Stora Mellanösterntråden

Vill man bli tysk medborgare måste man i fortsättningen erkänna Israels rätt att existera.

Utmärkt, jag satt och tänkte på igår hur man kunde göra för att börja ta i denna och andra värderingar, man får göra psykologiska tester och en utvärdering.

Eller så struntar man i det och konstaterar att vi behöver inte fler medborgare från MENA oavsett vad de tycker.

Häromdagen var det din dator som var långsam, din fru var otrevligt bemött och allt vad det var. Man up. Sluta gnäll.

Sluta gnäll själv. Och det var mitt gamla KONTO som laggade. På mobil, padda och lur.

Bemöt det jag skrev istället.

Sluta gnäll själv. Och det var mitt gamla KONTO som laggade. På mobil, padda och lur.

Bemöt det jag skrev istället.
Ja jag håller inte med om din syn på araberna du kallar palestinier. Han var säkert en terrorist och om han inte var det så fick han sjukhusvård tack vare Israel, vilken en tillfångatagen jude så klart aldrig fått, på sin höjd blir juden gömd i en jordhåla för att juden är jude och jag gillar inte den människosynen. Så, jag bryr mig inte om en arab på en motorhuv. Var det svar på din fråga?

Ja jag håller inte med om din syn på araberna du kallar palestinier. Han var säkert en terrorist och om han inte var det så fick han sjukhusvård tack vare Israel, vilken en tillfångatagen jude så klart aldrig fått, på sin höjd blir juden gömd i en jordhåla för att juden är jude och jag gillar inte den människosynen. Så, jag bryr mig inte om en arab på en motorhuv. Var det svar på din fråga?

Det var en tydlig markering gällande vart du har dina sympatier åtminstone.

1. Han verkar ha varit en helt vanlig snubbe enligt media. Inte Hamas.
2. Det skedde på Västbanken. Där Hamas inte finns.
2. Det verkar inte som att israelerna tog honom till nåt sjukhus eller släppte honom vid någon ambulans.

Läste du ens artikeln? Det var AP som är källan.

Amerikansk nyhetsbyrå.

Schysst människosyn du verkar ha.

Det var en tydlig markering gällande vart du har dina sympatier åtminstone.

1. Han verkar ha varit en helt vanlig snubbe enligt media. Inte Hamas.
2. Det skedde på Västbanken. Där Hamas inte finns.
2. Det verkar inte som att israelerna tog honom till nåt sjukhus eller släppte honom vid någon ambulans.

Läste du ens artikeln? Det var AP som är källan.

Amerikansk nyhetsbyrå.

Schysst människosyn du verkar ha.
Ja jag är väldigt klar och tydlig i mitt stöd till Israel. Inget jag någonsin försökt dölja eller har svårt att argumentera för.

Nej jag läste inte artikeln, jag bryr mig inte om denna detaljfråga, araberna bör bo i ett arabiskt land.

Hur var det med personangrepp som du själv gnäller om, gäller faller ditt mummel om människosyn under det eller är det bara en observation i linje med att jag tycker du sväljer propaganda helt okritiskt? 😅 Och så människosyn från en som tycker Rysslands oerhörda brott, inklusive de i Gulag, är försvarbara, rent av logiska och bra, ja det känns ju väldigt lätt att på allvar. 🥹

Ja jag är väldigt klar och tydlig i mitt stöd till Israel. Inget jag någonsin försökt dölja eller har svårt att argumentera för.

Nej jag läste inte artikeln, jag bryr mig inte om denna detaljfråga, araberna bör bo i ett arabiskt land.

Hur var det med personangrepp som du själv gnäller om, gäller faller ditt mummel om människosyn under det eller är det bara en observation i linje med att jag tycker du sväljer propaganda helt okritiskt? Och så människosyn från en som tycker Rysslands oerhörda brott, inklusive de i Gulag, är försvarbara, rent av logiska och bra, ja det känns ju väldigt lätt att på allvar. 🥹

”Araberna” bodde i ett ”arabiskt land” fram tills -48 då England/sionisterna etc helt plötsligt gjorde flera miljoner människor statslösa. Från en dag till nästa i princip.

Stern-ligan etc hade även ihjäl Lord Moyne, Folke Bernadotte och andra som verkade för en två-statslösning. Och just i det här isolerade fallet vi pratar om nu. Israelisk militär lägger beslag på en skadad helt random snubbe på VÄSTBANKEN, surrar honom på huven på bilen och kör omkring med honom i flera timmar. Och efteråt ljuger man om alltihop.

Israel har inte på Västbanken att göra.

Läs artikeln.

”Araberna” bodde i ett ”arabiskt land” fram tills -48 då England/sionisterna etc helt plötsligt gjorde flera miljoner människor statslösa. Från en dag till nästa i princip.

Stern-ligan etc hade även ihjäl Lord Moyne, Folke Bernadotte och andra som verkade för en två-statslösning. Och just i det här isolerade fallet vi pratar om nu. Israelisk militär lägger beslag på en skadad helt random snubbe på VÄSTBANKEN, surrar honom på huven på bilen och kör omkring med honom i flera timmar. Och efteråt ljuger man om alltihop.

Israel har inte på Västbanken att göra.

Läs artikeln.
Nej, läs första inlägget och besvara alla punkter, du kan ta upp din artikel där.

Förstör inte denna tråd också.

Ja men nu slutar vi prata om våra egna och andras egenskaper annars påkallar jag en moderators uppmärksamhet 😬😉
Och du tänker fortfarande inte bemöta det faktum att det inte handlade om en Hamas-snubbe och att detta utspelade sig på Västbanken där Hamas inte finns efter ditt påhopp mot araber/palestinier......? Ta augusti månad förra året som ett exempel...... Israel hade ihjäl nästan 20 barn...... På Västbanken! Där inte Israel har att göra men dom är där i alla fall och "annekterar" mer och mer och mer mark för att bygga nya bosättningar........ Och så har det varit sedan 1948. Du ger inte palestinierna samma rätt att försvara sig som du ger Israel? Vad tycker du om att Israel mördade Walter Guinness, Folke Bernadotte och andra som propagerade för en tvåstatslösning tidigt......?

Hur man skickat Mossad-agenter klotet runt för att mörda sina "fiender"? Det här är bara ett exempel och det gick KÄPPRÄTT åt helvete i Lillehammer där man istället hade ihjäl en helt totalt oskyldig marockan när han promenerade hemåt med sin gravida fru och deras barn......

Av alla mord som Mossad utförde var det bara en (1) som faktiskt hade varit inblandad i massakern under OS i München -72. Alla andra hade ingenting med saken att göra...... 11 israeler dog under den incidenten. Svarta september utförde dådet för att sätta press på Israel att släppa fängslade palestinier. Fram tills idag har Israel fortsatt med godtyckliga arresteringar där man även nu håller tusentals palestinier i fängelse helt utan rättegångar..... Man visade tämligen omedelbart redan innan Israels skapande hur man såg på alla som ens tänkte tanken på en tvåstatslösning. Yehoshua Cohen som mördade Folke Bernadotte blev aldrig straffad för mordet utan blev snarare belönad då han senare blev utsedd till David Ben-Gurions personliga livvakt.....

Och du tänker fortfarande inte bemöta det faktum att det inte handlade om en Hamas-snubbe och att detta utspelade sig på Västbanken där Hamas inte finns efter ditt påhopp mot araber/palestinier......?
Fast Hamas är ju aktiva på Västbanken, och har sedan 2023 drivit upp tonläget där, så att de inte finns där låter konstigt.
Huruvida snubben på motorhuven var medlem i Hamas vet väl ingen i nuläget, men han blev skjuten under en eldstrid med aktiva stridande, så de som packade ihop honom sade att de misstänkte att han var en av de stridande.

Hur väl något av det stämmer lär vi aldrig få veta, men det är lika förmätet att anta att han var en oskyldig åskådare som att han var aktiv stridande part.

Fast Hamas är ju aktiva på Västbanken, och har sedan 2023 drivit upp tonläget där, så att de inte finns där låter konstigt.
Huruvida snubben på motorhuven var medlem i Hamas vet väl ingen i nuläget, men han blev skjuten under en eldstrid med aktiva stridande, så de som packade ihop honom sade att de misstänkte att han var en av de stridande.

Hur väl något av det stämmer lär vi aldrig få veta, men det är lika förmätet att anta att han var en oskyldig åskådare som att han var aktiv stridande part.
Han har ju blivit intervjuad och man VET att han inte var stridande. Obeväpnad, vanliga kläder etc. Vanlig civil som var på fel plats och blev skadad. AP (amerikanske nyhetsbyrå) var dom första som intervjuade. Man VET att IDF ljög om det hela, filmer bevisar det AP konstaterar. Dom körde omkring med honom på en stekhet motorhuv i åtminstone två timmar, dom passerade flera ambulanser etc....... Det enda som inte är helt klart i artiklar jag läst var vem/vilka som faktiskt tog honom till sjukhus. Det nämns inte vem/vilka som gjorde det..... IDF säger att det var dom som gjorde det men då tog man sannerligen otroligt lång tid på sig innan det skedde. Och VARFÖR dom inte tämligen omedelbart lämnade över honom till någon av dom ambulanser man mötte förtäljer inte historien...... 🙏

Och, Nej, Hamas har ingen befogenhet på Västbanken. Och Israel har inte där att göra över huvudet taget. Det har inte skjutits några raketer från Västbanken mot Israel heller mig veterligen. Men israelerna kör in, provocerar, arresterar oskyldiga godtyckligt och håller dom i åratal utan rättegång...... Och, som sagt, enbart i Augusti förra året hade man ihjäl nära 20 barn på Västbanken.......

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage