Stark VARG

Jag tror också att elhojar kommer att bli bra.

Frågan är om det är med Stark Varg, eller med en hoj som kommer om 5 år?

Har någon sett något nytt från Starka vargen senaste tiden?
 
Det enda nya från företaget är att en snubbe i kotlettfrilla står och pratar om den på YouTube.

Men det är många som säljer hojen som inte finns på blocket.

Ja just det, i blocketannonserna har den inte 80hk längre
 
Last edited:
Nu finns det en prototyp till verktygslådan man ska få med till sin Starka varg.

Kamasa har tydligen stansat in Stark Varg lite dåligt i locket på en gammal plåtlåda och fräst ut en oneoff inredning ur gammalt pallvirke och lagt ner hela TVÅ momentnycklar och lite hylsor i lådan.

Det har företagets verkställande kotlettfrilla visat upp på YouTube
 
Är det här nån info som du hittat? På deras hemsida babblar de ju om leveras sommaren 2023. Den som lever får se.

Dom uppvisar alla symptom som elbilsföretagen som bara försvinner har uppvisat.

Löjliga påståenden om effekt/räckvidd som dom aldrig backar upp.
Dom pytsar ut information med jämna mellanrum, även sånt som egentligen inte har med produkten att göra.
Dom visar gärna upp oväsäntliga saker som olika lackeringar och verktygslådan när ingentig händer med produkten.
Dom försöker locka investerare och bränner pengar som om det inte finns någon morgondag.

Osv osv...

Det finns hur många exempel som helst i bilvärlden.
Man hör ju nästan varje vecka om någon överoptimistisk startup som går på arshlet.
Sonos Sion gick väl i konkurs och omstartades flera gånger nu innan den sista floppen.
Bollinger motors, har gett upp på elbilar och ska tillverka "skateboards" för andra att bygga bil av, återstår om det blir något av det ens.
Lordstown Motors gick i putten.

Till och med dom mest etablerade tillverkare bullshitar ju ut modeller som sedan aldrig kommer i produktion. (Cyberfuckup, Roadster2 osv) för att hypa sitt marknadsvärde och få in pengar på förbeställningar som sedan cancelleras.

Om det går som en anka, låter som en anka och luktar som en anka...
 
Ja, fast var det ens någon som ville ha det dom skulle producera?
Dom skrev ju ner förväntningarna allt eftersom, så på slutet var det väl en Mopedbil dom skulle tillverka?
Dom hade ju förhandsbokningar för 500miljoner, men dom flesta hade nog bokat tidigt, när det var en elbil som skulle tillverkas.
 
Är det här nån info som du hittat? På deras hemsida babblar de ju om leveras sommaren 2023. Den som lever får se.
Nu pratar de om Q3 2022....
Saxat från hemsidan:

"Hur lång tid tar leveransen?

Du kan förbeställa nu och vi kommer att börja leverera de första motorcyklarna under tredje kvartalet (juli till september) 2022. Först till kvarn gäller. Så gör din bokning nu för att uppleva framtidens motocross."
 
Ja, det glömde jag som indikator på att det inte kommer att bli något, men ständigt uppskjutna datum är ju rätt typiskt.

En annan grej är när dom visar upp produkten allt mindre och kotlettfrillan pratar floskler istället i alla videos som släpps, då vet man att det är illa...

Man kanske skulle maila kotlettfrillan en länk till tråden så han kan kommentera här direkt?

Ska dom leverera hojar 4 Juli 2023 så borde dom ha en fabrik full med ramar och motorer att visa upp.

I värsta fall får dom väl göra en Lancia och flytta runt det dom har för fotograferingen, och dekala om lite för att få variation på utseendet
 
Ja, det glömde jag som indikator på att det inte kommer att bli något, men ständigt uppskjutna datum är ju rätt typiskt.

En annan grej är när dom visar upp produkten allt mindre och kotlettfrillan pratar floskler istället i alla videos som släpps, då vet man att det är illa...

Man kanske skulle maila kotlettfrillan en länk till tråden så han kan kommentera här direkt?

Ska dom leverera hojar 4 Juli 2023 så borde dom ha en fabrik full med ramar och motorer att visa upp.

I värsta fall får dom väl göra en Lancia och flytta runt det dom har för fotograferingen, och dekala om lite för att få variation på utseendet
Även Volvo gjorde detta med DTM 240 granskar a fick en rundtur på fabriken medans dom volvo240 DTM som fanns flyttades..

Har för med att Äve. Ducati gjort något liknande.
 
MXA har provkört Alta. Tyvärr inte en ord nämns om det största frågetecknet, batteri och körtid.
Ja, ALTA ja, men det projektet är väl redan nerlagt?

EDIT: Alta gick i putten 2018 tydligen.

Den bästa elmotorcykel som någonsin producerats, och den fick dom inte lönsamhet i...

Jag läste på ett utländskt forum den föredetta generalagenten för Alta framhöll fortfarande dess förträfflighet och önskade Stark Varg lycka till på marknaden...
 
Ja, ALTA ja, men det projektet är väl redan nerlagt?

Ja, om du ser filmen så beskriver dom provkörningen av Alta som en slags förstudie inför testet av Varg som ska göras ungefär nu.

Men om provkörningen av Varg blir likadan utan någonting om batteriets kapacitet så behöver vi knappast ens vänta på provkörningen. Dom kommer med största sannolikhet gilla att köra även Vargen.
Man kan väl tänka sig att Stark( Industries) inte ens kommer tillåta några tester av körtid etc. Och då har vi väntat i onödan.
 
Ja, om du ser filmen så beskriver dom provkörningen av Alta som en slags förstudie inför testet av Varg som ska göras ungefär nu.

Men om provkörningen av Varg blir likadan utan någonting om batteriets kapacitet så behöver vi knappast ens vänta på provkörningen. Dom kommer med största sannolikhet gilla att köra även Vargen.
Man kan väl tänka sig att Stark( Industries) inte ens kommer tillåta några tester av körtid etc. Och då har vi väntat i onödan.

Jo precis, ett eller ett par varv runt banan i lagom försiktigt tempo för att inte krasha en okänd prototyphoj och sedan skriver dom en hyllning.

För många år sedan åkte jag till Nissanhandlarens provkörningsdag för att provköra Leaf när den var relativt ny.
Den hade dom inte på provkörningsdagen, för dom skulle inte hinna ladda den mellan alla provkörare, utan den fick man boka en tid för att komma och provköra.
Då påpekade jag att kan man inte provköra en bil konstant under dom 5 timmar dom hade öppet den lördagen så har den ändå för dålig kapacitet

Säg att man hinner köra 3x15 minuter på en timme med byten, dom flesta kör nog sina 15 minuter i stadstrafik så körcykeln blir snäll.

En pressvisning/provkörning av en MX cykel blir ju exakt motsatsen till det, man är redan på banan SAS, folk står på kö att ta över efter varandra så förarbyten tar knappt någon tid, alla vill prova draget även om det inte blir rejstempo.

Och så har dom lovat upp till 6 timmars batteritid :ROFLMAO:
Det blir svårt att förklara varför det är tomt efter 20 minuter och man måste ladda i 2 timmar.
 
EDIT: Alta gick i putten 2018 tydligen.

Den bästa elmotorcykel som någonsin producerats, och den fick dom inte lönsamhet i...
nja, de blev i princip lurade av H-D. Alta sökte riskkapital för att kunna öka sin produktion och utveckla fler modeller baserade på sin enligt uppgift lovande drivlina. H-D tecknade ett exklusivt investeringsavtal med Alta (dvs under avtalet giltighetstid fick inte Alta skriva kontrakt med andra riskkapitalister) men realiserade inte avtalet under nästan ett år, förrän Alta bara var månader från konkurs. Då drog H-D sig ur avtalet helt och Alta hade då inte tillräckligt med kapital för att fortsätta verksamheten och inte heller tid nog för att söka andra investerare.

 
Last edited:
Jo precis, ett eller ett par varv runt banan i lagom försiktigt tempo för att inte krasha en okänd prototyphoj och sedan skriver dom en hyllning.

För många år sedan åkte jag till Nissanhandlarens provkörningsdag för att provköra Leaf när den var relativt ny.
Den hade dom inte på provkörningsdagen, för dom skulle inte hinna ladda den mellan alla provkörare, utan den fick man boka en tid för att komma och provköra.
Då påpekade jag att kan man inte provköra en bil konstant under dom 5 timmar dom hade öppet den lördagen så har den ändå för dålig kapacitet

Säg att man hinner köra 3x15 minuter på en timme med byten, dom flesta kör nog sina 15 minuter i stadstrafik så körcykeln blir snäll.

En pressvisning/provkörning av en MX cykel blir ju exakt motsatsen till det, man är redan på banan SAS, folk står på kö att ta över efter varandra så förarbyten tar knappt någon tid, alla vill prova draget även om det inte blir rejstempo.

Och så har dom lovat upp till 6 timmars batteritid :ROFLMAO:
Det blir svårt att förklara varför det är tomt efter 20 minuter och man måste ladda i 2 timmar.

Jag har provkört crosshojar någon gång när dom haft demohojar till banan och jag har hållit avsevärt lägre tempo än med egen hoj eftersom allting i princip är felinställt.
Med specad batterikapacitet så tycker jag Vargen borde klara en timme effektiv körtid som demohoj.

Nu hoppas jag väl iofs att MXA får mer körtid på sig och möjlighet att justera in hojen för föraren och då kan det ju snabbt reducera körtiden, sen är det ju även stor skillnad i energiförbrukning på sandbana och hård jordbana.
 
Haha inte elhojar ämne men måste visas!
Tror fan detta toppar det mesta!

Rymdstation på 6 mån! Kom och investera!!!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top