Stackars jägarna.....

så du påstår att alla jägare är jägare för att hålla djurstammarna i lagom storlek?

tror jag inte en sekund på, samt att de är sällan viltkött kommer till butiken då alla hobby jägare tar de själva.

nej en eller flera grupper stats anställda eller skogsvaktare/jägare som ser till att hålla stammarna normal stora räcker inte dessa jävla söndags pangare!

Jägare är man för att man är intresserad av djur, natur och framför allt spänningen.
Varför ska viltköttet hamna i butiken?
Statsanställda jägare, härligt med dessa illröda kommentarer, upp till kamp...:yoparty

Jägare är man för att man är intresserad av djur, natur och framför allt spänningen.
Varför ska viltköttet hamna i butiken?
Statsanställda jägare, härligt med dessa illröda kommentarer, upp till kamp...:yoparty

ett satans exempel, varför jag ifrågasätter hobby jägarna är för att jag har jobbat på ett företag där alla var jägare för att få panga å inget annat å de pangades på söndagar.. sånna är fan inte vettiga..

Öppnade du länken och läste? Ska han också skylla sig själv som blev överfallen på sin gårdsplan mitt i byn?

fortfarande ett snett sett å se på naturen när man läser i Aftonbladet och Expressen!

Last edited:
Spänningen? Vaddå, att rådjuret eller älgen ska ducka för gevärskulan och göra ett dödligt utfall? Eller för att 1 av 100 000 möjligen, kanske, eventuellt riskerar att attackeras av en björn?

Okej om det hade gällt tigerjakt i högt gräs eller hajsafari med harpun vid Stora barriärrevet. Men spänning i svenska skogar?! :arsele

nej storstadsbor ska inte säga så länge de inte sköter sig själva, men du förstår ju ändå deras poäng eller hur?

är man i områden där de finns rovdjur så får man banne mig inse risken med det, samma som att köra döttsfarliga motorcyklar, antar att du förstår mig...

är man ute å pangar så ska de fan inte vara någon hobby som 99% av alla jägare gör, hobby verksamhet.

Hur menar du med hobbyverksamhet? Älgjägarna har krav på sig från t ex skogsägarna att skjuta av älgstammen för att få ner betesskadorna på planteringarna och i några län för att minska trafikolyckorna. Om du tror att viltvård består av att sitta på pass under en vecka och vänta på älg tror du fel.
Nej, jag förstår inte deras poäng, klarar de inte av skitande gäss ska de hålla truten om att vi inte vill ha björn eller varg på vår gårdsplan. Det är känt att björnen gärna kommer tillbaka om han hittar mat i t ex soptunnor, ska vi ha våra tunnor inlåsta, stängsla med nätstängsel med el för att barn och hundar ska få vara ute?
Den här var inte många meter från köksfönstret MT

Last edited:
Tycker det är bra att Rasmus, Bamse, Nalle och de andra björnarna säger ifrån.

björnarna ger igen.

Björnen stod blick stilla 50 meter från honom. Han sköt och den föll omkull. Gyllbring visste att skottet var dödande. Det gick genom lungorna.

- Den sprattlade och det var ett himla liv. Jag backade tillbaka till eldstaden och viskade till de andra att jag skjutit en björn.

När han lyfte blicken kom tre fullvuxna björnar. De gick axel mot axel rakt emot honom.

- Det var en märklig blandning av lycka, först över att ha skjutit en björn, och sedan dödsångest när de kom emot mig. Jag tänkte att "nu jäklar är det slut, nu ska de hämnas på mig för att jag har varit dum mot deras kompis". När de var 15 meter ifrån mig bestämde jag mig för att göra något.

Det enda han kom på att säga var: "Nu får ni gå härifrån". Han sade det lugnt och bestämt.

- Då reste sig alla tre samtidigt upp på bakbenen. Det var en vägg av björnar. Jag fick en fysisk känsla av att nu ger jag upp. Det kändes som att det inte var någon idé att skjuta, säger Håkan Gyllbring.

http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=69595&arkiv=False

Spänningen? Vaddå, att rådjuret eller älgen ska ducka för gevärskulan och göra ett dödligt utfall? Eller för att 1 av 100 000 möjligen, kanske, eventuellt riskerar att attackeras av en björn?

Okej om det hade gällt tigerjakt i högt gräs eller hajsafari med harpun vid Stora barriärrevet. Men spänning i svenska skogar?! :arsele

Va, en Stockholmare som inte förstår sig på jakt, natur, eller något annat som inte syns från sin betongskrapa! Vad kommer sen, en norrlänning med ryggvärk?
Får anta att du har mycket erfarenhet från jakt med du har sådana bestämda åsikter...

så du påstår att alla jägare är jägare för att hålla djurstammarna i lagom storlek?

tror jag inte en sekund på, samt att de är sällan viltkött kommer till butiken då alla hobby jägare tar de själva.

nej en eller flera grupper stats anställda eller skogsvaktare/jägare som ser till att hålla stammarna normal stora räcker inte dessa jävla söndags pangare!

Nej, men de flesta jägare är markägare, oftast med skog! Tror du verkligen att de jagar för köttets skull :va :va Nu vet jag inte var du bor, men jag har iaf kunnat köpa vilt i affärerna där jag bott och där jag bor nu. Köttet är inte gratis för jägarna om du trodde det...

En eller flera grupper statsanställda :D :D Lär behövas en stooooor grupp för att klara av det, för det kan inte jagas året om nämligen :tungan

Här nedan ser vi urtypen av jägare, lite lågpannad, med sin obligatoriska fula ylande hund, som stolt ska hålla upp den döda nallen i öronen & visa världen vem som bestämmer! TUFFT!!!

Valvträsks hjälte, onekligen...omnejden är nu åter trygg!

Bifogat

• björn.jpg
    björn.jpg
    49.4 KB · Visningar: 56
E la trist oavsett vem det händer men känns fortfarande rätt meningslös att lyncha björnar är man ute i skogen o smyger me drivande hund i marker det kan finnas björnar så får man tamifan räkna med att reta upp en o annan björn är ju inte direkt vanligt men det kan hända o händer ibland.//J

Rent krasst skulle man ju kunna jämföra det med att så fort någon kör ihjäl sig på hoj...då ska man lyncha mchandlaren som har sålt mc:n till vederbörande. Eller typ om en person ger sig ut och går på motorvägen och blir påkörd...ja då slår vi ihjäl föraren.

Visst, att bo i björntäta områden är kanske obehagligt. Men det är väl inte björnarna som ska få stryka på foten bara för att just dom har valt att bo just där. Om det är djur som söker sig onaturligt till människor är det en annan sak.

OCH så ska rovdjurspolitiken INTE skötas av kostymnissar som sitter vid sina skrivbord i Sthlm. Den ska skötas på länsnivå anpassat efter vad som är förhållandena just där.

//M

Här nedan ser vi urtypen av jägare, lite lågpannad, med sin obligatoriska fula ylande hund, som stolt ska hålla upp den döda nallen i öronen & visa världen vem som bestämmer! TUFFT!!!

Valvträsks hjälte, onekligen...omnejden är nu åter trygg!

Hahaha, du är bara för helskön. Du verkar vara riktigt världsvan du:yoparty ...

Jakt är jakt, och ingen sport. Varför skall jakt vara rättvist? Varför är det bra när djuren slår tillbaka? Deras roll i jakten är att dö. Har man problem med det borde man ha problem med köttindustrin också.

Vill man sporta med vapen kan man skjuta dubbeltrapp eller något.

Hur menar du med hobbyverksamhet? Älgjägarna har krav på sig från t ex skogsägarna att skjuta av älgstammen för att få ner betesskadorna på planteringarna och i några län för att minska trafikolyckorna. Om du tror att viltvård består av att sitta på pass under en vecka och vänta på älg tror du fel.
Nej, jag förstår inte deras poäng, klarar de inte av skitande gäss ska de hålla truten om att vi inte vill ha björn eller varg på vår gårdsplan. Det är känt att björnen gärna kommer tillbaka om han hittar mat i t ex soptunnor, ska vi ha våra tunnor inlåsta, stängsla med nätstängsel med el för att barn och hundar ska få vara ute?
Du tycker inte att du själv uppvisar den form av oförstånd som du anklagar storstadsbor för? Eller det kanske bara är applicerbart åt ena hållet?

Börjar bli trött på tjatet från bönderna om att storstadsborna minsann inte vet ett jota om hu he ä ut i vildmakken. Hä ett spehl po liiv å döö, mä skooter.

Jaså?

Jag har själv aldrig lirat CS, men det var svårt att undkomma alla jäkla "balla" uttryck som myntades bland jämnåriga i skolan när det var aktuellt.
Keep digging.. :gnissla

Jagar man för spänningens skull måste man ju vara glad när man får lite motstånd.

Du tycker inte att du själv uppvisar den form av oförstånd som du anklagar storstadsbor för? Eller det kanske bara är applicerbart åt ena hållet?

Börjar bli trött på tjatet från bönderna om att storstadsborna minsann inte vet ett jota om hu he ä ut i vildmakken. Hä ett spehl po liiv å döö, mä skooter.

Jag anser att t ex HönaPower och du kan hålla klaffen tills ni stått och tittat på en björn 2 m utanför ett fönster och hört dem vissla uppe i skogen 20 meter från vägen när ni varit ute med hunden...
Man behöver inte vara lungt ute i skogen för att se eller höra björn

Visserligen är Göteborg på Bästkusten inte riktigt lika stort som Tokholm men räknas väl in bland sveriges stora städer har jag för mig. Vi bodde där i 10 år, 30 år 5 mil utanför och jobbade i "stan" så du får väl räkna mig som storstadsbo. Har bara bott 3 år här i Dalarna. Många av jägarna kommer från "storstäderna" om du inte visste det.
Alla som bor på landet är inte bönder.

Om det nu är så förbannat spännande att jaga vilda djur...här är en idé!

Ta ett litet harpungevär & snorkla lite nere vid australien eller afrikas kuster, en vithaj kan man ju kämpa lite med...

Eller jaga brunbjörn med spjut? DET är fan sport :yoparty ..men då skulle väl stackars jägaren kissa i ullkalsongerna...

Om det nu är så förbannat spännande att jaga vilda djur...här är en idé!

Ta ett litet harpungevär & snorkla lite nere vid australien eller afrikas kuster, en vithaj kan man ju kämpa lite med...

Eller jaga brunbjörn med spjut? DET är fan sport :yoparty ..men då skulle väl stackars jägaren kissa i ullkalsongerna...

Du har det inte lätt i livet du va, kan nästan se dig framför mig: illröd i ansiktet, hamrandes hårt på tangenterna, mumlandes "dumma dom, duuuuumma dom..." Keep it up!!!:yoparty

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!