Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
colik skrev:har tänkt strypa min Mc så den blir laglig (är nu på 37 kw i papperet), någon som har gjort den proceduren på en cbr 600??
tänkte strypa den vid insuget, nån som vet ungefär vilken diameter man ska ha på brickorna???
colik skrev:vad menar du?? försäkringen spelar ingen roll om jag har den strypt till 1 hk, dom går ändå alltid på original effekt..... jag måste ju bänka den hos någon som kan skriva intyg på att den är strypt till 25kw så att jag kan köra den "lagligt"...
colik skrev:VA?? alla försäkringsbolag jag har ringt ca 8 st har alla sagt att dom går efter original effekten..vad har du för bolag??
edit:tur man är läskunnig![]()
![]()
colik skrev:vad tror ni om att fara och regbesikta utan att sätta dit strypningarna?? tror ni dom märker det direkt eller?? dom kan ju knappast säga att här sitter inga strypningar iallafall...
Fredda66 skrev:Du måste ha intyget. Det är det som räknas. De kommer provköra hojen men ytterst tveksamt att de skulle upptäcka om den var strypt eller inte.
Men inköps papper samt intyg på installation måste du ha.
//Fredda
Vägra vurpa skrev:Inta tagit av dom ännu, men det verkar hur lätt som helst, inget byte med trottlar sa min Honda-verkstad.
Dom skulle ha 1100 kr för bortmontering av brickorna, så det gör jag själv.

|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!