Ständiga oljefrågan :)

Med all respekt...

Om det finns 100 oljetrådar och svaren är blandade, vad är det som gör att du tror att det blir annorlunda den här gången? Varför inte bara göra som det står i manualen?
Men se det positivt, det blev ännu en tråd som gör SportHoj levande! :tummenupp
Utanför ämnet kanske och skulle platsa i Fick-mig-att-le-tråden men det handlar om olja även om de inte berättar vilken olja de häller ut! :hihi

Det blir 91 hästar ytterligare med olja. Så både effektmässigt och för livslängden lönar sig det med olja i motorn.
Jag noterade att den SBK 10-50 (från osprättad 20L dunk) jag pytsade i långsvingen var grumligare än den jag tappade ur motorn i helgen, en 15 år gammal olja som gått max 200 mil.

Det blir 91 hästar ytterligare med olja. Så både effektmässigt och för livslängden lönar sig det med olja i motorn.
Ja, där slant jag med fingrarna! :hihi Eftersom jag visste att jag skrivit 298 hästar så läste jag det också... :krama
Men det ännu ett inlägg som gör SportHoj levande! :tummenupp
Jag noterade att den SBK 10-50 (från osprättad 20L dunk) jag pytsade i långsvingen var grumligare än den jag tappade ur motorn i helgen, en 15 år gammal olja som gått max 200 mil.
Finns det en speciell svingolja eller går det bra med SBK? Är det skillnad på olja om svingen är lång? :va

F,låt, hängde på förra inlägget... :rodnar

Finns det en speciell svingolja eller går det bra med SBK? Är det skillnad på olja om svingen är lång? :va
Med ett 1371cc bigblock som saknar kylkanaler mellan 1-2 och 3-4 går det att köra 4 mil innan man hör oljan koka i topplocket. Körs relativt korta svängar bara för att smälla lite med quickshiftern. Det var nog "76" 20w50 jag hällde ut.

Jag kör en Z1000sx 2012. När jag köpte den var det OKQ8 olja i. Jag har kört de senaste 1500 milen med Biltemaolja. Byter var 1200e mil. Går som en klocka.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!