Stora Svetstråden!

Har sett flera videor med folk som svetsar betydligt mer än mig och de rekommenderar varmt mi160 även till nybörjare, så det lutar åt att det blir mi160. Då har jag även möjlighet för MMA och TIG om behovet utvecklar sig. Tack för all hjälp.

Glöm inte hitta svetsgas sen
Bäst att köpa flaska på privatmarknaden och byta in när det är dags.

Tex. https://www.tradera.com/item/301808/670992764/albee-weld-argon-mix-gasflaska

Kollade för skoj skull och att köpa en 11 liters argonmix verkar ju kosta nånstans runt 5000-6000 kr. Vill minnas att då jag köpte min argonflaska till TIG:en för drygt tre år sen att den inte var så dyr då men jag kan ju minnas fel.

Är väl starkt att rekommendera att köra med gas och skippa flusstråd, jag förutsätter nu att det ska svetsas inomhus.

Kollade för skoj skull och att köpa en 11 liters argonmix verkar ju kosta nånstans runt 5000-6000 kr. Vill minnas att då jag köpte min argonflaska till TIG:en för drygt tre år sen att den inte var så dyr då men jag kan ju minnas fel.

Är väl starkt att rekommendera att köra med gas och skippa flusstråd, jag förutsätter nu att det ska svetsas inomhus.
Det brukar kunna gå och hitta köpeflaskor på Blocket/Marketplace eller som nu Tradera.
Gäller bara kolla att datumen är giltiga så man kan byta in.

Ett tips till er som svetsar Tig, Proxxon elektrodslip. Klockren slip för strax under 2000:-
Finns på Amazon.IMG_6999.jpeg

Gasen och flaskorna har stigit kraftig i pris sista 3 åren. Jag jobbar med Air Liquide och får höra detta varje dag! Så din känsla stämmer med verkligheten.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back