Sporthoj Boden

Nej, alla bodensare åker inte Suzuki, även om det kan se ut så när man tar en runda runt stan. Vi är även några få tappra Hondaförare :tummenupp .

Det är inget större fel på 97:an (förrutom den årliga "vårguppet" nere vid älven i norra Sunderbyn) om man nu inte blundar när man kör förståss. Jag pendlar den vägen fram och tillbaka varje dag (med MC sedan 1 vecka tillbaka).

Där! Där är du ju! Du jobbar i luleå, mötte dig ofta förra sommaren ofta vid rondellen vid barnenshus, jobbar på storheden själv. Kul att man känner igen nån(din hoj)
:tummenupp

I morgon är det majrundan!!
då tänker vi samlas på OK kl 10.30 och sen fara mot Luleå!
då har vi en timme på oss att ta oss did innan avfärd mot Boden!
Kom å kör!!!:tummenupp

Blir kanon ses där :D

inte är det så dåligt. jag och rills var och snabbbesiktade södra sidan till luleå och 97an tillbaka i eftermiddags och det är helt klart ok att köra på.

jag ansluter på ok :tummenupp

Södra sidan var ju hur fin som hellst :D
97an vär det ju inge fel på heller, om man räknar bort "civilpolisen" i volvon :gnissla :D

Last edited:
Blir kanon ses där :D

Södra sidan var ju hur fin som hellst :D
97an vär det ju inge fel på heller, om man räknar bort "civilpolisen" i volvon :gnissla :D

Glöm inte att komma och hälsa. Svart ZX10 -06 finns det inte många av så mej borde ni hitta. Kommer förmodligen att husera med Bemari och hans likaledes svarta ZX6:a samt ett gäng FZ1N yammisar...:tummenupp

Det är inget större fel på 97:an (förrutom den årliga "vårguppet" nere vid älven i norra Sunderbyn) om man nu inte blundar när man kör förståss. Jag pendlar den vägen fram och tillbaka varje dag (med MC sedan 1 vecka tillbaka).

Jobbar du på universitetet kanske?:va Ser den typ varje dag nu när man är på skolan så har gjort det antagandet :tummenupp Kanske maskin i E-huset?:tummenupp Tror jag har ställt bågen bredvid dig nån gång förra året men kommer inte ihåg(förutsatt att jag har rätt i ovanstående:näsblod )

Ajja, till er andra kan jag inte göra annat än att önska er lycka och framgång imorrn i förstamajrundan då jag själv inte kan följa mer eftersom jag måste tentaplugga:mad: Ha det bra boys!

Nej, alla bodensare åker inte Suzuki, även om det kan se ut så när man tar en runda runt stan. Vi är även några få tappra Hondaförare :tummenupp .

Jasså det är DU!
Jag möter dig varje dag påväg till jobbet! När man ser dig, då är det vår.

Ska leta ett inlägg jag gjorde ifjol om dig...

Edit: Jag hittade det!
Måste bara säga att killen/tjejen som kör sin vita hoj till Luleå varje morgon är en bra människa! :tummenupp

När man sitter där och hatar sig själv för att man envisas med att pendla mellan Luleå och Boden så är det alltid lika uppiggande att se den vita hojjen komma körandes!

Får se vad som piggar upp på någon månad när det blir icke-hojväder...
Skrevs 2006-10-04, 18:24.

Är det rätt person?

Last edited:
Lite bilder från i dag:yoparty

Bifogat

• web bild1.JPG
    web bild1.JPG
    38.8 KB · Visningar: 98
  • web bild2.JPG
    web bild2.JPG
    37.9 KB · Visningar: 109
  • web bild3.JPG
    web bild3.JPG
    34.9 KB · Visningar: 87
  • web bild4.JPG
    web bild4.JPG
    31.5 KB · Visningar: 93
Där! Där är du ju! Du jobbar i luleå, mötte dig ofta förra sommaren ofta vid rondellen vid barnenshus, jobbar på storheden själv. Kul att man känner igen nån(din hoj)
:tummenupp
Kul att någon lägger märke till en när man kommer. Bilisterna gör det då inte så här tidigt på säsongen :mad:

Jobbar du på universitetet kanske?:va Ser den typ varje dag nu när man är på skolan så har gjort det antagandet :tummenupp Kanske maskin i E-huset?:tummenupp Tror jag har ställt bågen bredvid dig nån gång förra året men kommer inte ihåg(förutsatt att jag har rätt i ovanstående:näsblod )
Ja, det är jag. Jag jobbar på IT-Service i E-huset. Du ser om det är min hoj (ifall det nu skulle krylla av vita -87:or :confused: ) på det hemmagjorda undertail avgassystemet.

Jasså det är DU!
Jag möter dig varje dag påväg till jobbet! När man ser dig, då är det vår.

Ska leta ett inlägg jag gjorde ifjol om dig...

Edit: Jag hittade det!

Skrevs 2006-10-04, 18:24.

Är det rätt person?
Ja, det är jag. Jag brukar skryta med att det alltid är en till som håller ut med MC pendlingen lika länge på hösten och att vi ofta möts både på morgonen och eftrermiddagen. Fast jag känner bara igen dig med Off-Road hojjen och kammo kläderna. Vet inte om jag mött dig med något annat fordon.

jo men inte många..............................:tungan

Finn ett fel!!! eller fem rätt:yoparty

Bifogat

• web bild2.JPG
    web bild2.JPG
    37.9 KB · Visningar: 105
Påminner om SMC "avrostning" dvs möjlighet att öva lite körteknik och samtidigt få råd och tipps för att förbättra er körteknik för att inte tala om möjligheten att träffa en massa MC-folk FMCK hjälper till på ett hörn och vi är några som skall köra MC258.

Detta går av stapeln lördagen den 3Maj på A8-området (infart vid Bodens kraftverk). Körningen börjar kl:11:00. Det verkar nu som om SMC kommer att ta 50kr i avgift för deltagande men detta känns osäkert då de aldrig tidigare gjort det och förfarandet känns minst sagt konstigt då en avgift troligen leder till att en av målgruppernas närvaro minskar.

Det kommer även att finnas möjlighet att fika på fiket inne på området men fikat är inte gratis så glöm inte plonkan.

Som info så har även FMCK Boden fest på kvällen och samma sak gäller ju där att alla är välkomna. Jag tror det blir lite av knytkalas där man tar med sig korv/kött eller vad man nu vill grilla och vi kan fixa Pommes och typ sallad eller vad vi nu hittar på(det är ju Mattias, Krille, Robban och Heidi som roddar detta så jag har lite dålig koll). Lär väl bli en del "vuxendricka" också för de som så önskar:yoparty

Vi blev ett gäng som åkte från Boden ut till Heden, jag, Bobat, MR Jojjeman, MrG, Biker.., Nyström och Rills körde sedan vidare till Café Rävasten i Vändträsk där vi fick oss en fika innan vi vände åter mot Boden.

Några av oss åkte först till Luleå och körde med "tåget" därifrån, rapporter om 30km/h längs 97:an gjorde ju att det kändes rätt att ansluta i Boden:D

Ruggigt bra väder för MC och vi han även med att "glassa" på byn.

Väldigt kul med så pass många som kör SH och det känns som om denna sommar kan bli än roligare än förra då vi blir allt fler i "gänget"

Last edited:
HAHAHA sork visar tuttarna å tror han ska få popcorn :tuttar

VISA TUTTARNA SÅ FÅR DU POPCORN (hejarklacken står å skriker)

by the way mycket trevlig dag trodde på morgonen att man det skulle bli skitväder men solen ville ju visa sig som på beställning :D

Lite bilder från i dag:yoparty

Grymt skön dag och grymt sköna bilder!! :tummenupp Bara lite väl varmt o köra runt runt runt runt runtunrturnturntruntrnturn i cirklar halva dagen :huvet

Finn ett fel!!! eller fem rätt:yoparty

Heheh 5 gixxers = 5 rätt. En touring-kawwa = FEL haha stackars robban :7peta han måste leta upp en vapendragare som kan försvara honom lite, syftar på den där andra touring-kawwa ägaren :D

Last edited:
Grymt skön dag och grymt sköna bilder!! :tummenupp Bara lite väl varmt o köra runt runt runt runt runtunrturnturntruntrnturn i cirklar halva dagen :huvet

Heheh 5 gixxers = 5 rätt. En touring-kawwa = FEL haha stackars robban :7peta han måste leta upp en vapendragare som kan försvara honom lite, syftar på den där andra touring-kawwa ägaren :D

Haha, jo dom var ju och körde lite touring körning efter paltrundan :D

Marcus och robban vilket fint par :P

Hallå hallå!!

I morgon 3/5 är det fest :yoparty

Vi håller till i FMCK lokalen
Grillen tänds kl 17.00 och storbrasan tänds senare!!
Ta med mat och dryck och glatt humör
Raffe fixar strips å sallad så det kommer finnas där!

Alla med hoj är välkommna!!:tummenupp

//Mattias

Hallå hallå!!

I morgon 3/5 är det fest :yoparty

Vi håller till i FMCK lokalen
Grillen tänds kl 17.00 och storbrasan tänds senare!!
Ta med mat och dryck och glatt humör
Raffe fixar strips å sallad så det kommer finnas där!

Alla med hoj är välkommna!!:tummenupp

//Mattias

Jaaa aaa jag kanske inte är rätt man att ställa frågan.. MEN, är det OK att komma OM man har en TOURING HOJ? :va

OBS! inget ont menat till vissa kawwa ägare!! :D :D :såjaponken :D :D (kawwa ägaren är den röda där i mitten sen kan ni gissa vilka de 5 andra är:tummenupp )

Last edited:
Back