Stora Sous Vide Tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ser ruskigt fina ut! ?
Min nya favorit är att chunka upp karren i typ 3cm kuber, salt, peppar, vitlökspulver eller bbq-krydda.
In i airfryer 10-12 minuter i 205° .
Blir frasiga utanpå och möra inuti.
Bitarna med mycket fett blir oheligt goda. ??
Tack för tipset, det ska definitivt testas! :tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag vill inte på något sätt smolka glädjen men tycker nog nacken ser rätt standard ut. ?♥️
Bilderna förmedlar nog inte helheten tyvärr, men jag kan lova att det är något helt annat än standard att hantera och uppleva i verkligheten :tummenupp Bara en sån sak som att man blir liksom helt oljig om fingrarna av att ta på köttet, dels är det mycket mer insprängt fett och fettet i sig känns annorlunda på något sätt. Själva konsistensen känns liksom inte alls som vanlig karré, det är mer... Hårt, på nåt sätt :va Inte som att det känns segt eller dåligt mörat, tvärtom, köttet känns väldigt mört och fint. Men själva konsistensen på hela bitarna när de är kalla är mer som fint marmorerad entrecote, den här hårdheten som kallt fett har om du förstår hur jag menar... Jag har inte upplevt det med någon annan karrébit jag testat iallafall, så det ska bli spännande att smaka detta :) Har testat en bit secreto från samma leverantör och det var magiskt :kär

Edit: Nu har jag provat och det var fanimig bra, lätt den bästa karrén jag käkat :kär Kan varmt rekommenderas :tummenupp
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förvisso inte idag, men ändå. Nyår firades med Sous-vide wagyu flapsteak, ugnsrostade rotfrukter och vinsås. Magiskt är bara förnamnet, så otroligt mört och saftigt. Kolla bara hur köttet formligen faller isär, och allt det insprängda fettet sen!! :kär

1000009964.jpg1000010340.jpg1000010343.jpg
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top