-Sandman-
Ny medlem
Jahopp då vart man varslad på jobbet Ericsson i Nynäs ska bort 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Visa dem vägen till Sveriges största arbetsgivare A-kassan eller vad företaget heter.Mech skrev:Fy fan. Beklagar.
Vad ska de göra för er då? Alltså efter varslingen...
Maxxi skrev:Visa dem vägen till Sveriges största arbetsgivare A-kassan eller vad företaget heter.

jookan skrev:fan vad segt lider med er![]()
Markus skrev:Värre saker har hänt, världen är full med jobb - man får väl ta ett av dom!

Vi/jag fick garanterad lön i 12 månader i "Antennprojektet" När vi fick gå´från ericsson i Gävle...suntrip skrev:Känns lite surt nu men men....bara att hoppas på ett bra stödprogram![]()
SENSEI skrev:Vi/jag fick garanterad lön i 12 månader i "Antennprojektet" När vi fick gå´från ericsson i Gävle...
Hmm hade räknat med ledigt i 12 månader.. men då fick jag nytt jobb direkt... VAr inte hemma en enda dag..
Värre är det nu...
Letar fortfarande jobb....

SonyEricsson skall ju anställa 1500-2000 produktutvecklare (ingenjörer) till 2006. Kanske skulle vara något?Eureka skrev:Letar också jobb !
Starta eget ! vi som är arbetssökande kanske ?![]()
Mcdonalds?Twosaint skrev:fifan, vet hur det känns a-kassa är iaf bättre än ingenting.
Men det kryllar av jobb bara man vill jobba
Sweet. Blir ju perfa när man läst klart... Var har du fått dessa uppgifter ifrån?brinckis skrev:SonyEricsson skall ju anställa 1500-2000 produktutvecklare (ingenjörer) till 2006. Kanske skulle vara något?
suntrip skrev:Känns lite surt nu men men....bara att hoppas på ett bra stödprogram![]()
Irland gjorde så, men nu är pengarna slut och nu drar alla igen.sandstream skrev:Tyvärr så är det här med nedläggningar av fabriker i Sverige knappast en trend som är på nergång, snarare tvärtom.
Jag tror att vi går mot ett samhälle där i princip alla större fabriker som producerar något kommer att försvinna eftersom det kan göras billigare på andra ställen.
En allvarlig fråga till er som är lite mer insatta:
Skulle inte staten kunna underlätta för de större fabrikerna skattemässigt så att de kan stanna kvar i Sverige?
Har för mig att Irland gjort något sånt och fått dit jättar som IBM, Intel mfl.
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |