Spamtråd M+S

Jag med :trött
Långa arbetsdagar i Gent, sen tjejmiddag och igår var det 7-årskalas med 20 ungar :3freak

Idag har jag lyckats med konst-stycket att få i prioriterat uppdrag att sitta i möte hela dagen. Hur konstruktivt är det?

Som tur är har jag en medhjälpare som jag kan lasta över massa jobb på som jag skulle gjort i natt annars.

Gnistsläckare, är det en vettig benämning på en ljuddämpare? :confused:

Vettig och vettig.

Gnistsläckare är oftast en ingående del i vanliga orginaldämpare med kanalsystem. Motverkar dB-topparna vid avgasknallar mm.

Kan även sitta som en typ av galler, hålplåt etc i en del ljuddämpare, främst äldre offroadhojar, och kallas då gnistsläckare, och inte dB-killer som du är van vid att höra. Men funktionen kan ses ungefär som den samma.

Vettig och vettig.

Gnistsläckare är oftast en ingående del i vanliga orginaldämpare med kanalsystem. Motverkar dB-topparna vid avgasknallar mm.

Kan även sitta som en typ av galler, hålplåt etc i en del ljuddämpare, främst äldre offroadhojar, och kallas då gnistsläckare, och inte dB-killer som du är van vid att höra. Men funktionen kan ses ungefär som den samma.

Det var det jag ville höra :tummenupp
Vi snackar lastbilar och närmre bestämt Volvo, så benämningar kan ju vara helgalna ibland :dummer

Tack

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back