LayDeeOmega
REC #26
oakbeach skrev:
tack så mycket! Uppskattas!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
oakbeach skrev:
Showtime skrev:klart man orkar jobba! Läser själv program 100% o har inga problem med att jobba 3 dagar i veckan!

ola_sandin skrev:En liten jämförelse med att röka:
1pkt/dag =40kr
40kr x 365dagar = 14600/år ...konstigt att man aldrig ifrågasätter om en student har råd att röka...

Jag läser till civilingenjör (på heltid givetvis) och jobbar extra varje lördagsförmiddag. De flesta sover ju ändå bara bort halva lördagen, så varför inte tjäna lite extra då. Utan jobbet skulle inte min hojekonomi gå ihop sig iaf. Kan man inte undvara en halv dag i veckan, borde man ju inte hinna med o festa heller... Allt handlar om prioritering.LayDeeOmega skrev:Håller för tillfället på att läsa juridik vilket tar väldigt mycket av tiden eftersom det är otroligt mkt att läsa in, så nej... jag orkar faktiskt inte jobba. Därmed inte sagt att det kan ändras när man läser lite lugnande kurser!
Showtime skrev:klart man orkar jobba! Läser själv program 100% o har inga problem med att jobba 3 dagar i veckan!
LayDeeOmega skrev:Håller för tillfället på att läsa juridik vilket tar väldigt mycket av tiden eftersom det är otroligt mkt att läsa in, så nej... jag orkar faktiskt inte jobba. Därmed inte sagt att det kan ändras när man läser lite lugnande kurser!
Korrekt, men hade du spenderat ALLA de 40.000 kronorna på en hoj om du inte hade haft snälla föräldrar som har sparat några tusenlappar åt dig på banken så att du har en buffert? Jag påstår inte att de flesta har föräldrar som har sponsrat HELA (eller ens halva) hojintresset, vilket knappast är fallet med mig, men många har troligen fått ett nödvändigt bidrag i form av sparade pengar under sin uppväxt.sir Urban skrev:Varför då? jag har haft hoj uner hela studietiden och bara sommarjobbat och har utan hjälp från föräldrarna fått ihop det ekonomiskt. En hyffsat sommarjobb ger runt 40 papp efter skatt det räcker väl för en normal båge och slitagedelar? Men ju värre båge deto mer pengar får man ju räkna med att det kostar.
/Urban
Wagge skrev:På våren kör man skoter i Kiruna... på vintern fryser man...![]()

Det stämmer ganska bra jag klippte ut ett exempel från csn.seLayDeeOmega skrev:Om jag inte minns helt fel så får man max tjäna kring 40 000:- med fullt studiebidrag + lån. Men jag kan ha fel...
"Exempel
Om du studerar 23 veckor på våren och 17 veckor på hösten kan du tjäna 42 181 kronor under perioden 1 januari - 30 juni 2006 och 57 068 kronor under perioden den 1 juli - 31 december 2006 vid heltidsstudier utan att dina studiemedel minskas."

philsson skrev:Fick ett startbidrag till min moped på 3k det är det jag har klarat mig på hela vägen fram tills nu. Lån från föräldrarna helt återbetalt och sedan några år senare banklån (jag vet inte bra men det är borta nu). Jobbat mig upp och fått bättre hojar, inte fått några pengar, ingen hjälp när motorn rasat, inget sånt utan jobbat ihop allt i det minsta lilla. Fått någon bensintank som grattis när jag klarade körkortet eller i födelsedagspresent.![]()
Tror det är många fler än mig som betalat allt själv, mina föräldrar är emot motorcyklar och vill på så vis inte sponsra mig alls vad gäller det. Ändå kör farsan hoj ibland.![]()
Twosaint skrev:Min avatar säger väl allt.
![]()

Wagge skrev:På våren kör man skoter i Kiruna... på vintern fryser man...![]()

Neb Jones skrev:Korrekt, men hade du spenderat ALLA de 40.000 kronorna på en hoj om du inte hade haft snälla föräldrar som har sparat några tusenlappar åt dig på banken så att du har en buffert? Jag påstår inte att de flesta har föräldrar som har sponsrat HELA (eller ens halva) hojintresset, vilket knappast är fallet med mig, men många har troligen fått ett nödvändigt bidrag i form av sparade pengar under sin uppväxt.
Snygg hoj förresten!
//T
|
|
Harley-Davidson lanserar RIDE
Pressrelease från Harley-Da... |
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller