Stora Mellanösterntråden

Det där stämmer väl inte på något plan?
Israel går långt för att skydda sig, försöker värna och varna civila.
Nazityskland gör allt i sin makt för att industriellt utrota en folkgrupp inklusive kvinnor och barn, samtliga är civila, oklart skäl.

Beskriv på vilket sätt du tycker det är jämförbart.
Det är inte okej att bomba civila bara för att man varnar innan. Om Putin beordrar Ukraina att utrymma Kiev innan han bombar, är det okej då?
 
Det är inte okej att bomba civila bara för att man varnar innan. Om Putin beordrar Ukraina att utrymma Kiev innan han bombar, är det okej då?
Jag gör ett undantag och besvarar ditt meddelande då det inte innehåller alltför många utsvävningar.

Jag jämför inte Putin med Hitler så frågan är irrelevant.
 
Det där stämmer väl inte på något plan?
Israel går långt för att skydda sig, försöker värna och varna civila.
Nazityskland gör allt i sin makt för att industriellt utrota en folkgrupp inklusive kvinnor och barn, samtliga är civila, oklart skäl.

Beskriv på vilket sätt du tycker det är jämförbart.
NEJ. nu får du tänka själv eller det kan du inte ?
tänk tänk o hör av dej om2-3 dagar om du fortfarande inte fattar
 
NEJ. nu får du tänka själv eller det kan du inte ?
tänk tänk o hör av dej om2-3 dagar om du fortfarande inte fattar
Min far lärde mig många saker, två av dem är applicerbara här:

Man sparkar inte på de som ligger, samt;
Dårar bemöter man bäst med vänlighet

Med dessa två lärdomar önskar jag dig en fin dag.
 
Det är som om Danmark skulle anfalla Sverige för att svenska gängkriminella mördar danskar…

Om svenska förortsterrorister kidnappade danskar och tog med dem tillbaka över bron, så skulle givetvis danskarna höra av sig till Sverige för hjälp. Om vi då inte bistår danska polisen så skulle jag inte vara särskilt upprörd om de gick hårt åt Malmös förorter om det är där terroristerna kan tänkas vara.

Det är ju inte så att vi inte vet var de befinner sig, så om vi inte hjälper danskarna ställer vi oss aktivt på terroristernas sida.
 
Det är ju ännu en bekräftelse för Putin att han gör rätt. Angrip grannländer innan de kan bli ett hot. Kan Israel så kan väl vi?
"Vi har behovet. Vi har kapaciteten. Vi har rätten"

Nu är de inte grannländer, så detta bevisar väl egentligen att en buffert inte har en sådan fördel att den är värd att kriga för?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top