Vad ska man säga när alla som verklig vet har sagt allt genomtänkt.
valmers skrev:
Johan i SS600/Veidec Trophy skulle ju vara årets händelse i svensk RR. Dessutom tror jag inte det är så självklart att han skulle ta hem nämnda Trophy.
Det skulle vara årets besvikelse. För hans rr-karriär är det skulle det betyda slutet. Men om han vill komma hem och tjäna lite pengar på det han kan är det väl okej. Cralle har ju gjort det, när han inte längre hänge med i SS600 VM kom han hem.
Chrille skrev:
Jag håller med! Veidec var bara ett tänkt komplement för att skolas in hårt och snabbt på 600'an. Naturlitvis måste han sikta på VM.
Skolas in hårt och snabbt?? Neukirchner Max som Tomas Palle Palander och Fredde Watz brukar köra ifrån, behövde några träningar för att vara snabbare än Kai-Börre och Jan Hanson.
valmers skrev:
Veidec skulle vara bra för Johan, och Johan skulle vara mycket bra för Veidec. Fast, visst, fixar han en styrning i SS600-VM eller AMA är han bara att gratulera. Harva runt i moppe-VM är väl det mest döfödda alternativet.
Ja du Valmets då är en riktig traktor/diesel diggare du. Det var några år sen 50cc försvann. Johan börjar däremot bli till åren och då brukar det vara svårare att få plats i GP-VM, så när han pensionerats från GP-VM återstår förstås SS600-VM eller AMA innan han avslutar som Cralle i Veidec
valmers skrev:
Jag tror definitivt att det kan vara bra för Johan att komma bort från återvändsgränden moppe-VM. Hoppas han kan slå sig in i någon annan högkvalitativ, internationell klass. Fast det vore väldigt intressant att se hur han skulle klara sig i Veidec!
Finns det återvändsgräns VM. VM brukar vara det högsta man kan komma till. Nästa steg i karriären efter GP250 är MotoGP men dit kommer han inte igen.
No1 skrev:
Nä sätt honom i VEIDEC i Sverige, på det bästa maskinmaterialet som går att uppbringa, så kan jag sätta en slant på att han INTE kommer att ta en enda pallplats under det första året...
Patrik...
Säkert, du verkar veta vad du pratar om...
Banco skrev:
Skulle vilja påstå att det inte är talang eller respekt som håller Stigefelt kvar i GP utan enbart ett gäng lokala sponsorer. Uteblivna resultat talar sitt tydliga språk, vad han däremot är bra på är som Nr:1 säger, att hitta på ursäkter. Och kom inte dragandes med den svenska avundsjukan nu
Klart att han kan köra hoj annars hade han inte varit där och visst måste han betala som de flesta andra.
Intressant om någon av alla tyckare själv kan köra hoj. Kanske har ni själv kört mot någon i Johan kaliber?
Johan är den enda svensk som i dagsläget platsar i GP-VM. Palle är riktigt jävla snabb men för gammal. Fredde kör grymt snabbt men är ingen idrottare och dessvärre för gammal för att inleda en GP-karriär. Jan Hansson är ett ämne för SS600-VM men knappast GP-VM frågan är om någon annan SS600 åkare håller måttet till SS600-VM. Vi har knappast någon ämne för Superbike VM.
Vi får vara glada att vi överhuvudtaget har någon som kan platsa i GP-VM. Det tar några år innan nästa svensk blir aktuell för en GP-VM säsong