Sparkad

Fy fan. Beklagar.
Vad ska de göra för er då? Alltså efter varslingen...

Mech skrev:
Fy fan. Beklagar.
Vad ska de göra för er då? Alltså efter varslingen...
Visa dem vägen till Sveriges största arbetsgivare A-kassan eller vad företaget heter.

suntrip skrev:
Känns lite surt nu men men....bara att hoppas på ett bra stödprogram :lol
Vi/jag fick garanterad lön i 12 månader i "Antennprojektet" När vi fick gå´från ericsson i Gävle...
Hmm hade räknat med ledigt i 12 månader.. men då fick jag nytt jobb direkt... VAr inte hemma en enda dag..

Värre är det nu...
Letar fortfarande jobb....

SENSEI skrev:
Vi/jag fick garanterad lön i 12 månader i "Antennprojektet" När vi fick gå´från ericsson i Gävle...
Hmm hade räknat med ledigt i 12 månader.. men då fick jag nytt jobb direkt... VAr inte hemma en enda dag..

Värre är det nu...
Letar fortfarande jobb....

Letar också jobb !
Starta eget ! vi som är arbetssökande kanske ? :va

Detta var oväntat med tanke på ericssons redovisade vinst. Trist för er :(

Själv ska man på anställningsintervju nästa vecka. Nervöst som belsebub :ätapiller

fifan, vet hur det känns a-kassa är iaf bättre än ingenting.
Men det kryllar av jobb bara man vill jobba

[SKämt å sido
var arbetslös för 10 år sedan tog jobb överallt städare lärare mcdonalds you name it men man får ta skit ibland

brinckis skrev:
SonyEricsson skall ju anställa 1500-2000 produktutvecklare (ingenjörer) till 2006. Kanske skulle vara något?
Sweet. Blir ju perfa när man läst klart... Var har du fått dessa uppgifter ifrån?

suntrip skrev:
Känns lite surt nu men men....bara att hoppas på ett bra stödprogram :lol

Mitt blev grymt bra, två månaders uppsägningstid. :tummenupp Men Ericsson vill ju ha bra publicitet så de tar bättre hand om sina.

Tyvärr så är det här med nedläggningar av fabriker i Sverige knappast en trend som är på nergång, snarare tvärtom.
Jag tror att vi går mot ett samhälle där i princip alla större fabriker som producerar något kommer att försvinna eftersom det kan göras billigare på andra ställen.

En allvarlig fråga till er som är lite mer insatta:
Skulle inte staten kunna underlätta för de större fabrikerna skattemässigt så att de kan stanna kvar i Sverige?

Har för mig att Irland gjort något sånt och fått dit jättar som IBM, Intel mfl.

sandstream skrev:
Tyvärr så är det här med nedläggningar av fabriker i Sverige knappast en trend som är på nergång, snarare tvärtom.
Jag tror att vi går mot ett samhälle där i princip alla större fabriker som producerar något kommer att försvinna eftersom det kan göras billigare på andra ställen.

En allvarlig fråga till er som är lite mer insatta:
Skulle inte staten kunna underlätta för de större fabrikerna skattemässigt så att de kan stanna kvar i Sverige?

Har för mig att Irland gjort något sånt och fått dit jättar som IBM, Intel mfl.
Irland gjorde så, men nu är pengarna slut och nu drar alla igen.
Jag är faktiskt lite insatt i detta, och jag kan säga att det enda som kan få fabrikerna att stanna är att man åsidosätter marknadskrafterna. Den dag du är beredd att betala 14.000:- för en mobiltelefon, då kanske de överväger att stanna. Det som är tragiskt är att "allmänheten" skyller på företagen, men samma människor är kunder till företagen - och de kunderna vill köpa så mycket som möjligt för så lite som möjligt. Finns inget att göra mig veterligen. De jobb som stannar i sverige och europa är de som är för kvalificerade för asien pga att vi har större kompetens, men hur länge har vi det? Nej, industrin lämnar sverige och alla bidrag är bara konstgjord andning.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år