Sporthoj Boden

Idag så bär det av söderut mot storsjöyran! Den gamla VFR:en ska få jobba, fulla packväskor och jag och en polare. Skulle väl tippa på att vi landar på en 20 kg övervikt :/ Får se om man överlever resan!

Ev reserapport följer.

Låter som en spännande resa :)
Jo lägg upp någrarader och bilder från resan! :tummenupp

Tillbaks i Sverige!

Tjenare!
Nu är jag och rovers hemma igen efter fyra otroligt roliga och lärorika dagar på kemora banan! Att vara deltagare på en bkk kurs i smc regi är utan tvekan det bästa jag gjort i min åtta år långa kariär som mcförare trots en lättare avåkning och lite skrapmärken på pärlan.. Om det är nån som tvekar på att anmäla sig till en bkk eller sporthojs kurs eller inte så kan ni sluta fundera nu punk slut!

Lite avundsjuk blir man på bobat som kör i Norge! Det är ju också nått som måste upplevas! Fast Bodens egen gp-bana bleknar ganska rejält i gämnförelse med en riktig bana..

Jag hade också velat fara,men man fick ju inte ledigt :gnissla :huvet
Fick ni några häftifga bilder därifrån?
Tjenare!
Nu är jag och rovers hemma igen efter fyra otroligt roliga och lärorika dagar på kemora banan! Att vara deltagare på en bkk kurs i smc regi är utan tvekan det bästa jag gjort i min åtta år långa kariär som mcförare trots en lättare avåkning och lite skrapmärken på pärlan.. Om det är nån som tvekar på att anmäla sig till en bkk eller sporthojs kurs eller inte så kan ni sluta fundera nu punk slut!

Lite avundsjuk blir man på bobat som kör i Norge! Det är ju också nått som måste upplevas! Fast Bodens egen gp-bana bleknar ganska rejält i gämnförelse med en riktig bana..

Jag hade också velat fara,men man fick ju inte ledigt :gnissla :huvet
Fick ni några häftifga bilder därifrån?

Vi har fotat ungefär 1800 bilder med tre fotografer, dessa skall sorteras (ja inte fotograferna då...) och skickas till dem deltagare som ville ha dom...

Kul med lite bodensare på kursen, synd på skrapmärkena...:tummenupp

Jag tänkte dra ut och köra i morgon, den som är sugen på att haka på så...

KL 11:00 på OK/Q8

Jag tänkte dra ut och köra i morgon, den som är sugen på att haka på så...

KL 11:00 på OK/Q8

Klart man är sugen, frågan är hur mycket jag hinner då jag har bokat ett plan kl:13:00 och behöver vara på HH en timme före så ingen "knycker" planet:gnissla

Vadå pigg? 11 då har man ju varit vaken länge =)

Vart ändå en bra tur i dag, ca 20 mil, sol och hyffsat varmt. startades i och för sig med en tur från ok till raffe och där en kaffe rast :D

Avslutning, hedenbasen och knäskrap:yoparty ( BÅDA!!!!!!!!!!!!obs, inte samtidigt)

Avslutning, hedenbasen och knäskrap:yoparty ( BÅDA!!!!!!!!!!!!obs, inte samtidigt)

Grattis! Det är grymt skönt med knäskrap! Jag ska ut till basen nu på eftermiddan, kom gärna förbi där om ni är ute och åker..

För kännedom så har man nu "åtgärdat" den stora "bula" som funnits längs vägen mellan Brännberg och Laduberg, dvs om man kommer från Brännbergshållet och uppe på hygget bredvid de sparade tallarna. Problemet är nu att man lämnat en ruta med grus i högra körfältet och detta kan då innebära överraskningar i form av utspritt grus:näsblod

Jag och Robban var och flög i Älvsbyn idag och när vi åkte dit vid 12-tiden höll de på för fullt. När vi åkte tillbaka så verkade de klara och frågan är om de kommer åtgärda fler bulor så det finns anledningar att se upp på sträckan.

tycker jag också har haft problem som fan att sova på kvällarna när dessa mc huliganer ska härja och leva om med sina yoshimura helsystem och hembygda slutburkar :brynad

för er som är intresserade så har jag lagt upp bilder från mc resan i norge på
http://www.pixbox.se/alb874533

Last edited:
tycker jag också har haft problem som fan att sova på kvällarna när dessa mc huliganer ska härja och leva om med sina yoshimura helsystem och hembygda slutburkar :brynad

Tur att man har acrapovic då :tummenupp

Allvarlig: jag tycker man ska ta åt sig av kritiken man får utifrån, nog kan jag köra lugnare där och över allt annrs i stan..heldre så gör jag det än att jag måste vara utan hoj bara för att regerigen gjort ett förbud mot mc-åkning. :mattias :fakta

Kul att se att du inte censurerat de avslöjande bilderna:tummenupp

Robban och Erik hade missförstått tippsen om de trevliga norska tjejerna, så kallade "Koner" och trodde att dessa var kor men då kossorna inte nappade på lockelser med gräs osv provade dom med får också :D (sidan:7).

Roligast är ändå fotot där de besöker hoppbacken i Lillehammer iförda MC-ställ och då blir tillfrågade när de skall hoppa. Om man kollar på ett foto så ser det verkligen ut som om det är Erik som hoppar och Robban går på marken bärande på skidor (syns på det tredje fotot från slutet på sidan:10).

Roligast är ändå fotot där de besöker hoppbacken i Lillehammer iförda MC-ställ och då blir tillfrågade när de skall hoppa. Om man kollar på ett foto så ser det verkligen ut som om det är Erik som hoppar och Robban går på marken bärande på skidor (syns på det tredje fotot från slutet på sidan:10).

hehe, fan vad rolig bild! :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...