El Presidente skrev:
Du, Presidentasatan!
El Presidente skrev:
Det var inte min avsikt att gnälla, snarare att uttrycka min åsikt, vilket dessa forum ju är till för(sist jag kollade iaf!).
Sedan att du misstolkade det som "gnäll" är ju tråkigt...
Helt riktigt, du för även gnälla. Faktiskt. Men vad du än uttrycker för åsikt, gnäll eller ej, så får du ju räkna med att få svar. En del kanske tycker lika som du, andra inte. Jag tycker inte riktigt som du. Jag förstår din reaktion till viss del, men jag kan också förstå "hans" reaktion.
El Presidente skrev:
Som du mycket riktigt påpekar ä ju problemet VEM som kan tillvarata ens intressen o representera dem på ett korrekt vis - för egen del har jag varken tid, lust eller engagemanget som krävs!
Exakt, det har inte jag heller. Därför har jag insett att istället för att ingen gör nåt, så tycker jag SMC gör mkt bra. Det finns säkert saker dom gör som är mindre bra, men jag väljer SMC på ungeför samma grund som när jag röstar politiskt. Jag väljer det alternativ som känns mest bra, eftersom det inte finns nåt som är perfekt. Och i det här fallet finns det ju bara ett alternativ eftersom SMC onekligen är rätt unika.
Sen tycker jag det är trist att hoppa på folk som lägger stor del av sin fritid på att hjälpa andra...
El Presidente skrev:
Jag blir bara så uppgiven när man överallt kan läsa om poliser/politiker som vill förbjuda sporthojjar, och när nu en företrädare för "vår" riksorganisation uttalar sig på samma sätt så blir man bara LESS...
Förstår dig, jag blir också uppgiven, MEN, jag kan på sätt o vis förstå samhällets reaktion. Speciellt då som tidningsrubriker skriker ut sitt budskap om hur många som kör i hjäl sig och politiker uttalar sig korkat.
Sen finns det ju folk som kör som idioter i trafiken, men hurvida det verkligen är ett nytt fenomen eller inte det kan man verkligen diskutera. Det som är nytt är väl att man filmar eländet o dessutom kan tjäna pengar på det o skapa en myt om sig genom det.
El Presidente skrev:
Om sedan DU väljer att vara kvar i SMC och gör bedömnigen att de på ett korrekt sätt företräder sporthojsåkare, så är det ju DITT val - inget jag kommer att hoppa på dig för.
Jag hoppar inte på dig heller, Presidenten

jag försökte bredda synvinkeln lite, det är allt.