Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sett installationer med 4 slangar. Vet dock inte vad det ytterligare tillför i mätningen.
Det är någon form av kontaktkablar som ger signal när de pressas ihop. När jag var barn stod vi hoppade på en sån där för att höra hur det klickade i boxen som satt bredvid vägen.
Jag var barn på 70-talet så på den tiden satt bara ett räkneverk i boxen. Om jag inte minns fel kunde man läsa av siffrorna i ett litet fönster. De får säker intressantare mätuppgifter nuförtiden om du och din polare står och hoppar på slangarna. Eller så är mätboxen smartare så den känner att det är nått skumtVad intressanta mät data dom skulle fått ut av den!
Kanske ska ta en polare åsso ställer man sig och hoppar ungefär samtidigt, vilken jävla fart dom ska få upp![]()
Det är någon form av kontaktkablar som ger signal när de pressas ihop. När jag var barn stod vi hoppade på en sån där för att höra hur det klickade i boxen som satt bredvid vägen. En sån installation kunde i princip bara räkna antalet axlar som passerade under mätperioden.
Numera lägger man ut flera sån kablar efter varandra med med bestämda avstånd och kopplar dem till en dator. Då kan man räkna ut axelantalet, axelavstånden och hastigheten på fordonet.
Det brukar ligga en mätbox i diket eller sittande på en stolpe i närheten som kablarna är anslutna till.
Jag var barn på 70-talet så på den tiden satt bara ett räkneverk i boxen. Om jag inte minns fel kunde man läsa av siffrorna i ett litet fönster. De får säker intressantare mätuppgifter nuförtiden om du och din polare står och hoppar på slangarna. Eller så är mätboxen smartare så den känner att det är nått skumt![]()
Ok, och en trycksensor per slang i boxen då. Nu har jag lärt mig nått nytt idag så nu kan jag gå och lägga mighttp://www8.tfe.umu.se/courses/elek...nrikWestmanTrafikm%E4tning.html#_Toc494515331
Nej. Det är slangar med luft i.
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph