strypa honda hornet 600 till mellanhoj??

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
tänkte höra om de går att strypa en hornet 600 så den blir mellanreggad?? de e' så att lillebrosan ska ta hojkort nu men har ingen hoj, så tänkte att han kan ju kanske övningsköra me min gamle?? vad säger ni som e' lite mer inne i de?? tips å ideer:tuttar
 
BUMP....


Är det någon som har koll på vad det kostar att få en Hornet-02 (förgasare) strypt?

Ska sälja min hoj och han som ska köpa den kollade med Hynda City och dom sa att det skulle kosta ca 12.000:- med bänkning då dom sa att det nästan va ett krav. BULLSHIT tänkte jag och vänder mig nu till er som kanske har erfarenhet??
 
strypningssats från mc-kompaniet ( brickor i insug) ca 1600:- montera själv å skriv eget intyg, regbes 600:- tot 2200:-
 
1700:- för strypsats på mc-kompaniet sen 820:- för reggning har jag för mig.

Ska regga min honda cbr 600 02:a i början på februari och kommer köra med mc-kompaniets strypning.
 
Gött gött!

Märkligt att dom ger ett pris på 12.000:- och påstår att man måste bänka den.. HELT idiotiskt!
 
Cyklar som det inte finns strypningssats att köpa till måste strypas på annat vis, bänkas och köpa ett "specialintyg" som kostar lite. 12,000 är fortfarande i helt fel banor
 
Cyklar som det inte finns strypningssats att köpa till måste strypas på annat vis, bänkas och köpa ett "specialintyg" som kostar lite. 12,000 är fortfarande i helt fel banor
Min förra hoj en suzuki 400 som jag skulle regga till mellanklass. Fanns ingen strypning till den så lämnade in den på strypning, dem körde den i bänken och konsaterade att den inte behövdes stypar (typ27kw orginal) Fick effektintyget på 25kw och det funkade kanon å regga. 495:- för bänkningen betalade jag tror jag.

Hade den behövts stypas så hade det ju räckt med 1 timmes arbete (iaf på mn hoj) att sätta i par brickor och bänka igen. Det kan ju inte kosta så mycket.

Så 12000:- låter sjukt. säg att dem tar 1000:- i timmen så kan dem hålla på i 1,5 fulla arbets dar, hehe
 
Min förra hoj en suzuki 400 som jag skulle regga till mellanklass. Fanns ingen strypning till den så lämnade in den på strypning, dem körde den i bänken och konsaterade att den inte behövdes stypar (typ27kw orginal) Fick effektintyget på 25kw och det funkade kanon å regga. 495:- för bänkningen betalade jag tror jag.

Hade den behövts stypas så hade det ju räckt med 1 timmes arbete (iaf på mn hoj) att sätta i par brickor och bänka igen. Det kan ju inte kosta så mycket.

Så 12000:- låter sjukt. säg att dem tar 1000:- i timmen så kan dem hålla på i 1,5 fulla arbets dar, hehe

När man lämnar bänkpapper hos bilprovningen vid reg.bes ska det vara utfört av en aktoriserad (av SBP) firma som skriver ett specialintyg.. Som firman brukar ta lite kosing för - för att dom kan.
Varför det gick för dig utan ett, de vet jag inte :-)
 
Jag köpte en strypsats till tjejens GPZ 500 och pillade i brickorna och körde till bilprovningen nemas problemas. Köpte brickorna på Mc-kompaniet. Misstänker att det är någolunda lika på alla hojar...
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top