Stora Sous Vide Tråden

Ser ruskigt fina ut! ?
Min nya favorit är att chunka upp karren i typ 3cm kuber, salt, peppar, vitlökspulver eller bbq-krydda.
In i airfryer 10-12 minuter i 205° .
Blir frasiga utanpå och möra inuti.
Bitarna med mycket fett blir oheligt goda. ??
Tack för tipset, det ska definitivt testas! :tummenupp

Jag vill inte på något sätt smolka glädjen men tycker nog nacken ser rätt standard ut. ?♥️
Bilderna förmedlar nog inte helheten tyvärr, men jag kan lova att det är något helt annat än standard att hantera och uppleva i verkligheten :tummenupp Bara en sån sak som att man blir liksom helt oljig om fingrarna av att ta på köttet, dels är det mycket mer insprängt fett och fettet i sig känns annorlunda på något sätt. Själva konsistensen känns liksom inte alls som vanlig karré, det är mer... Hårt, på nåt sätt :va Inte som att det känns segt eller dåligt mörat, tvärtom, köttet känns väldigt mört och fint. Men själva konsistensen på hela bitarna när de är kalla är mer som fint marmorerad entrecote, den här hårdheten som kallt fett har om du förstår hur jag menar... Jag har inte upplevt det med någon annan karrébit jag testat iallafall, så det ska bli spännande att smaka detta :) Har testat en bit secreto från samma leverantör och det var magiskt :kär

Edit: Nu har jag provat och det var fanimig bra, lätt den bästa karrén jag käkat :kär Kan varmt rekommenderas :tummenupp

Last edited:
Förvisso inte idag, men ändå. Nyår firades med Sous-vide wagyu flapsteak, ugnsrostade rotfrukter och vinsås. Magiskt är bara förnamnet, så otroligt mört och saftigt. Kolla bara hur köttet formligen faller isär, och allt det insprängda fettet sen!! :kär

1000009964.jpg1000010340.jpg1000010343.jpg

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back