Stockholm - Uppsala, kul väg?

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Eftersom jag inte är så intresserad av att ta mig mellan de två städerna på under 15 min så kanske det är någon som har tips om en roligare väg än E4:an?

tks skrev:
Eftersom jag inte är så intresserad av att ta mig mellan de två städerna på under 15 min så kanske det är någon som har tips om en roligare väg än E4:an?

En bit från Märsta går en kannonväg till Uppsala.

(Från E4)

Ta av från E4 i U Väsby

höger i rondellen o sen direkt vänster i korsningen efter

Forsätt 1,5 mil (norrut) (lite mysigt bara o lite småsvängit här o där)

Efter golfbana kommer du fram till en T-korsning. Tag vänster mot Märsta.

500 m till rondell. (Ta 3-4 varv inkl inspektion) Den är sköön.

Sen forsätt samma riktning, mot Sigtuna.

Efter 3 km eller så, kolla efter Uppsalaskylten (höger)

Hare..

kan bara instämma .. åkte den senast för 20 minuter sen.
bästa vägen från upplandsväsby till uppsala iaf.

/z

zeal skrev:
kan bara instämma .. åkte den senast för 20 minuter sen.
bästa vägen från upplandsväsby till uppsala iaf.

/z

Kanske är bästa vägen men den är också fan så tråkig :( bara snäppet bättre än motorväg

gpf skrev:
Kanske är bästa vägen men den är också fan så tråkig :( bara snäppet bättre än motorväg

ja, det är ju ingen kanoners väg, men det är det bästa som nu finns. :fakta om man inte vill åka via sigtuna o muppa sig :)
/z

Nu är ni ute och cyklar. Man tar höger i märstarondellen och fortsätter förbi Märsta station. Sen svänger det och är kul ända fram till Knivsta. Där tar man vänster, åker förbi Q-star och sen vänster igen. När man kommit fram till gamla Uppsalavägen tar man höger och ger fullt. Till slut kommer man fram till Uppsala.

Jag kan ännu roligare vägar, men så tar det två-tre timmar att leta sig fram. Hmm, får se om jag orkar gräva fram en karta så vägbeskrivning kan ges. Jag brukar bara köra efter solen och hamnar rätt nästan jämnt :)

Om du är ute efter massor av tvära kurvor så kan du köra över Linnés Hammarby och Danmarks kyrka. Det är bara att kolla på en bra karta så förstår du vilken väg det är jag menar. På denna väg gäller det att se upp för det finns många mycket tvära kurvor.

Kjell

Väsby, Almungevägen, ta vänster efter Hargs Bro mot Skånela, höger mot Arlanda, över Åsen mot Vidbo, höger vid första T-korsningen, vänster efter några hundra meter, sen är det bara rakt på och rakt fram i alla korsningar så är du snart i Uppsala.
Det ÄR den krokigaste vägen dit.

*/ ?>
Back