstället) och maskerad regplåt förordas. Hjälm med svart eller tonat visir sen är det bara till att åka. Tror man behöver få ihop 20 - 25 man med nån som har huvudansvar för kontakt med polisen.

Inget våld, bara rapport till polisen var hojen befinner sig sen får dom fanimej göra sitt jobb.

Alla utrustade med var sitt basebollträ ifall man skulle se honom till fots att plantera i förarens bröst?

Bara ett förslag men det känns rätt meningslöst att först höra hojen och sen börja leta.

Jag e lätt på!:tummenupp

Snälla se till att få tag på skitungen och slå honom rejält. vill läsa mer om lyckade jakter mot detta pack.
synd att man bor så långt bort annars hade jag lätt hängt på en organiserad spaning/jakt

lycka till!!

....plastnajjor?? När ni lagt krokben för snubben kanske?....

Bara att najja fast armen i framhjulet, ringa och tipsa Polisen.
När Polisen anländer och frågar vem som najjat fast packet så kan ingen svara på det, för det vet ni ju inget om. :gnissla

Kanske kan klassas som frihetsberövande:va, men skit ska skit ha.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman