Stiggy till arbetsförmedlignen?

Fan vad skönt om det löser sig för Johan, vi vill ju ha honom i VM och inte i nån Kalle Anka serie...... :)

Tror Honda kan passa Johan rätt bra, det var ju en hel del krångel med Ap-rullan förra året.
 
No1 skrev:
Även om jag fortfarande tror att "Stiggy" är en mycket snabb roadracing förare i Sverige så är det dags för honom och andra att slutligen inse att han INTE har det som krävs för att lyckas internationellt, även om jag en gång verkligen hoppades att han skulle ha det...

Men hur mycket oFFkeFF mfl nu beundrar "Stiggy" ( :D ) och hans kunnande så är det väldigt lätt att lägga i hop ett plus ett och inse att han ALDRIG kommer att lyckas inom någon internationell toppklass och detta genom att ta ALLA hans internationella starter, oavsett klass, och se hur många gångbara resultat han presterat!!! Tråkigt, men sant!!!

Han har aldrig lyckats i någon tvåtakts klass, inte ens i BMW's egna boxer cup klarade han utav att prestera resultat, det enda han faktiskt är bland dom bästa på i världen är att hitta på ursäkter och åter ursäkter...

Nä sätt honom i VEIDEC i Sverige, på det bästa maskinmaterialet som går att uppbringa, så kan jag sätta en slant på att han INTE kommer att ta en enda pallplats under det första året... :tummenupp

Patrik...

Mycket dynga blev det....

Vad är lyckats? Är det bara de som vinner som lyckas? Om man som Stiggy fightas bland de 10-12 bästa i världen i sin gren, ska man lägga ner då?

Att han fortfarande är kvar i klassen efter alla dessa år tyder väl på att han är ganska respekterad och dessutom snabb.

Vad är ett gångbart resultat? 8:e platser i VM är iaf inte helt kass. Dessutom så är det bara att kolla på Johans varvtider, han är bra mycket snabbare än Watz och Palander som konstant blir hyllade här hemma(bla av Cralle), iofs på bättre material , men ändå. Det är dags att vakna och inse att 250 VM inte är nån jävla lingonserie, den RR-förare som så bara får starta som Wildcard nån gång ska vara jäkligt nöjd med sin karriär.

Det är dessutom dags att vakna upp och inse att Veidec inte är lilla VM. Jo, Fredrik Jansson, Folkesson,Lindström mm hade ju lätt varit topp 10-15 gubbar i VM.....dröm vidare....

//CA
 
:klappar :klappar
Chris Ash skrev:
Mycket dynga blev det....

Vad är lyckats? Är det bara de som vinner som lyckas? Om man som Stiggy fightas bland de 10-12 bästa i världen i sin gren, ska man lägga ner då?

Att han fortfarande är kvar i klassen efter alla dessa år tyder väl på att han är ganska respekterad och dessutom snabb.

Vad är ett gångbart resultat? 8:e platser i VM är iaf inte helt kass. Dessutom så är det bara att kolla på Johans varvtider, han är bra mycket snabbare än Watz och Palander som konstant blir hyllade här hemma(bla av Cralle), iofs på bättre material , men ändå. Det är dags att vakna och inse att 250 VM inte är nån jävla lingonserie, den RR-förare som så bara får starta som Wildcard nån gång ska vara jäkligt nöjd med sin karriär.

Det är dessutom dags att vakna upp och inse att Veidec inte är lilla VM. Jo, Fredrik Jansson, Folkesson,Lindström mm hade ju lätt varit topp 10-15 gubbar i VM.....dröm vidare....

//CA
:klappar :klappar

Mycket bra talat av Chris...Mycket bra.... Förbannat bra.!!!!!!
 
No1 skrev:
Även om jag fortfarande tror att "Stiggy" är en mycket snabb roadracing förare i Sverige så är det dags för honom och andra att slutligen inse att han INTE har det som krävs för att lyckas internationellt, även om jag en gång verkligen hoppades att han skulle ha det...

Men hur mycket oFFkeFF mfl nu beundrar "Stiggy" ( :D ) och hans kunnande så är det väldigt lätt att lägga i hop ett plus ett och inse att han ALDRIG kommer att lyckas inom någon internationell toppklass och detta genom att ta ALLA hans internationella starter, oavsett klass, och se hur många gångbara resultat han presterat!!! Tråkigt, men sant!!!

Han har aldrig lyckats i någon tvåtakts klass, inte ens i BMW's egna boxer cup klarade han utav att prestera resultat, det enda han faktiskt är bland dom bästa på i världen är att hitta på ursäkter och åter ursäkter...

Nä sätt honom i VEIDEC i Sverige, på det bästa maskinmaterialet som går att uppbringa, så kan jag sätta en slant på att han INTE kommer att ta en enda pallplats under det första året... :tummenupp

Patrik...

Äntligen!!! Huvudet på spiken!! Lås tråden nu!!

JB
 
Jas-95 skrev:
Äntligen!!! Huvudet på spiken!! Lås tråden nu!!

JB


Hmm, inte lyckats internationellt? Tja, 5st vm-säsonger har han bakom sig.. Lite mer än någon annan nordbo lyckats med de senaste åren iaf.
Sen att han inte presterat absoluta toppresultat är en annan femma, men fortfarande, man får kolla på utgångsläget han haft också..
Kan man kräva vinster i 500-vm 2001 på en cykel från 1993?
Knappt heller några förare som inte suttit på fabrikscyklar som vunnit lopp heller de senaste åren.
Men visst, han är inte snabb nog att vinna VM, men han är bra mycket för snabb för att harva i någon "långsam" moddad gathojs-klass här hemma.

Dock tror jag både Fredde och Palle skulle kunna göra bra ifrån sig i VM, om de bara fick ihop pengarna till en plats.

Men visst, Veidec är ju en bra serie att komma hem och vinna när man inte lyckas utomlands..
Sen kan man ju fråga sig varför man skulle vilja åka hem när det finns vm-team som vill ha en, även om det inte finns resurser till vm-vinst.
Åker ju hellre Phillip-Island GP-VM med några 100000 i publiken än 12000 på en regnig go-cartbana i falkenberg..
 
No1 skrev:
Även om jag fortfarande tror att "Stiggy" är en mycket snabb roadracing förare i Sverige så är det dags för honom och andra att slutligen inse att han INTE har det som krävs för att lyckas internationellt, även om jag en gång verkligen hoppades att han skulle ha det...

Men hur mycket oFFkeFF mfl nu beundrar "Stiggy" ( :D ) och hans kunnande så är det väldigt lätt att lägga i hop ett plus ett och inse att han ALDRIG kommer att lyckas inom någon internationell toppklass och detta genom att ta ALLA hans internationella starter, oavsett klass, och se hur många gångbara resultat han presterat!!! Tråkigt, men sant!!!

Han har aldrig lyckats i någon tvåtakts klass, inte ens i BMW's egna boxer cup klarade han utav att prestera resultat, det enda han faktiskt är bland dom bästa på i världen är att hitta på ursäkter och åter ursäkter...

Nä sätt honom i VEIDEC i Sverige, på det bästa maskinmaterialet som går att uppbringa, så kan jag sätta en slant på att han INTE kommer att ta en enda pallplats under det första året... :tummenupp

Patrik...


Han må vara en medelmåtta i 250vm men han är fortfarande sveriges snabbaste rr förare tills motsatsen är bevisad. och får en racerförare välja mellan att vara en medelmåtta i 250vm eller herren på täppan i svedala så väljer man att vara en medelmåtta i vm det skulle alla med lite vett i skallen göra. Och angående Johan i veidec så kan det vara så att en gaturacer inte skulle passa honom vi vet hur det gick för waldman hehe men det kan vara så att en 600a passar honom som handsken och då skulle förståsigpåare verkligen få äta upp sina ord men det är svårt att sia i hur vida johan skulle klara sig i veidec eller inte men något som är betydligt enklare att sia i, Det är att ingen av förarna i veidec skulle ens kunna kvala in i ett 250gp möjligtvis J Lindström men mycket mer än så tror jag inte han skulle klara.
 
Ja men vad trevligt! Lite klassisk svensk avhundsjuka från folk som i motsvarighet inte presterat en fluglort när det gäller racing. Coolt.
 
:tummenupp
Goodstuff skrev:
Ja men vad trevligt! Lite klassisk svensk avhundsjuka från folk som i motsvarighet inte presterat en fluglort när det gäller racing. Coolt.
:tummenupp
 
Chris Ash skrev:
Vad är lyckats? Är det bara de som vinner som lyckas? Om man som Stiggy fightas bland de 10-12 bästa i världen i sin gren, ska man lägga ner då?
Nja:

VM
2003: 20:e plats
2002: -
2001: 22:a plats (500cc)
2000: 17:e plats
1999: 27:e plats
1998: 21:a plats
 
valmers skrev:
Nja:

VM
2003: 20:e plats
2002: -
2001: 22:a plats (500cc)
2000: 17:e plats
1999: 27:e plats
1998: 21:a plats


Bra där Valmers, tyvärr så biter inte ens fakta på dessa stiggyanhängare. Han är och förblir topp tio i deras ögon. Vi är väl bara "avundsjuka" nu igen :7peta
 
Banco skrev:
Bra där Valmers, tyvärr så biter inte ens fakta på dessa stiggyanhängare. Han är och förblir topp tio i deras ögon. Vi är väl bara "avundsjuka" nu igen :7peta
Johan är en jävligt snabb moppeåkare, inget snack om saken. Fast han är INTE topp 10, snarare topp 20.
 
Banco skrev:
Bra där Valmers, tyvärr så biter inte ens fakta på dessa stiggyanhängare. Han är och förblir topp tio i deras ögon. Vi är väl bara "avundsjuka" nu igen :7peta


Fakta är exempelvis att det 2000 var 16 förare som tog fler VM-poäng än Stiggy.
Är det dåligt? Någon annan svensk som tog fler det året? Eller nordbo för den delen?
Är inget fanatiskt stiggy-fan, bara det att jag inser vad som krävs och vad som är bra och dåligt..
 
Chris Ash skrev:
Mycket dynga blev det....

Att han fortfarande är kvar i klassen efter alla dessa år tyder väl på att han är ganska respekterad och dessutom snabb.
/CA

Skulle vilja påstå att det inte är talang eller respekt som håller Stigefelt kvar i GP utan enbart ett gäng lokala sponsorer. Uteblivna resultat talar sitt tydliga språk, vad han däremot är bra på är som Nr:1 säger, att hitta på ursäkter. Och kom inte dragandes med den svenska avundsjukan nu
 
valmers skrev:
Johan är en jävligt snabb moppeåkare, inget snack om saken. Fast han är INTE topp 10, snarare topp 20.

Får han saker att stämma är han definitivt kapabel till topp10, d.v.s utan att folk framför honom vurpar. Sen har han gjort lite för många DNF's, både på eget bevåg och maskinfel för att placera sig bättre totalt de år han kört.
Året på 500'a är det mer eller mindre en sensation att han tog poäng..
Rossi hade tagit fler poäng på den 500'an, men vi hade nog knappt hört talas om honom efter den säsongen...
Säger fortfarande att Johan faktiskt klarade sina mål ganska bra fram till han bytte till sabre sport, sen missen att sabre sport inte fick bättre material eller skulle få fortsätta köra VM var väl kanske inte helt lätt att förutse.
 
Banco skrev:
Skulle vilja påstå att det inte är talang eller respekt som håller Stigefelt kvar i GP utan enbart ett gäng lokala sponsorer. Uteblivna resultat talar sitt tydliga språk, vad han däremot är bra på är som Nr:1 säger, att hitta på ursäkter. Och kom inte dragandes med den svenska avundsjukan nu

Uteblivna resultat? En stenhård körning på donington 2000 var det väl slutade på 7 eller om det var 8-plats? Rätt bra med en privatcykel.
Kanske inte den svenska avundsjukan, men det envisa gnällandet på dem är i toppen men kanske inte hela vägen fram..
Hör ni kommentatorerna säga åt tjejern i slalom-vm som ligger på plats 16-20 att de ska sluta åka skidor, att de ska ge upp och åka hemma i hammarbybacken istället? Eller systrarna Kallur som med lite flyt kan ta sig till en stor semifinal, att de ska springa hem..
När i stort sett alla i 250-vm utom de kanske 8-10 med fabriksstöd får köpa sina platser med hjälp av sponsorer så är väl Johan inte någon mer kålsupare än någon annan eller?
 
Men varför inte skicka iväg ett mail och be johan kommentera allt ni skriver, vissa skriver ju som dom vore bästa polare med han.
 
Jag fattar inte varför han ska behöva be om ursäkt för att det finns team som vill att han kör för dem. Han får betala en viss summa som alla andra. Skulle han, som Banco påstår, sakna talang och respekt skulle han inte ha en körning oavsett om han hade 2 miljoner till att erbjuda.
Han kanske inte vinner några race men han är klart kapabel till topp tio-placeringar och stadig mellan tio och femton. Alla kan inte vinna.
Ska alla som vill köra racing i Sverige och som inte är snabbast sluta med det för att det är lönlöst? Ska bara de som placerar sig topp tre ett år få köra nästa eller?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top