Stora Mellanösterntråden

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.

FN gällande Israel´s agerande.....
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Men nu när vi är med i NATO kanske barnen får vara med och kriga på riktigt. Kommer ihåg hur angelägen jag var som 11-åring, då fick jag nöja mig med att bara leka krig.

Förresten kollar på American Sniper från 2014, sevärd film som jag brukar återkomma till över åren.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

TLDR:
Gazaboende klagar på att maten de får inte är tillräckligt god.
Det är miltära soldatransoner, och tillhandahålls på ett annat folks bekostnad. Kanske läget inte är riktigt så hemskt som de säger om de kan gnälla på cashewnötter i maten.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det säger en del.
Förvånad, någon?
Ja, något sådant, att migranter och annat folk från Mellanöstern är kravmaskiner är helt unheard of! 😅

Men bra, då kommer ingen vilja hjälpa dem så kan Netanyahu skyffla ut dem i Egypten, vilket borde gjorts för länge sedan.

Israel borde gå med i NATO så kunde alla få försvara Israel, det om något hade blivit en bra playground för försvarsindustrin
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hörde Josep Borrell på Ekot igår, Gaza har tydligen gått från att vara världens största fängelse till världens största massgrav.

Hur många araber med europeiska pass var det som plötsligt ville fly från Hamas-kontrollerade området Gaza? 10,000?

Problemet här är att inget av det som kablas ut går att lita på. Det är klart att det inte var ett fängelse förr och att det inte är så illa som de påstår nu. Pallywood rakt igenom tror jag.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Ja, något sådant, att migranter och annat folk från Mellanöstern är kravmaskiner är helt unheard of! 😅

Men bra, då kommer ingen vilja hjälpa dem så kan Netanyahu skyffla ut dem i Egypten, vilket borde gjorts för länge sedan.

Israel borde gå med i NATO så kunde alla få försvara Israel, det om något hade blivit en bra playground för försvarsindustrin
Det vore bättre om USA slutade stödja Israel militärt, så kunde den förenade arabvärlden göra slut på den eländiga lilla terrorstaten. Israel skulle aldrig kunna hålla på med sitt utrotningskrig mot Gaza och palestinierna om man inte hade USA bakom ryggen. På så vis skulle över 70 års krigande och förtryck av palestinierna vara över för all framtid. Inget Israel - ingen terror.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det vore bättre om USA slutade stödja Israel militärt, så kunde den förenade arabvärlden göra slut på den eländiga lilla terrorstaten. Israel skulle aldrig kunna hålla på med sitt utrotningskrig mot Gaza och palestinierna om man inte hade USA bakom ryggen. På så vis skulle över 70 års krigande och förtryck av palestinierna vara över för all framtid. Inget Israel - ingen terror.
Ibland gör du det så bra, ibland så dåligt.
Det där om flashback var humoristiskt och elegant, det här var ju bara B.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag misstänker att han anspelar på det faktum att UNRWA inte är mer opartiska i frågan än att det är konstaterat att en del av de anställda där aktivt stöttat terrorinsatsen som Hamas genomförde.
Så det är inte riktigt en rapport som man kan betrakta som opartisk i frågan. Tyvärr.

Sen är jag övertygad om att det förekommer en del övergrepp även från israelisk sida i det här. Men omfattningen av det går inte att bedöma på grundval av rapporter från en partsinlaga.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Jag misstänker att han anspelar på det faktum att UNRWA inte är mer opartiska i frågan än att det är konstaterat att en del av de anställda där aktivt stöttat terrorinsatsen som Hamas genomförde.
Så det är inte riktigt en rapport som man kan betrakta som opartisk i frågan. Tyvärr.

Sen är jag övertygad om att det förekommer en del övergrepp även från israelisk sida i det här. Men omfattningen av det går inte att bedöma på grundval av rapporter från en partsinlaga.

Det är ett påstående som kommer från Israel och dom har inte av vad jag sett presenterat ett enda faktiskt bevis för att backa upp det påståendet.



12 pers ur en arbetsstyrka på flera tusen anställda också och man kollektivbestraffar 2 miljoner palestinier genom att strypa allt bistånd? SJUKT!! Och om det ens är sant för Israel har kommit med beskyllningen och inte mig veterligen presenterat ett enda bevis…… EU/FN etc har konstaterat samma som jag.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ah klassiskt, här skall Unrwa diskuteras tror man, icke sa Nicke - istället nya känslolögner om bistånd och svält, kollektiv bestraffning och massa infantilt kommunistkäbbel.

Allt är som vanligt.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Ah klassiskt, här skall Unrwa diskuteras tror man, icke sa Nicke - istället nya känslolögner om bistånd och svält, kollektiv bestraffning och massa infantilt kommunistkäbbel.

Allt är som vanligt.

Läste du länkarna?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Läste du länkarna?
Jag har läst vad olika journalister spekulerar om, ja.
Det står för övrigt i din länk att även om det är sant så är det irrelevant. 😅
Tycker du också så? Varför argumenterar då för att det inte är sant?
Tycker du inte så? Kommer du då ändra dig om en källa som du för dagen gillar skulle påstå att det är sant?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top