Stora Mellanösterntråden

Beror på att Fallskärmsjägar divisionen är USA's enda 24/7/365 stridsberedda Armeförband.
Alla tyngre förband saknar underhåll. Det var därför det tog 5 månader från Irak invanderade Kuwait Aug 1990 till USA med allierade kunde slå tillbaka Jan 1991.
Det behövs en lång uppladdning innan USA har tyngre förband klara för strid.
101st Airborne Division i Rumänien kanske kommer till hjälp (Trumpen)
Just det Nato styrkor,,,inge bra när man ska lämna Nato...Nato är väl en försvarsallians? ...och inte menad för Taco Trumpens attack på Iran?

Fick lov och googla om det var på riktigt! :3freak

Så är det ju hela tiden med Trump, han säger och gör så mycket galet att det allt som oftast överträffar dikten.

De som håller på och hittar på Trump-sagor gör nog mest en tjänst åt Trump eftersom allt som Trump verkligen gör döljs i dynghögen av påhittade saker.

Bästa sättet att dölja sina lögner är nog just så. Det lärde vi oss redan under pandemin, alla kritiker tystade man genom att hitta på sagor om monster, mikroprocessorer, magnetiska vaccin, hästmedicin etc och så misskrediterade man alla som ställde fel frågor genom att smeta på dem dessa åsikter också.

Iran säger nej till vapenvila tror jag att jag läste
Reuters.
Enligt Axiosjournalisten Barak Ravid har Iran tagit fram ett eget förslag med tio punkter.

Intressant att se hur Iran använder memes och Trumpaktig kommunikation mot honom själv

View attachment 527437

Fast jag undrar hur bra det är att reta en sån narcisistisk idiot som Trump.
Och andra sidan kanske borde dom ju veta vad dom gör så man kanske i så fall kan gissa att dom försöker provocera fram 25th amendment.

Det här kan ju bli nåt i hästväg...
Det verkar ju lite som om han vänder sig till någon speciell inom regimen?
1775564714105.png

Lär ju inte bli kärnvapen mot Iran. Inte ens Trump är så dum.
Ryssarnas domedagssvarsmekanismen är ju automatiskt och tömmer de ryska silosarna mot USA om de detekterar en avfyrning eller kärnvapenexplosion. Så om det sker så kan vi skita i att åka till jobbet imorgon och hädanefter.
Ryssarna lär ju inte heller gå med på att stänga av den i en dag eller två medans USA använder kärnvapen i deras bakgård.
Så det lär mest bli ett massivt bombanfall mot civil infrastruktur. Vatten, el, sjukhus, mat, bränsle och sånt där.
Typ krigsbrott som Ryssland gör i Ukraina.

Men troligast är väl någon variant av förlängd deadline eller att det var mest tomt prat.

Trump är nog så jävla dum men förhoppningsvis så blir det 25th amendment samma sekund som han ger ordern om kärnvapen.

En kärnvapenattack från USA skulle dessutom bli ett klartecken till Putin att kärnvapen numera är accepterade och då kanske han följer upp med att göra en grushög av Ukraina.

Men jag tror att den här natten slutar med att Trump ljuger nåt om att Iran gått med på nåt framsteg och att han därför förlänger tidsfristen.

Man får väl kolla om någon köper "oil futures" för någon miljard, då kommer nog förlängningen efter några minuter...

Edit: ev nedfall från kärnvapen skulle sannolikt påverka ett antal allierade i området så tror inte på nukes.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back