Stulen hoj i Landskrona, igen

Nej. Jag tror att jag kastade om bokstäverna lite, Polisen fick upp en Passat kombi på det reg.nr. (Svårt att jaga och memorera samtidigt, o inget att skiva på på hojen). Men det ska inte vara så svårt att få fram.

Jag såg den när jag var ute med hunden i gårkväll, dock med två personer med full utrustning på, ingen följebil och ingen regplåt. Runt 22.30 vid Vilan, onsdag kväll alltså. Visste inte att den var stulen och kunde inte kolla det heller.

Det var race i industriområdet också och de som sköt på varandra har enligt kopplingar till andra typer av hojar än som diskuteras på det här forumet.

Jag såg den när jag var ute med hunden i gårkväll, dock med två personer med full utrustning på, ingen följebil och ingen regplåt. Runt 22.30 vid Vilan, onsdag kväll alltså. Visste inte att den var stulen och kunde inte kolla det heller.

Det var race i industriområdet också och de som sköt på varandra har enligt kopplingar till andra typer av hojar än som diskuteras på det här forumet.

Den har regplåt. Sitter uppe under sadeln, inne i "skärmen".

Last edited:
Hmm, man kanske ska skita i planerna på att flytta söderut :P
Du kan ju välja ditt resmål med lite omsorg. Städer är alltid mer utsatta, men i LA sätter jag inte min fot (läs bohag) i framöver. Har jobbat där o följt utv. de senaste 10 åren...
:näsblod:död

Ut med lite mer info!
När sågs den, var, i riktning mot... Klädsel på förare/passagerare... (Inte bara mjukisbyxor) färger mm. Om observerat, udda eller speciella kännetecken.

Jag e nyfiken på vem som varit o härjat i garget här hemma... :kulspruta

Last edited:
Ut med lite mer info!
När sågs den, var, i riktning mot... Klädsel på förare/passagerare... (Inte bara mjukisbyxor) färger mm. Om observerat, udda eller speciella kännetecken.

Jag e nyfiken på vem som varit o härjat i garget här hemma... :kulspruta

Jag kom ikapp hojen strax innan golfbanan i Landskrona, på väg ut från Borstahusen. Blev fundersam när det är en kille i flippFlopp, badshorts och linne som kör. Och som sen drar på och och slår av helt, om vartannat. Han svängde vänster mot motorvägen, och jag följde efter. Fullt järn upp till precis innan motorvägen, och först då upptäckte han mig. Tvärvände och fullt skaft tillbaka mot Borstahusen. Han tittade mer på mig än på vägen. Han svängde ner mot LillOlas, och jag stannade inne på Erikstorp för att kolla reg.nr. Sitter med min fru i telefonen och får precis bekräftat att hojen är stulen, när den kommer ut från LillOlas och kör in mot stan. Med en mörkblå eller svart merca precis efter. Nu är det en ny förare. Svarta jeans, svart hood, svart hjälm, vita sneakers. Jag följer bägge längs Eriktorpsvägen och in på Strandvägen. Då ser jag att mercan upptäkt mig, för dom saktar ner till nästan noll och börjar jävlas lite. Jag vill inte dra förbi för att visa reg.nr, eller få en jävla Merca i sidan. Framme vid KarlXIIsväg, stannar hojen till och pratar med Mercan, sen sticker Mercan rakt fram längs KarlXIIs, och hojen vänder ner emot stan. In på Säbygatan, när vi kommer fram till Eriksgatan kommer Mercan från vänster igen, inte alls oväntat. Jag drar in via slottscaffet, och stannar bakom några buskar och ringer Polisen, eftersom handsfreen funkat sådär medan vi körde, tror inte det jag försökte säga gick fram. Ingen vidare reaktion ifrån dessa, mer än att de skickar en bil. Det tog säkert fem minuter innan samtalet var klart, och då var ju inte idioterna kvar, såklart. Hojen och Mercan svänger in på Borgmästargatan.

Jag kom ikapp hojen strax innan golfbanan i Landskrona, på väg ut från Borstahusen. Blev fundersam när det är en kille i flippFlopp, badshorts och linne som kör. Och som sen drar på och och slår av helt, om vartannat. Han svängde vänster mot motorvägen, och jag följde efter. Fullt järn upp till precis innan motorvägen, och först då upptäckte han mig. Tvärvände och fullt skaft tillbaka mot Borstahusen. Han tittade mer på mig än på vägen. Han svängde ner mot LillOlas, och jag stannade inne på Erikstorp för att kolla reg.nr. Sitter med min fru i telefonen och får precis bekräftat att hojen är stulen, när den kommer ut från LillOlas och kör in mot stan. Med en mörkblå eller svart merca precis efter. Nu är det en ny förare. Svarta jeans, svart hood, svart hjälm, vita sneakers. Jag följer bägge längs Eriktorpsvägen och in på Strandvägen. Då ser jag att mercan upptäkt mig, för dom saktar ner till nästan noll och börjar jävlas lite. Jag vill inte dra förbi för att visa reg.nr, eller få en jävla Merca i sidan. Framme vid KarlXIIsväg, stannar hojen till och pratar med Mercan, sen sticker Mercan rakt fram längs KarlXIIs, och hojen vänder ner emot stan. In på Säbygatan, när vi kommer fram till Eriksgatan kommer Mercan från vänster igen, inte alls oväntat. Jag drar in via slottscaffet, och stannar bakom några buskar och ringer Polisen, eftersom handsfreen funkat sådär medan vi körde, tror inte det jag försökte säga gick fram. Ingen vidare reaktion ifrån dessa, mer än att de skickar en bil. Det tog säkert fem minuter innan samtalet var klart, och då var ju inte idioterna kvar, såklart. Hojen och Mercan svänger in på Borgmästargatan.

Så jäkla glad att man bor där man bor, tycker jag läser nya trådar var dag gällandes stölder i Landskrona, måste va ett rent h-vette att ha hoj där nere! :död

Har inte snabba joggingskor när jag är ute och går med hunden så jag kan jaga ifatt den :huvet
Har ringt snuten men väntetiden på att de kan komma på plats är tyvärr inte prio 1.
Samt jag har ingen tanke på att ge mig in en klunga med folk för att fråga om den är snodd.
du har ju TeH DOG mä dig :D

Nope har som policy att inte gå in i en grupp ensamen och börja ifråga om hojen är snodd:näsblod

Ringde snuten men de var upptagna på annat håll....

Nej, när de var inne på arbetsförmedlingen, eller de bara körde förbi? :D

Låter som de försöker sälja den, hade föraren varit en god vän så hade han nog kunnat låna den så där, de följer säkert med bakom för att se att "allt går rätt till" och han inte försöker sticka osv, självklart hade det inte varit några större problem men då hade de sett det.

Last edited:
Låter som de försöker sälja den, hade föraren varit en god vän så hade han nog kunnat låna den så där, de följer säkert med bakom för att se att "allt går rätt till" och han inte försöker sticka osv, självklart hade det inte varit några större problem men då hade de sett det.

Inte riktigt rätt. Mercan har agerat "livvakt" till Rettan tidigare:huvet

Det finns nåt som heter "envarsgripande". Vem som helst får gripa vem som helst som begår ett brott där fängelse finns i straffskalan (i stort sett alla brott). Den som kör stulen hoj gör sig skyldig minst till häleri, så det är bara att gripa. När man gör envarsgripande har man ganska stora befogenheter att använda det våld som nöden kräver. Jag har inte testat gränserna men jag vet att det går alldeles utmärkt att brotta ner nån och hålla fast denne tills polisen kommer.

Satt och slöläste här nu och kom precis på att jag såg den röd/vita R1an vid 17.15 i Helsingborg (-98 tror jag då ramen var olackad). La märke till den för att det var vita skor och prasselbyxor på föraren. Han låg framför mig i kön på Järnvägsgatan och svängde vänster in mot bussterminalen i södra änden av Knutpunkten...
Regskylten satt halvt synlig men jag kunde bara se siffrorna som stämde med första inlägget i denna tråd.
Kanske syns i stan under kvällen?

EDIT: Tyckte det såg ut som CCG117 och för övrigt förstod jag inte riktigt om det var konstaterat att den var stulen?
Är den det borde någon köra över slöddret.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...