Spamtråd M+S

Jag med :trött
Långa arbetsdagar i Gent, sen tjejmiddag och igår var det 7-årskalas med 20 ungar :3freak

Idag har jag lyckats med konst-stycket att få i prioriterat uppdrag att sitta i möte hela dagen. Hur konstruktivt är det?

Som tur är har jag en medhjälpare som jag kan lasta över massa jobb på som jag skulle gjort i natt annars.

Gnistsläckare, är det en vettig benämning på en ljuddämpare? :confused:

Vettig och vettig.

Gnistsläckare är oftast en ingående del i vanliga orginaldämpare med kanalsystem. Motverkar dB-topparna vid avgasknallar mm.

Kan även sitta som en typ av galler, hålplåt etc i en del ljuddämpare, främst äldre offroadhojar, och kallas då gnistsläckare, och inte dB-killer som du är van vid att höra. Men funktionen kan ses ungefär som den samma.

Vettig och vettig.

Gnistsläckare är oftast en ingående del i vanliga orginaldämpare med kanalsystem. Motverkar dB-topparna vid avgasknallar mm.

Kan även sitta som en typ av galler, hålplåt etc i en del ljuddämpare, främst äldre offroadhojar, och kallas då gnistsläckare, och inte dB-killer som du är van vid att höra. Men funktionen kan ses ungefär som den samma.

Det var det jag ville höra :tummenupp
Vi snackar lastbilar och närmre bestämt Volvo, så benämningar kan ju vara helgalna ibland :dummer

Tack

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...