oops164
Smed
Det är ett Portugisiskt fartyg som delvis ägs av en Israel.Nu händer det saker. Iran har bordat ett israeliskt fartyg. Det kan bli spännande, Israel är inte kända för att lägga fingrarna emellan.
Det är ett Portugisiskt fartyg som delvis ägs av en Israel.Nu händer det saker. Iran har bordat ett israeliskt fartyg. Det kan bli spännande, Israel är inte kända för att lägga fingrarna emellan.
Jag hoppas du har rätt!Alltså om Israel vet att de skickas så har de nog koll på hur de plockar ner dem också.
Påminner mig om när jag var på stranden i Tel Aviv och bomblarmet ljöd. Jag frågade en gubbe bredvid om vad han tyckte om det, han sade att det är en övning men även om det inte vore det skulle alla fortsätta bada.
Dessa ökenfolk kan sällan något göra mot Israel.
Det är inget krig i Mellanöstern och det kommer inte att bli något heller. Varje krig har slutat med en förkrossande seger för Israel och det misstaget kommer inte de arabiska staterna göra om igen.SVT sänder live.
Det är krig i Mellanöstern, men när var det inte krig i Mellanöstern?
Nä... Den mängden av drönare och robotar som skickades var för att överbelasta det israeliska luftförsvaret. Samma taktik som Ryssland kör i Ukraina. Man skickar stora svärmar av saker och hoppas därigenom att en andel tar sig igenom.Men man gör det på ett sätt som inte gör någon skada, Israel har kapacitet att oskadliggöra den typen av drönare. Iran vågar inte slå till på allvar mot Israel eftersom man skulle förlora ett fullskaligt krig mot Israel/USA.
Iran är inte en arabisk stat, det är ganska grundläggande faktiskt.Det är inget krig i Mellanöstern och det kommer inte att bli något heller. Varje krig har slutat med en förkrossande seger för Israel och det misstaget kommer inte de arabiska staterna göra om igen.
Iran och Israel har ingen gemensam gräns, t.o.m. två länder emellan om man inte går via Saudi, så det blir svårt att skicka in någon större mängd soldater utan att involvera multipla andra länder. Och många andra muslimska länder, speciellt Saudi, ogillar Irans styre minst lika mycket som de ogillar Israel och är inte överdrivet intresserade av att hjälpa till.Sedan får man väl hoppas att Iran inte bestämmer sig för att skicka sina unga män i köttkvarnen.
Finns ju motsvarande för HamasSom min dotter sa:
-"Jag väntar bara på inlägg typ 'transpeople for Iran'." 🫣
Ja.Finns ju motsvarande för Hamas
De hittade ju något dokument häromdagen med att de hade avrättat en av sina egna för att han var lite eller mycket eller bara misstänkt gay.Ja.
Tycker dom ska åka och hälsa på Hamas.
Räcker nog med några dagar...
Vad ska man säga då om man vill sammanfatta den regionen? De är alla muslimska stater?Iran är inte en arabisk stat, det är ganska grundläggande faktiskt.
Om du inte vet att Iran inte är en arabisk stat så tycker jag du diskvalificerat dig från diskussion, gå tillbaka till barnbordet.Vad ska man säga då om man vill sammanfatta den regionen? De är alla muslimska stater?
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |