Ok, jag förstår ungefär hur du tänker. Försöker bara provocera fram en konkretisering.Wunder skrev:Nix, man ska erbjudas ett jobb med lön. Vill man inte ha jobbet får man väl hitta ett annat jobb.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok, jag förstår ungefär hur du tänker. Försöker bara provocera fram en konkretisering.Wunder skrev:Nix, man ska erbjudas ett jobb med lön. Vill man inte ha jobbet får man väl hitta ett annat jobb.
[- sNaIjK -] skrev:Words! Tillverkningsindustri går inte att ha i Sverige, alldeles för dyrt. Har inte företagen, så kommer dom flytta till Kina eller andra billiga asiatiska länder där inte arbetskraften kostar något. Sålänge inte kunderna säger ifrån kommer detta fortsätta att utarma svensk industri.
Markus skrev:Det som är tragiskt är att "allmänheten" skyller på företagen, men samma människor är kunder till företagen - och de kunderna vill köpa så mycket som möjligt för så lite som möjligt.QUOTE]
Markus skrev:Irland gjorde så, men nu är pengarna slut och nu drar alla igen.
Jag är faktiskt lite insatt i detta, och jag kan säga att det enda som kan få fabrikerna att stanna är att man åsidosätter marknadskrafterna. Den dag du är beredd att betala 14.000:- för en mobiltelefon, då kanske de överväger att stanna. Det som är tragiskt är att "allmänheten" skyller på företagen, men samma människor är kunder till företagen - och de kunderna vill köpa så mycket som möjligt för så lite som möjligt. Finns inget att göra mig veterligen. De jobb som stannar i sverige och europa är de som är för kvalificerade för asien pga att vi har större kompetens, men hur länge har vi det? Nej, industrin lämnar sverige och alla bidrag är bara konstgjord andning.
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |