Stark VARG

Det är ingen som tvingar mig att välja en elhoj bara för att MP vill skrota ICE. Vi kommer att köra bensin i många år framåt men många av oss kommer att köpa en elhoj också, när det finns alternativ som passar just "min" körning.
Eftersom MC:n (åtminstone i Sverige) i första hand är ett nöjesfordon så är vi heller inte lika beroende av höga bränslepriser. Även om soppan kostar 40 spänn litern så kommer jag att köra ICE på det sätt som jag vill köra hoj på. Jag kanske inte kommer att köra lika ofta men jag kör så långe det går eller tills det finns ett vettigt alternativ.

Just idag finns det ingen elhoj som matchar en ICE-hoj...OM man kräver läng räckvidd och ett billigt pris, men vi ser att det är många företag i världen som hårdsatsar på utveckling av elfordon, infrastruktur och snabbladdare. När många företag med mycket pengar hårdsatsar så går det fort. Det är bara att titta på utvecklingen under 2:a världskriget där världen på 6 år gick från bi-plan och kikare till jetdrift, radar och atomåldern.

Elbilsförsäljningen i europa dubblerades förra året och om man följer Moores Law så kommer det att tre- och fyrdubblas de kommande åren. Det går fortare än vi tror och mc-utvecklingen kommer att skjuta fart.
Min nästa endurohoj kommer kanske att bli en elhoj eftersom eldrift passar bra för den typen av körning plus att det är enormt roligt att köra elhoj. Det kommer dock att dröja ett tag innan grus- och vägmaskinen blir en elhoj...men det kommer så småningom.
 
Så hur lyder diagnosen för oss som monterar Yosh, VasseHasse eller Akra för att slippa symaskinsljudet på en motorcykel? :hoppskrat
Det är andra faktorer som kommer att ta död på det symptomet tror jag. Höga böter, stopp i tullen och 2:or på besiktningen... :död
 
Mindre än 103 dBa är enkla matchen för oss som köra hojar äldre än 1998.
Du ska se att miljötalibanerna hittar på något skit för att stoppa det också...:huvet

Saknar min gamla ZX10-87 som hade ett underbart VasseHasse med rejäl elefantitis vid 6000 varv, underbart missljudsylande!!! :)
 
Så hur lyder diagnosen för oss som monterar Yosh, VasseHasse eller Akra för att slippa symaskinsljudet på en motorcyke
Jobbigt att bygga om för besiktningen och ännu värre att man blir svartflaggad på bandagar.
När jag började köra lät banhojen mer än gathojen, nu är det tvärtom.
 
En KTM offroad, den var svag, saknade coolt motorljud och gick inte speciellt långt på en laddning. Jag hade lite högre förväntningar tror jag.
Okej, just freeriden kanske inte är representativ för en elektrisk motorcykel.
Jag baserar inte direkt min inställning till ice-motorcyklar utifrån min xr125 på 11hk :) .
Provkör en Zero eller Energica och jag gissar att du kommer ändra uppfattning, iaf. beträffande prestanda;)
 
Okej, just freeriden kanske inte är representativ för en elektrisk motorcykel.
Jag baserar inte direkt min inställning till ice-motorcyklar utifrån min xr125 på 11hk :) .
Provkör en Zero eller Energica och jag gissar att du kommer ändra uppfattning, iaf. beträffande prestanda;)
Nu har du två som KÖRT elhoj och inte gillat konceptet. Slutar du med ditt taffliga argument då?

Jag har kört Zero och jag gillade inte konceptet. Slö, jämfört med min bensinare.
 
Nu har du två som KÖRT elhoj och inte gillat konceptet. Slutar du med ditt taffliga argument då?

Jag har kört Zero och jag gillade inte konceptet. Slö, jämfört med min bensinare.
Jag har inga taffliga argument! Vilken Zero körde du?
 
Jag säger inte att Stark Varg inte är bra, den är förmodligen den bästa elmotorcykeln som nästan finns på marknaden.

Men fråga er själva, om ni tillverkade en produkt som var bättre än alla andra liknande produkter på marknaden, skulle ni då göra reklamfilmer då två av dina anställda visade upp din produkt i avskiljdhet, eller skulle du göra reklamfilmer där din produkt jämförs sida vid sida med alla andra liknande produkter på marknaden?

Jag skulle ha jävligt bråttom att göra sida vid sida jämförelser om jag var säker på att min produkt skulle vinna vid en jämförelse.

Jag skulle köpa in konkurrenternas produkter själv, göra jämförelsen på film och sedan sälja konkurrenternas produkter efteråt.
Varenda krona jag förlorade på affären skulle jag slicka i mig som billig marknadsföring.

Stark Varg gör videos som påminner om amerikanska shopping channel där dom demokör borrmaskiner i balsaträ...

Sida vid sida, KTM Honda Yamaha och några till med sina egna fabriksförare mot Stark Varg och deras två förare, fullt racetempo tills batterierna eller tankarna är tomma.
Redovisa varvtider och antal körda varv.
 
Det här var väl en form av vändpunkt för El-crossarna, ser fram emot kommande test med VARG mot ALTA och 450
 
Det är ingen som tvingar mig att välja en elhoj bara för att MP vill skrota ICE. Vi kommer att köra bensin i många år framåt men många av oss kommer att köpa en elhoj också, när det finns alternativ som passar just "min" körning.
Eftersom MC:n (åtminstone i Sverige) i första hand är ett nöjesfordon så är vi heller inte lika beroende av höga bränslepriser. Även om soppan kostar 40 spänn litern så kommer jag att köra ICE på det sätt som jag vill köra hoj på. Jag kanske inte kommer att köra lika ofta men jag kör så långe det går eller tills det finns ett vettigt alternativ.

Just idag finns det ingen elhoj som matchar en ICE-hoj...OM man kräver läng räckvidd och ett billigt pris, men vi ser att det är många företag i världen som hårdsatsar på utveckling av elfordon, infrastruktur och snabbladdare. När många företag med mycket pengar hårdsatsar så går det fort. Det är bara att titta på utvecklingen under 2:a världskriget där världen på 6 år gick från bi-plan och kikare till jetdrift, radar och atomåldern.

Elbilsförsäljningen i europa dubblerades förra året och om man följer Moores Law så kommer det att tre- och fyrdubblas de kommande åren. Det går fortare än vi tror och mc-utvecklingen kommer att skjuta fart.
Min nästa endurohoj kommer kanske att bli en elhoj eftersom eldrift passar bra för den typen av körning plus att det är enormt roligt att köra elhoj. Det kommer dock att dröja ett tag innan grus- och vägmaskinen blir en elhoj...men det kommer så småningom.
Vad i hela friden har transistortätheten med försäljning av elfordon att göra?
 
Vad i hela friden har transistortätheten med försäljning av elfordon att göra?
Eftersom moores law, eller rättare sagt dess principer kan appliceras på mycket som har med teknik och ekonomi att göra , batterier, solceller and so on :)

 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top