Stället luktar fan inte smultron...

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
...så vad gör man åt det?

Jag har försökt tvätta hjälpligt i badkaret :rolleyes: , men det blir ju inte speciellt mycket trevligare på luktfronten. Ryggskyddet är nog värst.

När jag sysslade med dykning fanns det ngn spray man kunda använda, men jag är lite osäker när det kommer till skinnet.

Hur gör ni?

Eller ni kanske bara... ...luktar? :tungan

/J

Mmm.. mysigt.

Tvätta med ngt kvinnligt fruktdoftande schampo...
bertäffande skinnstället så kan du tvätta de me, men sen ska de smörjas in med ngt fett eller olja, finns speciella för just sånt...
Eller så får du helt enkelt dofta smultron... :tummenupp

RG500-Johannes skrev:

Jag har försökt tvätta hjälpligt i badkaret :rolleyes: , men det blir ju inte speciellt mycket trevligare på luktfronten. Ryggskyddet är nog värst.

När jag sysslade med dykning fanns det ngn spray man kunda använda, men jag är lite osäker när det kommer till skinnet.

Hur gör ni?

/J

Tryck in det i frysboxen över natten.... :tummenupp

Funderar på att köpa nytt, mitt luktar inte heller gått efter 4 säsonger...

Men frysboxen?
Kanske ska hänga ut det i vinter då?

/Lännström

Kemtvätta men plocka ur all ev. vaddering i form av skumplast (förutom skydden). Min A-stars jacka och byxa blev prima men det ramlade ut lite som jag glömt ta ur... Funkar bra i alla fall. Mitt ställ luktade surt varje gång jag blev varm i det efter touring ner till Italien förra året. Jag svettades hyfsat mycket i +36 grader vid Gardasjön.

Det blev som "köpes" på lukt- och utseendefronten sen. Mitt ryggskydd är magiskt. Ett Dainese som hängt med i fyra säsonger. Luktar inte illa alls. Fattar inte hur det går till.

Jag skulle tro att personalen har geigermätare på sig i fabriken som gör ryggskydden. :)

Goodstuff skrev:
Frågan är om man vill veta det. :hihi

Hey stinky !!

Kop FEBREEZE eller FABREEZE eller vad det heter. Finnes i alla storre mataffarer, det e till klader, soffor, hundkorgar allt du har som kan stinka. Tar bort lukten helt sa du kommer att lukta OOOOONDERBAAAAR.
Om det inte finns i Sverige (vilket jag e saker att det gor) sa maila mig sa kan jag greja en flarra har och skicka over till dig, inga problem.
Spraya alltsa pa insidan av stallet och hang upp o lat torka/ lufta ur och sen e det frascht igen. Kram

Hmmm... kör med det i träningsdojjor som luktar pyton men det luktar lite för mycket parfym för min smak. Skulle nog inte vilja ha det i stället...

Nursey skrev:
Kop FEBREEZE eller FABREEZE eller vad det heter. Finnes i alla storre mataffarer, det e till klader, soffor, hundkorgar allt du har som kan stinka. Tar bort lukten helt sa du kommer att lukta OOOOONDERBAAAAR.

RG500-Johannes skrev:

Hur gör ni?

/J

frys stället över natten o alla bakterier o luktorganinska monster stendör... :tummenupp

Mitt ställ är gammalt och slitet så det körde jag tvättmaskinen, nu är det fräscht och fint igen.
Den metoden kanske inte ska rekommenderas till nyare och dyrare ställ...

RWD skrev:
Mitt ställ är gammalt och slitet så det körde jag tvättmaskinen, nu är det fräscht och fint igen.
Den metoden kanske inte ska rekommenderas till nyare och dyrare ställ...
Förra säsong gjorde jag tyvär detta och stället blev en storlek mindre :( Ska snart ha råd att köpa nya mc-kläder hoppas jag. I så fall blir det textile den här gången.

vargen skrev:
frys stället över natten o alla bakterier o luktorganinska monster stendör... :tummenupp
HAHA Ja det funkar hyffsat på skor med.
Brukar dra in arbetsdojorna i frysen över lördag-söndag. Det hjälper ganska bra och dom dosorna konar fan inte tårta :hihi
Så var det den där måndagmorogonen som jag ska till jobbet, hittar inte skorna, hm...vart fan har jag nu gjort av dom :va FRYSEN!! HE****E!! In och hämta en stelfrusen plastpåse med ett par stålhätte/spiktrampskyddade skor.
I med fötterna och iväg, detta var i maj så man brukar ju inte frysa om fötterna då. Det gjorde jag inte heller, efter 300m i bilen så hade jag ingen känsel i fötterna :gnissla :rofl
Körde i strumplästen ner till jobbet ( 5km ), småjoggade in till jobbet och in med dosorna i torkskåpet :tungan
Så ta ut stället tidigare än 30 sek innan du ska köra iväg :gnissla :tummenupp
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Brukar dra in arbetsdojorna i frysen över lördag-söndag. Det hjälper ganska bra och dom dosorna konar fan inte tårta :hihi
Så var det den där måndagmorogonen som jag ska till jobbet, hittar inte skorna, hm...vart fan har jag nu gjort av dom :va FRYSEN!! HE****E!! In och hämta en stelfrusen plastpåse med ett par stålhätte/spiktrampskyddade skor.
I med fötterna och iväg, detta var i maj så man brukar ju inte frysa om fötterna då. Det gjorde jag inte heller, efter 300m i bilen så hade jag ingen känsel i fötterna :gnissla :rofl
Körde i strumplästen ner till jobbet ( 5km ), småjoggade in till jobbet och in med dosorna i torkskåpet :tungan
Så ta ut stället tidigare än 30 sek innan du ska köra iväg :gnissla :tummenupp
//Tobbe

:lol :lol :tummenupp

tobbeviking skrev:
Brukar dra in arbetsdojorna i frysen över lördag-söndag. Det hjälper ganska bra och dom dosorna konar fan inte tårta
//Tobbe

Ingen bullteve (micro) på jobbet?? :)

/fredde

Tack för alla tips,

Får se hur jag gör, kanske provar med ryggskyddet i frysen först...

/J

Skinstället skall enligt uppgift köras på ylleprogrammet i tvättmaskinen med sadeltvätt. Sadeltvätten köpes i närmsta hästsportbutik och blandas enligt instruktionerna på flaskan. När det har torkat skall alltihopa givetvis smörjas med fett. Minkolja tror jag är det bästa man kan få tag i.

Jag skall testa detta på mitt gamla slitna när jag får tummen ur #¤%...

Hittade dessa:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=83267&highlight=tv%E4tta+st%E4ll
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=45930&highlight=rent+st%E4ll

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti