Stövlar - någon som har dessa?

Har sidi stövlar,tycker dom är bra.

Har vurpat med dom och dom höll ihop utan problem,kan inte jämföra dom mot alpinestars för jag har aldrig haft några sånna.

Tror dom ligger prismässigt ganska lika varann.

Mina sidi vertebra2 kostade 2500:-

Har haft både vertebra1 och 2. 2:an känns ju klart gedignare. Har klarat alla mina vurbor bra men de har å andra sidan varit rätt så milda. Billiga tåpuckar till (75:- paret), men de går åt som smör också. Visserligen inte stövlarnas fel men ändå...

Loctite på alla skruvar verkar vara tricket för att göra de där stövlarna riktigt bra. Har sett många som har tappat skruv ur de där.

Hade varianten tidigare än dom. Kändes jävligt tajta och fina. Mitt problem var att dom inte passade(köpt begagnat) samt att dom var lite väl tajta för min körstil. Känes som en säker stövel...det där med skruvarna verkar lite meckigt. Ena tåskydden hade lossnat och när jag skulle skruva dit det så roterade "honan" som satt i stöveln, den hade lossnat.

Glömde att säga att jag har Alpinestars Supertech nu istället, mkt nöjdn med dom. En skönare och ledigare stövel. Lite för smal där fram för mina feta fötter dock.

Last edited:
Alpinestars "pansarvariant" tycker jag verkar bättre efter at ha provat bägge. Jag går också i stövelköpartankar nämligen. Tänkte kolla upp Daytona också.

Chris Ash skrev:
Alpinestars "pansarvariant" tycker jag verkar bättre efter at ha provat bägge. Jag går också i stövelköpartankar nämligen. Tänkte kolla upp Daytona också.

Kolla på Diadora istället dom har gjort en stövel efter Daytonan, men den är betydligt billigare och ett snäpp bättre dom har bytt ut plastinne skon mot carbon. Den är ute i handeln 05. Pris 2990 Kr.

Bifogat

• eagle_pro_big.jpg
    eagle_pro_big.jpg
    46.2 KB · Visningar: 248
stövlar

Nyteknik skrev:
Och som har vurpat med dem på fötterna? Vad kostar de? Bättre eller sämre än Alpine Stars dito?

Hej du! Ja jag vurpade med ett par såna stövlar på bogesundsvägen i våras.Jag slog runt framlänges,och har märken på stövlarna som avslöjar att hojen landade på vä häl.Hade ont i hälen några veckor,något värre vart det inte.För övrigt höll stövlarna. Ordinarie pris är precis under 3000kr men de finns lite då o då på erbjudanden.

Last edited:
Nicke_K skrev:
Kolla på Diadora istället dom har gjort en stövel efter Daytonan, men den är betydligt billigare och ett snäpp bättre dom har bytt ut plastinne skon mot carbon. Den är ute i handeln 05. Pris 2990 Kr.
Ser gedigna ut. Var kan man hitta fler detaljer? (Verkar inte finnas på www.diadora.com).

Jag har dessa.. Känns mycket stablia och bra.. :tummenupp

Sidi Vertebra Race heter dom.

Bifogat

• sidi_vertebra_race_red.jpg
    sidi_vertebra_race_red.jpg
    9.5 KB · Visningar: 242
solitude skrev:
Jag har dessa.. Känns mycket stablia och bra.. :tummenupp

Sidi Vertebra Race heter dom.

Köpte sådana på MC-Varuhuset för 1695kr...finns fortfarande kvar tror jag

Chris Ash skrev:
Jo jag har ett par Supertech är helnöjd
Ett par daytona drömmer man bara våta drömmar om
De där Diadora ser inte helt kass ut dock
supertechblk.jpg

supertechliner.jpg

eus skrev:
Jo jag har ett par Supertech är helnöjd
Ett par daytona drömmer man bara våta drömmar om
De där Diadora ser inte helt kass ut dock

Jag har osså ett par Supertech, den enda jag saknar är ett medel att ta bort repor på plasten med, gäller säkert alla stövlar. Ngn som vet hur man gör för att få bort dom, liksom gummirepor..... Jag vill att dom skall se nya ut!

Jag var inställd på ett par Alpinestars värsta-värsta, ända tills försäljaren vek ihop dom som enna jävla gummistövel. Inget jag vill ha mina älskade fotleder i.

Det fick bli Dainese D-Axial istället. De har också innersko i fibermaterial, med gångjärn på det håll de måste vara rörliga, men de är väldigt stadiga i sidled.

Dessvärre är de behäftade med lite kvalitetsbekymmer vad gäller dragkedjor och sådär, men det är jag villig att leva med så länge jag inte råkar ut för komplicerade fot- eller fotledsskador.

Åk och kläm på stövlarna i butik! Böj, bänd och vrid och känn efter vad som verkar vettigt att vurpa i.

Nyteknik skrev:
Vad kostade dina? Har du vurpat med dem? Känns det som att köra med slalompjäxor?
Jag betalade 2300:- vill jag minnas.
Jag har bara gjort en mesvurpa så fötterna fick ingen stryk.
Man är inte helt rörlig i dom, nej
Men dom är sköna

edit: jag vill minnas att bl a Checa kör med ett par sådanna så helt kass kan dom inte vara.

Last edited:
Nicke_K skrev:

vem säljer dom, hittar ingen sida på nätet, någon som vet

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka