Det är nog det sista jag är faktiskt…..
Ta det du skriver här som ett enda exempel….
”…..men det räckte inte för araberna…..”
Dom orden i sig är ju så synnerligen elakt korkat formulerade…… Ursäkta att jag säger det. Du vet om att man gjorde närmare två miljoner människor statslösa på kuppen va? Dom massakers Stern etc genomförde på oskyldiga människor. Tusentals människor. Guinness, Bernadotte etc råkar bara vara dom mest kända och dom var vita européer som jobbade för en tvåstatslösning. Alla andra var anonyma palestinier som blev mördade eller utkastade från sina egna hem….. Att du så svart/vitt stenhårt backar upp sionismen är skrämmande. Hur Israel attackerat Ship-to-Gaza båtarna på internationellt vatten……?
en.wikipedia.org
Det här är ju inte ens i närheten av Ok. Israel har inte ens tillåtit palestinierna i Gaza att fiska på sitt eget vatten….. Sjukt…… Åter igen, -88 klubbade FN med stor majoritet att Palestina existerar och fick ständig observationsstatus i FN. Man klubbade igenom en tvåstatslösning. Israel vägrade och fortsatte med sitt apartheidsystem, man fortsatte att mörda, fängsla och ockupera mer och mer mark på Västbanken för nya bosättningar och man förvandlade Gaza till världens största utomhusfängelse. Och det Israel gjort på sistone är totalt och till 100 % oacceptabelt. Och, nix, om du fått för dig att jag är kär i dig så är det en lika verklighetsfrånvänd tanke som att sionismen är en bra grej. Punkt.