Stövlar - någon som har dessa?

Sidi

Jag har ett par Sidi vertebra som jag har använt 3 säsonger, kraschat med dom på o dom höll alldeles utmärkt iof inte i såg hög fart men iaf.

Jag körde även en längre sträcka i ösregn i sommras och dom släppte faktiskt in förvånadsvärt lite regn, dom sitter ju kanonbra på fötterna ochså vilket är ett plus :tummenupp

Kan ochså intyga att tå skydden slits väldigt snabbt!
//D

Last edited:
Nyteknik skrev:
Vad kostade dina? Har du vurpat med dem? Känns det som att köra med slalompjäxor?

Jag kör oxå med Alpine (bytte från Sidi) och dom är nog större till yttermåtten än Sidis doja, vilket kan göra att det känns mysko med växlingen i början/att man får justera läget lite kanske. Men dom sitter bra och känns som gympapjuck.

TERMINATOR skrev:
vem säljer dom, hittar ingen sida på nätet, någon som vet

Kollade på diadoras hemsida men kunde inte hitta återförsäljare för mc stövlar. Prova att ring till Carlbarks, de kan säkert ta hem.

Mattias skrev:
Jag var inställd på ett par Alpinestars värsta-värsta, ända tills försäljaren vek ihop dom som enna jävla gummistövel. Inget jag vill ha mina älskade fotleder i.

Det fick bli Dainese D-Axial istället. De har också innersko i fibermaterial, med gångjärn på det håll de måste vara rörliga, men de är väldigt stadiga i sidled.

Dessvärre är de behäftade med lite kvalitetsbekymmer vad gäller dragkedjor och sådär, men det är jag villig att leva med så länge jag inte råkar ut för komplicerade fot- eller fotledsskador.

Åk och kläm på stövlarna i butik! Böj, bänd och vrid och känn efter vad som verkar vettigt att vurpa i.
Vilken modell var det?
Jag kör med supertech, har inte vurpat i dom men dom känns ju mycket stadiga och säkra. Dom går iallafall inte att vika ihop som en gummistövel :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph