Akta..snart är det grinig gråhårig kärringjakt.....
Öppnade du länken och läste? Ska han också skylla sig själv som blev överfallen på sin gårdsplan mitt i byn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Akta..snart är det grinig gråhårig kärringjakt.....
så du påstår att alla jägare är jägare för att hålla djurstammarna i lagom storlek?
tror jag inte en sekund på, samt att de är sällan viltkött kommer till butiken då alla hobby jägare tar de själva.
nej en eller flera grupper stats anställda eller skogsvaktare/jägare som ser till att hålla stammarna normal stora räcker inte dessa jävla söndags pangare!

Jägare är man för att man är intresserad av djur, natur och framför allt spänningen.
Varför ska viltköttet hamna i butiken?
Statsanställda jägare, härligt med dessa illröda kommentarer, upp till kamp...![]()
Öppnade du länken och läste? Ska han också skylla sig själv som blev överfallen på sin gårdsplan mitt i byn?
gnäller mest på hundägarna..
Spänningen? Vaddå, att rådjuret eller älgen ska ducka för gevärskulan och göra ett dödligt utfall? Eller för att 1 av 100 000 möjligen, kanske, eventuellt riskerar att attackeras av en björn?Jägare är man för att man är intresserad av djur, natur och framför allt spänningen.

nej storstadsbor ska inte säga så länge de inte sköter sig själva, men du förstår ju ändå deras poäng eller hur?
är man i områden där de finns rovdjur så får man banne mig inse risken med det, samma som att köra döttsfarliga motorcyklar, antar att du förstår mig...
är man ute å pangar så ska de fan inte vara någon hobby som 99% av alla jägare gör, hobby verksamhet.
Tycker det är bra att Rasmus, Bamse, Nalle och de andra björnarna säger ifrån.
Spänningen? Vaddå, att rådjuret eller älgen ska ducka för gevärskulan och göra ett dödligt utfall? Eller för att 1 av 100 000 möjligen, kanske, eventuellt riskerar att attackeras av en björn?
Okej om det hade gällt tigerjakt i högt gräs eller hajsafari med harpun vid Stora barriärrevet. Men spänning i svenska skogar?!![]()
så du påstår att alla jägare är jägare för att hålla djurstammarna i lagom storlek?
tror jag inte en sekund på, samt att de är sällan viltkött kommer till butiken då alla hobby jägare tar de själva.
nej en eller flera grupper stats anställda eller skogsvaktare/jägare som ser till att hålla stammarna normal stora räcker inte dessa jävla söndags pangare!
Nu vet jag inte var du bor, men jag har iaf kunnat köpa vilt i affärerna där jag bott och där jag bor nu. Köttet är inte gratis för jägarna om du trodde det...
E la trist oavsett vem det händer men känns fortfarande rätt meningslös att lyncha björnar är man ute i skogen o smyger me drivande hund i marker det kan finnas björnar så får man tamifan räkna med att reta upp en o annan björn är ju inte direkt vanligt men det kan hända o händer ibland.//J
Här nedan ser vi urtypen av jägare, lite lågpannad, med sin obligatoriska fula ylande hund, som stolt ska hålla upp den döda nallen i öronen & visa världen vem som bestämmer! TUFFT!!!
Valvträsks hjälte, onekligen...omnejden är nu åter trygg!
...Du tycker inte att du själv uppvisar den form av oförstånd som du anklagar storstadsbor för? Eller det kanske bara är applicerbart åt ena hållet?Hur menar du med hobbyverksamhet? Älgjägarna har krav på sig från t ex skogsägarna att skjuta av älgstammen för att få ner betesskadorna på planteringarna och i några län för att minska trafikolyckorna. Om du tror att viltvård består av att sitta på pass under en vecka och vänta på älg tror du fel.
Nej, jag förstår inte deras poäng, klarar de inte av skitande gäss ska de hålla truten om att vi inte vill ha björn eller varg på vår gårdsplan. Det är känt att björnen gärna kommer tillbaka om han hittar mat i t ex soptunnor, ska vi ha våra tunnor inlåsta, stängsla med nätstängsel med el för att barn och hundar ska få vara ute?
Keep digging..Jaså?
Jag har själv aldrig lirat CS, men det var svårt att undkomma alla jäkla "balla" uttryck som myntades bland jämnåriga i skolan när det var aktuellt.

Jagar man för spänningens skull måste man ju vara glad när man får lite motstånd.
Precis, åker man hoj för spänningen skull måste man vara glad när någon kör ihjäl sig...
Du tycker inte att du själv uppvisar den form av oförstånd som du anklagar storstadsbor för? Eller det kanske bara är applicerbart åt ena hållet?
Börjar bli trött på tjatet från bönderna om att storstadsborna minsann inte vet ett jota om hu he ä ut i vildmakken. Hä ett spehl po liiv å döö, mä skooter.
..men då skulle väl stackars jägaren kissa i ullkalsongerna...Om det nu är så förbannat spännande att jaga vilda djur...här är en idé!
Ta ett litet harpungevär & snorkla lite nere vid australien eller afrikas kuster, en vithaj kan man ju kämpa lite med...
Eller jaga brunbjörn med spjut? DET är fan sport..men då skulle väl stackars jägaren kissa i ullkalsongerna...

|
|
Stabilt läge på Gotland Ring!
Den trista dispyten om ägan... |
|
|
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX
Ducati lanserar serviceinte... |
|
|
Oro för batteriet
Batteriet oroar mest – men ... |