Sporthoj Boden

Någon som har tänkt ut en bra väg till Mårdsel nu när det är vägbygge den vanliga vägen?

Som det ser ut med min planering så är jag lite osäker om jag hinner haka på (orgar en 40års fest för en kompis så det är lite pyssel..) men med ett bra vägval så löser det sig nog:)

Finns väl bara två vettiga alternativ till Mårdsel ?!,,,,Över Harads med några mils grus väg...eller den vi åkte ifjol fast detta år är det fläckvis vägarbete

hmmm hur många mil grusväg är det via harads ?
verkar ju vara hugget som stucket vilken väg man tar

Det ska visst vara upprivet nu hela vägen till skogså, inte fläckvis längre..

26KM från edefors till Mårdsel.
Så kanske 2 mil med grus då.

Redigering:

Vart har dom annonserat att det skall vara fika där idag förresten?
Har inte sett något själv.

Last edited:
Så har vi varit till Mårdsel och käkat burgare, de var speciellt goda när man inte hunnit med frukosten. Tack till Robban som ringde och väckte mig 10:15:tummenupp

:finger Till Vägverket som återigen inte märkt ut grussträckorna och speciellt stället som de sket i att märka ut förra året också.

Känns som om vägen till Mårdsel inte kommer att vara farbar med sport MC nästa år pga alla gupp och gropar och nu börjar även vägen spicka upp:huvet

Vi körde vägen över Brobyn på returen så vi slapp tråkvägen från Skogså-soptippen där det bara är grus numera.

Kul tripp annars men denna gång gick det i "custom" tempo så man hann med att kolla in sniglar och annat:D

Ett tack till Rille också som gav uttrycket mutterspridare ett nytt ansikte:D
Seriöst Rille, dags att gå loss på din hoj med lite låstråd eller?? Börjar vara väl så spännade att åka bakom dig:tungan

man ska nog snarare vara självmords benägen om man vill åka bakom rille :tungan , ingen som är sugen på att köra lite senare idag så man får köra på riktigt det var alldeles för :hojharley tempo igår för att kalla det mc åkning !

Last edited:
Fan man missar ju allt roligt när man bor här nere i träsket. Börjar bli lite avis måste jag säga, speciellt när ni var till min forma hemort, världsmetropolen Mårdsel. Betyder "Gudarnas stad" på samiska (kanske? vem vet) :tummenupp. Ska upp dit nu till helgen och fiska:D Hörde att det blivit mer eller mindre fiasko där i år med bara typ 35 personer som kom. Brukar bli så när mor och far inte tar tag i det där med marknadsförning :D

Så har vi varit till Mårdsel och käkat burgare, de var speciellt goda när man inte hunnit med frukosten. Tack till Robban som ringde och väckte mig 10:15:tummenupp

:finger Till Vägverket som återigen inte märkt ut grussträckorna och speciellt stället som de sket i att märka ut förra året också.

Känns som om vägen till Mårdsel inte kommer att vara farbar med sport MC nästa år pga alla gupp och gropar och nu börjar även vägen spicka upp:huvet

Vi körde vägen över Brobyn på returen så vi slapp tråkvägen från Skogså-soptippen där det bara är grus numera.

Kul tripp annars men denna gång gick det i "custom" tempo så man hann med att kolla in sniglar och annat:D

Ett tack till Rille också som gav uttrycket mutterspridare ett nytt ansikte:D
Seriöst Rille, dags att gå loss på din hoj med lite låstråd eller?? Börjar vara väl så spännade att åka bakom dig:tungan

Jaja, nu ska vi inte vara den som är den raffe, du behöver inte köra med mig om du inte vill :arsele

19:00 okq8 dom som vill haka på tänkte man kör avan till lule hittar nått fik lr nå sen drar man björsbyn ?!? smedsbyn tillbax

Fin körning igår, men nu kan det inte vara många sådana kvällar kvar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...