Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rent historiskt så har ju Hamas brutit vapenvilor ganska ofta, rekordet var väl när de bröt vapenvilan bara minuter efter att den ingåtts.SVT förnekar sig inte, ofattbart men helt i linje med att ha Hamas och AFA anställda på de olika redaktionerna.
![]()
Hopp om vapenvila – men osäkerheterna är många
Ett avtal om en tillfällig vapenvila mellan Hamas och Israel kan vara nära. Men förhoppningar har grusats förut och nu stiger oron i Gaza för ännu en misslyckad förhandling. – Palestinierna vill inget annat än att få fram en vapenvila, säger SVT:s Mellanösternkorrespondent Samir Abu Eid.www.svt.se

För det första har det sannolikt inte hänt, om det har hänt så finns det goda skäl, och sist men inte minst så är det bara att släppa gisslan så slipper vi nyheter likt dessa, om det nu är nyheter.När ska världen reagera? Inte ens Israel kan väl ha frikort på vilka usla handlingar som helst. Hela världen (utom USA) fördömer Israel, men ingen vågar gör något. Av två skäl. 1. Den som bråkar med Israel bråkar med USA, och det har inget land råd med. 2. Israel kan alltid hänvisa till vilket lidande judarna har fått utstå genom historien, vilket ger dem rätt att terrorisera vilka de vill.![]()
Politiska reaktioner på attacken mot matkön: ”Stoppa vansinnet!”
Ett stort antal palestinier attackerades av den israeliska militären när de väntade på mat i Gaza. Nu kommenterar flera riksdagspolitiker attacken – och kräverwww.aftonbladet.se
För det första har det sannolikt inte hänt, om det har hänt så finns det goda skäl, och sist men inte minst så är det bara att släppa gisslan så slipper vi nyheter likt dessa, om det nu är nyheter.
Det höll ju sååååå länge...Ni får hålla på utan mig. Jag har varesig tid eller lust att diskutera med det svart/vita tänket längre som ni har. Slöseri med tid. Lycka till med allt. Jag avprenumererar mig från den här tråden och några till. ?

Du tror verkligen på allt du matas med, Gaza är ett trevligt område dit tusentals svenskaraber bevisningen vallfärdar med svenska bidrag och lever loppan på FN/Hamas räkning. Tänk dig Las Vegas på ISIS sätt.Så du hävdar att det inte hänt? Jösses….. Släpp gisslan? Israel kan väl börja med att släppa dom tusentals man fängslat helt utan rättegång först? Sluta upp med att mörda barn på Västbanken. Sluta upp med att behandla Gaza som världens största utomhusfängelse i princip. Sluta upp med att bygga nya bosättningar på Västbanken….. Och överge tidigare bosättningar vilka är väldigt väldigt många….
Skulle inte förvåna mig om det var noll döda faktiskt.Hamas ledare i intervju : levererar exakt numerär med dödade civila.
Får frågan om hur många Hamas-krigare som satt livet till
Hamasledare i intervjun: omöjligt att säga,krig, kaos kommer ta lång tid…
Ridå.
Det är bara att jämföra en demonstration för Ukraina eller stöd för Israel, mot hur en normal Palestina/Gaza dito ser ut.. det är skillnad på hur man beter sig. Jag tål överhuvudtaget inte gapiga skräniga människor.Det sägs vara så farligt att köra in mat till Gaza att det i princip inte är möjligt. Vad beror det på? Tänk inversen av hur det var i Japan här för leden. Kan man ana kulturella skillnader?
View attachment 495828
Det är även vår enda räddning, att fler och fler fattar vad det handlar om.Det är bara att jämföra en demonstration för Ukraina eller stöd för Israel, mot hur en normal Palestina/Gaza dito ser ut.. det är skillnad på hur man beter sig. Jag tål överhuvudtaget inte gapiga skräniga människor.
Den förhoppningen har en alldeles egen plats i lådan för saker som aldrig kommer inträffa.Det är även vår enda räddning, att fler och fler fattar vad det handlar om.
Den förhoppningen har en alldeles egen plats i lådan för saker som aldrig kommer inträffa.
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller