Spamtråd M+S

Jag med :trött
Långa arbetsdagar i Gent, sen tjejmiddag och igår var det 7-årskalas med 20 ungar :3freak

Idag har jag lyckats med konst-stycket att få i prioriterat uppdrag att sitta i möte hela dagen. Hur konstruktivt är det?

Som tur är har jag en medhjälpare som jag kan lasta över massa jobb på som jag skulle gjort i natt annars.

Gnistsläckare, är det en vettig benämning på en ljuddämpare? :confused:

Vettig och vettig.

Gnistsläckare är oftast en ingående del i vanliga orginaldämpare med kanalsystem. Motverkar dB-topparna vid avgasknallar mm.

Kan även sitta som en typ av galler, hålplåt etc i en del ljuddämpare, främst äldre offroadhojar, och kallas då gnistsläckare, och inte dB-killer som du är van vid att höra. Men funktionen kan ses ungefär som den samma.

Vettig och vettig.

Gnistsläckare är oftast en ingående del i vanliga orginaldämpare med kanalsystem. Motverkar dB-topparna vid avgasknallar mm.

Kan även sitta som en typ av galler, hålplåt etc i en del ljuddämpare, främst äldre offroadhojar, och kallas då gnistsläckare, och inte dB-killer som du är van vid att höra. Men funktionen kan ses ungefär som den samma.

Det var det jag ville höra :tummenupp
Vi snackar lastbilar och närmre bestämt Volvo, så benämningar kan ju vara helgalna ibland :dummer

Tack

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back