Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Thanks, får testa nästa gång!Jag brukar oftast göra egen potatissallad. Grundrecept 3dl gräddfil,3msk majonnäs,1-2 tsk dijonsenap, salt peppar. Många kör med hackad rå gul lök, jag föredrar gräslök. Tillsätter kall kokt potatis. Hur mycket är en smaksak. Jag vill ha lite rinnig/krämig så jag tycker 700g potatis är lagom.
Låter gott! Jag skulle gärna ha i bitar av grönt äpple också. Gärna skalat!Jag brukar oftast göra egen potatissallad. Grundrecept 3dl gräddfil,3msk majonnäs,1-2 tsk dijonsenap, salt peppar. Många kör med hackad rå gul lök, jag föredrar gräslök. Tillsätter kall kokt potatis. Hur mycket är en smaksak. Jag vill ha lite rinnig/krämig så jag tycker 700g potatis är lagom.
Precis i min smak: Mycket gräddfil, lite majo och massor av gräslök!Jag brukar oftast göra egen potatissallad. Grundrecept 3dl gräddfil,3msk majonnäs,1-2 tsk dijonsenap, salt peppar. Många kör med hackad rå gul lök, jag föredrar gräslök. Tillsätter kall kokt potatis. Hur mycket är en smaksak. Jag vill ha lite rinnig/krämig så jag tycker 700g potatis är lagom.
Är det ett hemmagjort stekbord eller färdigt i butik?Igår blev det smash burgers.
Glömde ta bild på det färdiga resultatet. View attachment 461509
Det beror helt på hur man lagt på och hur mycket, rub. I detta fallet hade jag vacuumpackat den med rub i nästan en dag. När man sen plockar ut den blir det ganska lite kvar och det är i stora drag ruben och sammansättning som skapar bark, inte röksotVerkligen lite/ljus bark för att ha gått 6h utan papper men den ser som sagt grymt god ut.
.
Vattenskuret efter min ritning hos en kompis som pysslar med det där, funderar på ett som är stekbord på halva och galler på halva för att kunna grilla lite tillbehör lättare.Är det ett hemmagjort stekbord eller färdigt i butik?
Precis så tänkte jag också.Vattenskuret efter min ritning hos en kompis som pysslar med det där, funderar på ett som är stekbord på halva och galler på halva för att kunna grilla lite tillbehör lättare.
6mm om jag minns rätt, har inte slagit sig ännu och jag eldar rätt hårt under när jag gör burgare!Precis så tänkte jag också.
Hur tjock är plåten och kvalitet?
Jag har ingen vattenskärande kompis men en egen plasmaskärare.

Grillade precis entrecote. Tänkte att midsommar var igår så de låg i marinad två dygn istället för ett? Blev supernice!Midsommar och grilla är ett måste här hemma.
Kycklinglår marinerade i olja, soja, sesam-olja, svartpeppar, chiliflakes. Till det ris, kall jordnötssås å en asiatisk sallad med mandel och sesamfrön. Gruvligt gott faktiskt! ?
Sköljde mer med en Allesverloren Shiraz 4/5.
View attachment 461799
![]()
Rätt hårdgrillat eftersom lår klarar det.
Jag sitter och väntar på dina inlägg - stalker ?Hur fan han du trycka gilla samma sekund som jag posta? ?
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |