Stora Mellanösterntråden

Ser ut som att Israel har slagit till hårt mot Mehrabad flygbasen i Tehran.
Det är där de iranska F14 Tomcats är stationerade.
Så de kan hända att de numera är permanent pensionerade.
Har Iran F14 undrar du säkert.... 🤔
Jajamensan, de köpte dem från USA innan revolutionen.

View attachment 516780
Med tanke på att revolutionen var 1979 så är nog en liknande formulering
Så det kan hända att de numera är permanent utställda.
Ungefär som skeppet Vasa i Stockholm. Flygplan utan underhåll åldras snabbt.

Iran måste nog känna av trycket just nu..
Illa är det oavsett.
Men Iran har väll testat gränserna som en en femåring och nånstans tar det stopp.
Hoppas de inte drar något snabbspår nu och fiskar fram kärnvapen, för om någon skulle använda dem så är det Iran.
Skurkstat.

Iran måste nog känna av trycket just nu..
Illa är det oavsett.
Men Iran har väll testat gränserna som en en femåring och nånstans tar det stopp.
Hoppas de inte drar något snabbspår nu och fiskar fram kärnvapen, för om någon skulle använda dem så är det Iran.
Skurkstat.
Vad är illa?
Detta är inte Irak, detta var en gång ett civiliserat land.
(Med risk för att jag får äta upp det)

Vad är illa?
Detta är inte Irak, detta var en gång ett civiliserat land.
(Med risk för att jag får äta upp det)
Jag jobbade med en Iranier, och han sa att de flesta där är ganska oreligiösa. Själv var han ateist och den mest liberrala människa jag nånsin träffat. Han berättade om undergroundklubbar och ungdomsexualitet med. Inget piv, men allt annat. :hihi
Och hur alla hade en planerad flytrutt när sedlighetspolisen dök upp på festerna.

Så folket i Iran skulle nog gärna slippa det religiösa förtrycket sådär överlag, men det finns en stor mängd religiösa muppar som gärna ser till att alla andra lider med dem.

Jag jobbade med en Iranier, och han sa att de flesta där är ganska oreligiösa. Själv var han ateist och den mest liberrala människa jag nånsin träffat. Han berättade om undergroundklubbar och ungdomsexualitet med. Inget piv, men allt annat. :hihi
Och hur alla hade en planerad flytrutt när sedlighetspolisen dök upp på festerna.

Så folket i Iran skulle nog gärna slippa det religiösa förtrycket sådär överlag, men det finns en stor mängd religiösa muppar som gärna ser till att alla andra lider med dem.
Jag känner flera stycken, alltid bra folk.
De som ville bo kvar med muslimisterna kanske inte är lika bra men de är inte grottmänniskor, i min värld är de väl som många andra folk som levt under diktaturer, östtyskar, polacker, estländare osv.

Vad är piv?

Iran var ju väldigt liberalt innan regimen tog över.
Nu är det bara att hoppas att folket reser sig. Israel har ju banat vägen genom att bomba tv-stationer och polis/säkerhetspolis.

Fråga till kollektivet:
Är Trump snäll nu när han stöttar Israel att avsluta terrorn i Iran?

Så, det var den tråden det. 😃🇮🇱🥕

USA går efter oljan...som vanligt 😄
Hade en brittisk kollega runt 2004 som, när vi diskuterade Irak, sade att "även om, är det något fel med det?"
När man betänker oljans roll i världsekonomin så tror jag vi ska vara väldigt glada att USA haft kontroll på den till denna grad.

Det vore nog extremt obra för den högt belånade fasrighetsmagnaten Trump om usa fick hög inflation och därmed höjda räntor.
Jag skulle gissa på att hans fastigheter är stoppade i varsit eget bolag som det är kutym att göra, och så betalar de allihopa till ett separat bolag eller fond som inte har några utgifter (annat än att guldplätera allt).
Så blir det några konkurser igen så är Trump själv ganska orörd, lite som alla hans tidigare konkurser.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...