Sporthoj Luleå

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
jo, såg att dom stoppat upp en mobil hastighetskamera i gammelstan på en busshållplats för någon dag sen... står väl nån annanstanns i luleå nu så passa er!
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Ja, satan börjar sig bli dax nu. Jag har mailat han och fått info, allt verkar super. Men: jag måste finna tid för att åka ner till gbg och köra hojjen hem. Det är det enda, annars skulle hojjen ha stått i mitt garage nu:huvet

Jag skolkar fan från jobbet och åker ned snart....

Går det inte be killen skicka all info och en massa bilder på hela hojjen, ser allt bra ut där kanske han kan skicka den hit istället för att du måste åka ner och hämta?
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Går det inte be killen skicka all info och en massa bilder på hela hojjen, ser allt bra ut där kanske han kan skicka den hit istället för att du måste åka ner och hämta?

Joo, men jag verkar inte vara den enda som är sugen på den:gnissla
skulle ner nån snubbe och kolla nu i veckan o.s.v... men så brukar det ju låta iofs. Vi får se vad som händer, har snackat lite mer med han nyss.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Har just varit på lunch och fick se ett riksmiffo som körde om en bil på övergångsstället Kungsgatan-Storgatan

När gubbar som jag tog våra körkort så fick vi veta att det var ärkesynden och borde vara dödsstraff på att köra om på övergångsställen. Den sidan i boken verkar någon rivit ut för man ser det alltför ofta nuförtiden. T ex har jag blivit omkörd ett otal gånger när mans stannar för gående innan stora rondellen Svartöleden/Hertsöleden av både bil och MC. Dessbättre är det närmaste en smäll en tant som för skospetsen putsad av ett bildäck (huga!)
 

Norrland

stubbflygare
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Fjollträsk
Hoj
Hojlös
Ang jakten inne i stan har ju sett att det är någon unge som kör runt på en mindre cross mitt inne i stan o kör som en idiot och har gjort det ett tag, kan ju hoppas på att han kör in i nått hårt så han lär sig
 

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
många
Har just varit på lunch och fick se ett riksmiffo som körde om en bil på övergångsstället Kungsgatan-Storgatan, en halv meter åt sidan på mittrefugen stod det dessutom en kvinna som om hon inte hade upptäckt hojen och tagit ett halv steg till fått hojen i sidan och vi hade förmodligen haft en dödsolycka här...

Mörk gammel-retta?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Shit..Man kanske skulle fixa så alla delar till hojen är i samma garage iaf. Då skulle min premiärtur kännas lite närmare iaf.

Jobba på nu Magnus, plötsligt så är det sommar:)

Mörk gammel-retta?

Nope, den har jag också sett men inte i detta sammanhanget. Det såg ut som en sån där Yamaha XT660R med dubbla hojtahögtutblås...
 
Last edited:
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
den e faktiskt shnygg som faen bare o köp :tummenupp. Du måste vara sugen som fn o köra nu?

Blev de ingen retta? trodde ju du jag o jandreas skulle starta rettaklubb i Luleå :hihi


Edit: KOM IGEN NU NÅGON - köp grafitrettan som står o längtar efter förare på Yamacenter...........

Ja jag är rätt så jävla körsugen. Ska troligen ner till härnösand och kolla på just en retta till helgen! Zx-10 lirarn svarar inte på mail eller telefon:(

Jag har haft en 05as ZX10-R för 2 år sen och den var HUR grym som helst!! Dom går brutalt bra, sköna att köra och så ligger dom bra i pris nu oxå.

En sån kan jag starkt rekommendera:tummenupp

Ja jag är duktigt sugen på en, och har dessutom varit det i några år..
 
Last edited:

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Ja jag är rätt så jävla körsugen. Ska troligen ner till härnösand och kolla på just en retta till helgen! Zx-10 lirarn svarar inte på mail eller telefon:(



Ja jag är duktigt sugen på en, och har dessutom varit det i några år..

Har pratat med massa folk under vintern som gått, både polare och nytt folk. Och det låter ju som de kommer bli en j*vla massa sporthojåkare i Luleå i sommar:tummenupp

Skulle vara kul att styra upp nån långsväng en helg med övernattning och grejer! Kanske även nån öl på kvällen för dom som inte är gay:krama
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Har pratat med massa folk under vintern som gått, både polare och nytt folk. Och det låter ju som de kommer bli en j*vla massa sporthojåkare i Luleå i sommar:tummenupp

Skulle vara kul att styra upp nån långsväng en helg med övernattning och grejer! Kanske även nån öl på kvällen för dom som inte är gay:krama

Det skulle vara as-chill! Jag är på.

Såg din hoj live idag, utanför mullers ellerhur? Såg ut som en dröm:kär
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Lindroths MC har öppet hus i helgen. Jag kommer att vara där hela lördagen och snacka banåkning och kurser och berätta mer om Fällforsbanan. Kom förbi och snacka lite skit så jag får ett ansikte på er?

/Niklas
 

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Lindroths MC har öppet hus i helgen. Jag kommer att vara där hela lördagen och snacka banåkning och kurser och berätta mer om Fällforsbanan. Kom förbi och snacka lite skit så jag får ett ansikte på er?

/Niklas

Jag läste precis det på sista sidan i Kuriren! Jag hinner kanske förbi på lördag eftermiddag någon gång. :tummenupp
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Det skulle vara as-chill! Jag är på.

Såg din hoj live idag, utanför mullers ellerhur? Såg ut som en dröm:kär


Jo då var det min, jobbar där nu under däcksäsongen. Imorn ska jag lämna in framskärmen på lack och ta bort alla röda dekaler, har även beställt svarta dynor. Har sett några hojjar här på sporthoj som gjort om sina till svart/vit och dom ser så grymt balla ut så jag vill ju vara lika balla som dom:D

Jag ska också jobba på Lindroths i helgen, ska som sagt vara öppet hus med folk från olika återförsäljare av tillbehör och klubbar så det kommer nog bli massa folk. Värt ett besök!:tummenupp
 
Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Gött, Heds har oxå öppet hus så det blir mycke hojfluktande i helgen. Grusbus(s)en behöver sällskap av nåt cylinderstinnare. Hoppas finvädret håller i sig.
 

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Gött, Heds har oxå öppet hus så det blir mycke hojfluktande i helgen. Grusbus(s)en behöver sällskap av nåt cylinderstinnare. Hoppas finvädret håller i sig.

Ojoj! Då kanske vi kan försöka skrapa knäpuckar tillsammans i sommar? Jag lyckades inte (läs: vågade inte) i fjol.

Vad är intagningskraven i Tutlur MC föresten? :va
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top