Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gustav1 skrev:Någon som vet vad det skulle kosta till en XT? Har hört att det ska göra en jävla skillnad.
vet inte på XR men R1an har ju oxå halvkassa bromsar,bytte till spunnet på min o det blev bra mycket bättre kan jag säga så byt du oxå (du kommer inte o ångra dej)blic skrev:Nån som vet om det blir stor skillnad på XR650 vars originalbromsar småsuger...
Teddy skrev:Det blev inte någon större skillnad (inte någon mindre för den delen heller) mellan original och stålomspunnet när jag bytte på min Aprilia RS 250 -99. Originalslangarna var bra men alla pratar ju om hur mycket bättre det är med stålomspunnet så jag bytte men blev besviken då jag inte kunde känna någon skillnad.
UrbanTiger skrev:
Ett annat trick är att värma valfett och använda det som bromsvätska, coool som fan![]()
Teddy skrev:Det blev inte någon större skillnad (inte någon mindre för den delen heller) mellan original och stålomspunnet när jag bytte på min Aprilia RS 250 -99. Originalslangarna var bra men alla pratar ju om hur mycket bättre det är med stålomspunnet så jag bytte men blev besviken då jag inte kunde känna någon skillnad.
oFFkeFF skrev:Aprilian är ju en körmaskin, så där brukar ju sådant vara rätt bra. Men tar man de vanligaste större dieselhojarna, så lägger man mer pengar på snygg design än den tunga kostnaden 500kr på bra bromsslangar.
ps. köp min racer ds.![]()
Skäggis skrev:Var får man tag på stålomspunna slangar för 500kr?
Vilket märke handlar det om? Eller är det sånna man "gör" själv?
Som jag har fattat det så är det väl framförallt på äldre hojjar (som min) som man känner mest skillnad eftersom gummislangar är färskvara o flexar mer med åldern.
oFFkeFF skrev:...ps. köp min racer ds.![]()
Originally posted by Urban Tiger
...Är det inte kevlarjox på en sånn Cappucino-apparajt...
1) priset beror förstås på längd o antal nipplarSkäggis skrev:Var får man tag på stålomspunna slangar för 500kr?
Vilket märke handlar det om? Eller är det sånna man "gör" själv?
Som jag har fattat det så är det väl framförallt på äldre hojjar (som min) som man känner mest skillnad eftersom gummislangar är färskvara o flexar mer med åldern.
ulf_lundin skrev:1) priset beror förstås på längd o antal nipplar
2) göra själv; försiktigt o omsorgsfullt; måttligt lustigt om nippeln släpper vid tvärnit
3) enl serviceanvisningarna skulle man byta slangar vartannat el vart 4e år på min -82a....
/u
Jag har tagit mina fr NBM Hydralic. 08/27 16 73. Åkt dit m slangarna i handen och fått likadana gjorda. Blev drygt 1000:- för 4 el 5 slangar senast.Skäggis skrev:Har du tips på vilket märke man ska köpa om man vill ha färdiga slangar (modellanpassade) som man inte sätter ihop själv? Och vilket prisintervall ligger de i?
De flexar även på helt nya bågar när bromsvätskan blir varm. Bromsarna fadade rejält (bromsgreppet gick hela vägen till styränden) när jag körde bana med min GSXR-600 och originalslangar. Fadingen förvann helt när jag bytte till stålomspunnet. På gata märkte jag ingen skillnad.Skäggis skrev:...Som jag har fattat det så är det väl framförallt på äldre hojjar (som min) som man känner mest skillnad eftersom gummislangar är färskvara o flexar mer med åldern.
Jag som trodde det det var bromsvätskan som uppförde sig konstigt när den blev varmBingo skrev:De flexar även på helt nya bågar när bromsvätskan blir varm. Bromsarna fadade rejält (bromsgreppet gick hela vägen till styränden) när jag körde bana med min GSXR-600 och originalslangar. Fadingen förvann helt när jag bytte till stålomspunnet. På gata märkte jag ingen skillnad.
, sicken järnkoll man har...|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife