Status för 250sp föraren som kraschade i slutet?

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Med tre fyra varv kvar kraschade en förare hårt i utgången av depåsvängen i 250SP. Hur gick det för honom/dig, de höll på att pyssla med honom bra länge även om han var fullt kontaktbar, brutna ben eller stukat höft?

Kan det ha varit Magnus Önnerstedt, jag tror att hans hoj hade nummer 10?
Nån som har en tidslista framför sig?

#47 Mats Brodin aka Mr Brownstone var det, jag var precis bakom när han highsidade. Det såg inte roligt ut, vad jag vet har han brutit ett ben i underbenet men det är bara vad jag hört. Och lite chockad.

Torkel skrev:
#47 Mats Brodin aka Mr Brownstone var det, jag var precis bakom när han highsidade. Det såg inte roligt ut, vad jag vet har han brutit ett ben i underbenet men det är bara vad jag hört. Och lite chockad.

Det stämmer men han mår, som det heter, efter omständigheterna väl. Är mest glad att han inte slog sig mera. Det är sällan man ser en förare i luften i depåkurvan när man står nere i Tröset...

Lite snopet slut på dagen. Nu fick vi ju inte hylla 250:orna...

Victor skrev:
Kan det ha varit Magnus Önnerstedt, jag tror att hans hoj hade nummer 10?
Nån som har en tidslista framför sig?

Blir man tilldelad nr fast man inte kommer/betalar i tid??

Trist att folk blir skadade... jag som trodde det både var en mek och skadefri klass :3freak

Roadracing är aldrig skadefritt.
Igår på Åsen gick jag med Åsa då vi träffade Nikola och Sturla som bägge kör i 125cc. Alla vi fyra hade frakturer på olika ställen orsakade av krascher på banan. :crash

Goodstuff skrev:
Roadracing är aldrig skadefritt.
Igår på Åsen gick jag med Åsa då vi träffade Nikola och Sturla som bägge kör i 125cc. Alla vi fyra hade frakturer på olika ställen orsakade av krascher på banan. :crash

Gick det så illa för Åsa efter hennes fredagskrasch?

Den skyldige..

Det var jag.. Mår prima nu, förutom att jag har gipsad fot, värre med min kära pappa, som fick se eländet.. Tydligen så gick 3 mellanfots-ben av varav ett splittrades inne i ngn led, men men det läker nog. Har bestämt mig för att köpa daytona-stövlar till nästa sesong :)
Är det ngn som fick med hela rasket på bild, eller ännu hellre på film? Såg det grymt ut? Stort tack till ambulanspersonalen som var mycket trevliga och ännu större tack till Hon med stort H, som gav mig så fina sprutor!!

Mr Brownstone skrev:
Det var jag.. Mår prima nu, förutom att jag har gipsad fot, värre med min kära pappa, som fick se eländet.. Tydligen så gick 3 mellanfots-ben av varav ett splittrades inne i ngn led, men men det läker nog. Har bestämt mig för att köpa daytona-stövlar till nästa sesong :)
Är det ngn som fick med hela rasket på bild, eller ännu hellre på film? Såg det grymt ut? Stort tack till ambulanspersonalen som var mycket trevliga och ännu större tack till Hon med stort H, som gav mig så fina sprutor!!

Grymt vet jag inte men läskigt är det när förare ligger stilla efter vurpor, men när du lyfte på huvudet så pustade man ut lite åtminstone. Skönt att det gick förhållandevis bra. Förstod du på en gång att foten var kaputt eftersom du inte ens verkade försöka att resa dig upp eller var du bara allmänt snurrig?

(apropå grym, grym underhållning bjöd den 250sp-föraren på som ett par varv tidigare plöjde igenom både en och två sandfållor vid depåkurvan och ändå lyckades hålla sig på hjulen för att sedan återuppta rejset :)

Mr Brownstone skrev:
Det var jag.. Mår prima nu, förutom att jag har gipsad fot, värre med min kära pappa, som fick se eländet..

Skönt att höra att du klarade dig "hyffsat". Du körde ju bra fram till vurpan.

Mr Brownstone skrev:
Det var alltså du som låg på sjukan när vi hämtade ut Martin?

Det hade tydligen vart en crosstävling samtidigt, och nån hade kommit in i skinställ och då hade sköterskan frågat varför denne hade annan klädsel än de andra crosskillarna :D

Sen hade Martin sagt till läkaren något om hans namn och att det stod på skinstället, då hade läkaren sagt "jag ser det herr Halvardsson!" :hihi :rofl

Olof Eriksson skrev:
Sen hade Martin sagt till läkaren något om hans namn och att det stod på skinstället, då hade läkaren sagt "jag ser det herr Halvardsson!" :hihi :rofl
:hihi :rofl :rofl :rofl
Ja det var jag! Röntgenläkaren sa att det var trial-SM samtidigt..

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back