Sporthoj Luleå

Henkew

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2009
Ort
Orust
Hoj
Tenere 660 2011
Jag och en kompis är på jakt efter ett garage nu under vintern med möjlighet att skruva lite. Har ni hittat något och finns det i sådana fall några lediga platser kvar?


För min del så är letandet över. Tar platsen i början av okt. (En del i ett större). Om det finns fler lediga platser så kan jag posta de i forumet.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
SMC Norrbotten Årsmöte...

...ute på Fårön i Piteå kl 13.00 idag. Jag tänker åka förbi och lyssna på planerna för 2011. Har Ni vägarna förbi kan Ni väl titta in och ta ett fika, jag lär väl bli rätt ensam bland alla kromslädar och turistbussar:)

http://www.svmc.se/templates/DistrictPage.aspx?id=232
 

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Huhu, jag letar också efter någon mindre mekplats. Någon som fått napp än?
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Är det någon som tänkt bomba motard här i sommar eller? Står lite i valet och kvalet om man ska bo här uppe en sommar till eller röra sig längre ned... vore roligt om man blev ett gäng som kunde dra ut då och då.
 

Dennis Öhman

Honda Racing Team
Gick med
30 Jul 2010
Ort
Luleå
Hoj
00 Honda CBR 929RR
Fan vad jag längtar tills det börjar tina! Är ju nästan dags för premiär turen runt stan! Nära nu :tummenupp
 

Loes

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Luleå
Hoj
Fz1 , BSA Golden Flash -52, Kxf 450
Klart du ska stanna felix! Både jag och anton kör ju.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hörni, nu är det dags att komma ur idet och börja tänka på säsongen.

Se också till att anmäla er till årets första Kemorakörning, det brinner lite grann med bokningen eftersom banhyran och annat måste betalas före mitten på April.

Så, fundera inte mer, gå in och anmäl er NU! Fyra dagar bankörning, fyra kvällar och nätter med bastu och ljug i norra europas finaste stygby, och dessutom frukost och lunch och fika på banan, allt detta för 3400 spänn!!! Det blir varken billigare eller bättre så kom igen nu!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=237809
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Håller SMHI vad dom lovar imorn ska jag ta premiärturen hade jag tänkt :tummenupp Helt galet vad hojsuget är stort just nu, köpte ju även Gixxern nu i vinter så har inte ens provkört den en centimeter än...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Håller SMHI vad dom lovar imorn ska jag ta premiärturen hade jag tänkt :tummenupp Helt galet vad hojsuget är stort just nu, köpte ju även Gixxern nu i vinter så har inte ens provkört den en centimeter än...

Mmmm, funderar också på om det kan vara dags:)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det ÄR fint väder, det BLIR premiär om en stund:)
Jag tänkte samla mig på Lindroths vid 12.30 om någon känner för att samla sig där:)
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Det blev premiär för mig idag, dock inte nån jätte sväng då varningslampan för fuelinjection tänds hela tiden och så börjar den gå skit:va Stänger man av hojjen och väntar en stund så försvinner det men efter man kört några hundra meter tänds den igen, inge less man blir...:mad:


Fick en liten bild iaf efter jag spolat av allt grus och lort som lyckades fastna trots en mycket kort sväng...
 

Bifogat

  • IMG_0783.jpg
    IMG_0783.jpg
    254.8 KB · Visningar: 64

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag körde sju mil idag, blåsigt, mycket sand, grus och smältvatten men hojen går som en raket:tummenupp
Det var säkert 15-20 customåkare ute plus en motard. Sitter alla hemma i garaget fortfarande?:)

Ja utom du Jandreas...:tummenupp
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Jag körde sju mil idag, blåsigt, mycket sand, grus och smältvatten men hojen går som en raket:tummenupp
Det var säkert 15-20 customåkare ute plus en motard. Sitter alla hemma i garaget fortfarande?:)

Ja utom du Jandreas...:tummenupp

Jag var ute en vända med KTM:arn idag. Var tvungen att se över en misstänkt kylvätskeläcka först. Nu var det ingen fara så en härlig runda blev det i solen! :)

Note to self: Om du kokar bort kylvattnet på sommaren och ersätter med vanligt vatten, kom då för faan ihåg att byta till riktig kylvätska innan du ställer den i kallgaraget!!!
 

Kenta300

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
KTM 1290R Superduke
Jag körde sju mil idag, blåsigt, mycket sand, grus och smältvatten men hojen går som en raket:tummenupp
Det var säkert 15-20 customåkare ute plus en motard. Sitter alla hemma i garaget fortfarande?:)

Ja utom du Jandreas...:tummenupp

Stod i garaget å stampa, men blev ingen tur idag. Men sugen är man. :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag var ute en vända med KTM:arn idag. Var tvungen att se över en misstänkt kylvätskeläcka först. Nu var det ingen fara så en härlig runda blev det i solen! :)

Note to self: Om du kokar bort kylvattnet på sommaren och ersätter med vanligt vatten, kom då för faan ihåg att byta till riktig kylvätska innan du ställer den i kallgaraget!!!

Mmmm, been there, done that...:rolleyes:
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Räknas inkörning av grabbens 125? Nu är batteriet monterat i Trajjan så jag räknar hårt med lite övningskörning i morgon...

Jag körde sju mil idag, blåsigt, mycket sand, grus och smältvatten men hojen går som en raket:tummenupp
Det var säkert 15-20 customåkare ute plus en motard...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Stod i garaget å stampa, men blev ingen tur idag. Men sugen är man. :)

Jag var på väg ut till dig men jag vände i gammelstan...:)

Räknas inkörning av grabbens 125? Nu är batteriet monterat i Trajjan så jag räknar hårt med lite övningskörning i morgon...

Allting räknas så klart:) Skall ni bara köra runt Jivvers eller blir det någon längre sväng?
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ptja, jag vet inte många som fått körkortet genom att behärska sträckan Jävre-Hemmingsmark...:)

Vi börjar med landsväg, hamnar vi mot Pite Norra skickar jag ett SMS. Sjulsmark kan bli ett kaffestopp...

Skall ni bara köra runt Jivvers eller blir det någon längre sväng?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ptja, jag vet inte många som fått körkortet genom att behärska sträckan Jävre-Hemmingsmark...:)

Vi börjar med landsväg, hamnar vi mot Pite Norra skickar jag ett SMS. Sjulsmark kan bli ett kaffestopp...

Finns det något rödljus, eller en rondell där?:)

Hör av dig!

Jag pratade nyss med Kamikaze Kid, vad är problemet med 675:an?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top