Sporthoj Luleå

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Jo då var det min, jobbar där nu under däcksäsongen. Imorn ska jag lämna in framskärmen på lack och ta bort alla röda dekaler, har även beställt svarta dynor. Har sett några hojjar här på sporthoj som gjort om sina till svart/vit och dom ser så grymt balla ut så jag vill ju vara lika balla som dom:D

Jag ska också jobba på Lindroths i helgen, ska som sagt vara öppet hus med folk från olika återförsäljare av tillbehör och klubbar så det kommer nog bli massa folk. Värt ett besök!:tummenupp


Som min vita -07:a (bilder i mitt garage).
 

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
You don´t wanna know...:näsblod Äh, jag har ingen aning.

Har du tagit ut getingen? Själv ska jag ta ut Busen i morgon på premiärkörning.

Jag gissar att det räcker med att man har en lurtuta, men det kan ju vara något obskyrt inträdesprov också.

Getingen tas nog ut på tisdag för premiärtur i solen! :cool:
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Som min vita -07:a (bilder i mitt garage).

Jamen titta, sådär ball menade jag:hihi Dock vet jag inte om jag ids lacka om min tank då dom röda dekalerna på den är under klarlacken. Men blir de helt skit att ha kvar dom röda så måste jag ju lacka om...

Hur är det på 07an, är dekalerna på dom oxå klarlackade?
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Bara dra på lite vit vinylfilm över det röda på tanken - lätt fixat! Hör med Reklamcentra.

Ringde dit idag och dom skulle ha plast jag kunde smeta på. Dock slutade jag för sent idag så dom hann stänga:(


Men jag har iaf hunnit ta bort alla dekaler, lackat framskärmen vit och köpt nya svarta sadelöverdrag på yamacenter idag. Nu gäller det ju bara att man duger till att klä om dom bra. Ingen som vet annars nån som är duktig på sånt?
 

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
LULEÅ
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Jamen titta, sådär ball menade jag:hihi Dock vet jag inte om jag ids lacka om min tank då dom röda dekalerna på den är under klarlacken. Men blir de helt skit att ha kvar dom röda så måste jag ju lacka om...

Hur är det på 07an, är dekalerna på dom oxå klarlackade?

Bara en röd rand mitt på tanken, typ som en tankklibba.
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Ja jag är rätt så jävla körsugen. Ska troligen ner till härnösand och kolla på just en retta till helgen! Zx-10 lirarn svarar inte på mail eller telefon:(



Ja jag är duktigt sugen på en, och har dessutom varit det i några år..

Hallå, var på kulturens hus och bläddrade i lite mc-tidningar...
Hittade detta fantastiska kap åt dig, en GSXR 1000(?) -07;a för 28.550kr :gnissla

9061ad.jpg


Fanns även en R1;a från -06 för 55.150kr :va
 

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Hallå, var på kulturens hus och bläddrade i lite mc-tidningar...
Hittade detta fantastiska kap åt dig, en GSXR 1000(?) -07;a för 28.550kr :gnissla

BILD

Fanns även en R1;a från -06 för 55.150kr :va

Hum, finns det MC-tidningar på kulturens hus? I fiket eller? Vore ju kanon att ta en kaffe där när man är ute och kör och bläddra i lite MC-tidningar.
 

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Luleå
Hoj
Supeduke -07
Jag kommer dra ned till Piteå och starten på 1:a maj-rundan. Hade ju varit kul om vi kunde samla ihop ett gäng Sporthoj.com:are från Luleå och rejsa ned, i samlad trupp, till starten i Piteå......bara en tanke

Som det verkar blir det uppehåll iaf. Jag e på...Säg bara tid och plats. :yoparty
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Hum, finns det MC-tidningar på kulturens hus? I fiket eller? Vore ju kanon att ta en kaffe där när man är ute och kör och bläddra i lite MC-tidningar.

Inne på biblioteket, plan 2 vid fotöljerna... utsikt över norra hamn och alla hojar som kör genom stan. Underbart skönt, brukar sätta mig där ibland när jag har tid över, finns allt från mc-nytt till illustrerad vetenskap och andra magasin.
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Puuuh äntligen har jag hoj! Har vart på långstyrning och plockat hem en r1-05 som för tillfället står i vardagsrummet:D
Jag vet en i hushållet som inte är lika nöjd.....:hihi

Var det mycket folk på lindroths i helgen? Jag kunde ju tyvärr aldrig kika förbi.
 
Last edited:

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Puuuh äntligen har jag hoj! Har vart på långstyrning och plockat hem en r1-05 som för tillfället står i vardagsrummet:D
Jag vet en i hushållet som inte är lika nöjd.....:hihi

Var det mycket folk på lindroths i helgen? Jag kunde ju tyvärr aldrig kika förbi.


Men super! Är det den vinröda som låg ute i västernorrland?

De var grymt mycket folk på Lindroths. Jag jobbade där lördag, söndag var bakisheten för stor så då gled jag bara förbi där och tryckte en burgare.
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Men super! Är det den vinröda som låg ute i västernorrland?

De var grymt mycket folk på Lindroths. Jag jobbade där lördag, söndag var bakisheten för stor så då gled jag bara förbi där och tryckte en burgare.

Nä, inte den vinröda utan en vanlig tråkig blå:( ... närå grymt fräsch och uttagen -06 så garanti finns kvar o.s.v...
Stod mellan vinrödingen och denna, men den röda var obesiktad och diverse annat som inte lät så king.

Gratulerar till nyförvärvet :tummenupp , nu får du bara kasta upp lite bilder.

Lindroths, jo var ganska välbesökt både på lördag o söndag vad jag kunde se. Själv gick jag in dit på söndag och dräggla över alla hojarna man kunde haft :hihi

Nu kan vi ju starta klubb:banana ...... hehehe
Och ja bilder kommer inom kort.
 
Last edited:

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Luleå
Hoj
Supeduke -07
Angående 1:a majrundan - Till alla som är sugna att samlas upp och gemensamt åka ned till Piteå inför starten! :yoparty

Ska vi dra en samling i Luleå på MAX-parkeringen vid badhuset inne i stan. Avfärd 08:40, eftersom det tar 30-40 min (lagligt :hihi ) att åka ned till Piteå.


Hålltider 1:a majrundan

9.00 Samling NOLIA Piteå 10.00 Avfärd mot Luleå
10.30 Samling Södra Hamn Luleå 11.30 Avfärd mot Boden
12.00 Samling Järnvägsstation Boden 13.00 Avfärd mot Älvsbyn
13.30 Samling Storgatan Älvsbyn 14.30 Avfärd mot Piteå
15.30-15.45 Ankomst Nolia Piteå

08.40 Funkar för mig...Verkar bli bra väder åsså. :)
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Nä, inte den vinröda utan en vanlig tråkig blå:( ... närå grymt fräsch och uttagen -06 så garanti finns kvar o.s.v...
Stod mellan vinrödingen och denna, men den röda var obesiktad och diverse annat som inte lät så king.


Vad är det för godis och miltal på nyförvärvet då? Ska ju tydligen bli bra väder från onsdag och sen ska det hålla i sig över hela helgen:tummenupp
Vi får se till att dra ihop några stycken och sen fara på några repor!
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Vad är det för godis och miltal på nyförvärvet då? Ska ju tydligen bli bra väder från onsdag och sen ska det hålla i sig över hela helgen:tummenupp
Vi får se till att dra ihop några stycken och sen fara på några repor!


Ja man skulle ha dragit ihop ett gäng, och det ska vi ju givetvis göra! men jag har jour hela veckan. Kan inte köra förrän på måndag- surt som fan, fängslad i sitt eget hem:mad:

Ang hojjen så har den gått drygt 1800 mil, har GPR- pipor, kraschpuckar runtom, lite rensad bak o.s.v o.s.v Du får se den inom kort:tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top