Stark Varg

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Då lärde man sig nått nytt.
Reaktionstiden inte är med i ekvationen alls egentligen då? Du får starta när det blir grönt men din tid startas inte förrän du bryter startcellens stråle, så det går att komma sist i mål men ändå ha en bättre tid?

Varför har man gjort så? Vill man plocka bort den mänskliga faktorn så mycket som möjligt så att det blir mer maskin mot maskin?
Man vill veta hur fort det går även om man inte startar direkt vid grönt.
Tävlandet sker från grönt till man passerar mållinjen.

Jag beklagar om diskussionen om Stark Varg blev störd. Jag har tyvärr inte kört den ännu, men jag är övertygad om att den har batterikapacitet som vida överträffar mina lungor.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
I eliminering är det definitivt en faktor då det är väldigt svårt att vara först till mållinjen om man sitter och sover när det blir grönt.
Kvalar gör du på tid däremot.

Man vill veta hur fort det går även om man inte startar direkt vid grönt.
Tävlandet sker från grönt till man passerar mållinjen.

Jag beklagar om diskussionen om Stark Varg blev störd. Jag har tyvärr inte kört den ännu, men jag är övertygad om att den har batterikapacitet som vida överträffar mina lungor.

Jaha. Den som är först över mål vinner, inte den som har bästa tid.
Ursäkta OffT.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
BRC500? Dom har väl inte direkt imponerat vare sig på bromsbänken eller i tillförlitlighet vad jag har hört.

Nej, jag var inte heller så impad av bromsningarna jag såg, går man från 300cc till 500 så hade jag förväntat mig mera faktiskt.
Man får väl skicka den till Boris för mappning, han verkar ju ha hittat hemligheten till en bra map

Tillförlitligheten har jag inte sett något om, jag fick intrycket att det var ett helt nytt kit.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu är det nog nära leverans, för nu har Stark Varg helt själva uppfunnit kedjesträckaren och lär ut hur man använder den.

Det måste ju betyda att dom i alla fall har kört en prototyp så länge att kedjan har sträckts, för hur skulle dom annars kunna veta att dom behövde uppfinna kedjsträckaren?

 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu är det nog nära leverans, för nu har Stark Varg helt själva uppfunnit kedjesträckaren och lär ut hur man använder den.

Det måste ju betyda att dom i alla fall har kört en prototyp så länge att kedjan har sträckts, för hur skulle dom annars kunna veta att dom behövde uppfinna kedjsträckaren?


Jag tror deras chefsmekaniker värvats från Yamaha, avdelningen som spänner fiolsträngar.

Nu vet jag i alla fall varför den inte lanserats ännu. Dom har nog problemet med att utgående axel havererar regelbundet. Och kanske även drevfästet på bakhjulsnavet.

Dom tror säkert att det är det enorma vridmomentet ur elmotorn som drar sönder allting.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tror deras chefsmekaniker värvats från Yamaha, avdelningen som spänner fiolsträngar.

Nu vet jag i alla fall varför den inte lanserats ännu. Dom har nog problemet med att utgående axel havererar regelbundet. Och kanske även drevfästet på bakhjulsnavet.

Dom tror säkert att det är det enorma vridmomentet ur elmotorn som drar sönder allting.

Jag reagerade också på att han överspände nå jävulskt.

Och dom tog med den lilla provsnurren som visade det i sin video om hur man spänner kedjan... :ROFLMAO:
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tror ni någon prototyp/demo Varg kommer vara med på Gotland? Den sägs ju klara 6 h i endurotempo så efter 3-3.5 h på Gotland kan man väl nästan köra T&R Stockholm-Nynäshamn utan laddning också.

:crash
 
Last edited:

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Vad är tricket med att klämma en handduk mellan drev och kedja?
Har aldrig själv gjort det då jag spänt mina... är det därför mina går så dåligt? :huvet
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Vad är tricket med att klämma en handduk mellan drev och kedja?
Har aldrig själv gjort det då jag spänt mina... är det därför mina går så dåligt? :huvet
Det är för att spänna/dra hjulet framåt så det blir stumt mot kedjesträckarna. Jag använder det som ligger närmast, däckjärn, skruvmejsel, 13´s nyckel eller what ever.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Det är för att spänna/dra hjulet framåt så det blir stumt mot kedjesträckarna. Jag använder det som ligger närmast, däckjärn, skruvmejsel, 13´s nyckel eller what ever.
Jag använder samma verktyg som jag har till kedjespännarna ... typ ett T-handtag insex oftast.. snabbt och lätt
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Bara några veckor tills leveranserna börjar!

Från deras hemsida:

”Du kan förbeställa nu och vi kommer att börja leverera de första motorcyklarna under tredje kvartalet (juli till september) 2022. Först till kvarn gäller.”
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Lär vara mycket riskkapital inblandat i det här projektet, och kapital har blivit jäkligt dyrt. Så min gissning är att det inte blir någon leverans överhuvudtaget, vare sig nu eller sen.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Musk sa ju att plocka fram en produkt är det enkla. Det är produktionen som är svår..
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Tänka sig, i dag meddelar STARK Future att det inte blir några motorcyklar i år.

Till våren kanske....
VA!!!!!!!!! Men han saaaaaaa juuuu att den va klarju!!! Han som saT hade ju både kavaj OCH backslick!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top