Spöade en R1:a nu ikväll

Hd?

Pasi skrev:
80 hästar på bakhjulet, öppnat luftburken, ställt om insprutningen och 2-1 system. Tror faktiskt att nackdelen för R1:an var att det svänger ganska mycket där i början och då kan det vara svårt att dosera effekten ifall man har för mycket av det, själv behövde jag ju bara varva lite mer än vanligt och växla snabbt, inga framhjulslyft direkt med 300kg gjutjärn. Däremot fick jag mitt första fotpinneskrap på hojen under duellen.

Var glad att inte HD:n rasade under racet, kan inte räkna på alla fingrar hur många HD:s man sett med oljiga fingrar efter vägen... Dom går bra medan dom går! :hihi

Ducatiracer skrev:
Var stod den parkerad... :D :tungan

Haha, den stod i en vägkorsning(med förare förstås) och väntade på några bilar, och jag kom rullande upp bredvid. Så blev det fritt och jag gasade hårt med framhjulslyft över vägen och mot bensinmacken (jag var på väg för att tanka), jag riktigt hörde hur Ducatin kom efter. Det våldsamma racet gick i nån kilometer med rejäla farter på min hoj.

Sen svängde jag ner till macken och såg hur Ducatin for förbi på vägen, sen tankade jag min XR600 och åkte hem igen:lol

hehe jag tror inte han brydde sig så mycket om en skitig gammal offroad på crossdäck faktiskt:lol

Last edited:
Va fan e detta för tråd??
Igår fick jag "stryk" av en moppe vid ett rödljus inne i stan :banana
det säger väl det mesta om att man inte drog i gasen precis.Antagligen samma här,,,även en medioker förare drar en HD i alla lägen om han ger sig fan på det.

Fan va roligt att läsa detta!!!!! Tack Pasi!!! :D

Sporthojarna skulle vara veta hur mycket spö dom skulle fått om man körde på smala kringliga vägar med motarddäck monterade!!!! :D :tungan :banana

ChaosX skrev:
Fan va roligt att läsa detta!!!!! Tack Pasi!!! :D

Sporthojarna skulle vara veta hur mycket spö dom skulle fått om man körde på smala kringliga vägar med motarddäck monterade!!!! :D :tungan :banana
hehe, givetvis funkar olika hojar olika bra för olika saker, en sporthoj kan ju få köra på grus mot min gamla xr600 med, det är ju torsk det med.

men men......vad är det nu en HD är bäst för?:lol

Last edited:
Silwer skrev:
hehe, givetvis funkar olika hojar olika bra för olika saker, en sporthoj kan ju få köra på grus mot min gamla xr600 med, det är ju torsk det med.

men men......vad är det nu en HD är bäst för?:lol

Köra svindlande fort med, väghållningen är ju grym. Fattar inte varför MOTO GP hojarna inte byggs med 2 meters hjulbas och framåtflyttade fotpinnar.

Själv köpte jag min för att köra touring och softa med, ja, ja, vet att det inte är ett optimalt hojval att köra touring med en effektstark, 300 kilo lätt supersport hoj men så blev det i vilket fall som helst.

Är föga imponerad av glidare och HD framför allt, men, en duktig förare på en kass hoj är så fruktansvärt mycket tuffare än en taskig förare på värstinghoj. Synd bara att icke mc-intresserade brudar på cafet i centrum inte förstår det.

Pasi skrev:
Avstrypt kanske hade varit en mera korrekt term. :angel

Bild på det skräckinjagande monstret som äter R1:or till frukost :lol.

:rofl Det här var ju en trevlig tråd att läsa i!

Pasi nästa gång får du utmana R1 på lite grusbus så får man se hur pass erfaren förare han är på det underlaget med sin R1 och du med din HD! :lol

Oj, oj, oj! Vilken debatt och vilken historia!!!

Sätt dig själv på en R1:a och se om du är snabbare på samma sträcka!

Sätt dig sedan själv på din nuvarande hoj och lägg ett par snabba varv på tex. Kinnekulle ring. Jämför sedan tiderna när du också kör en R1:a eller annan hoj lämpad för uppgiften! Vilken hoj är du snabbast med? Och varför är det så?

Om du kör GGN med din nuvarande hoj kontra med en R1:a vilken hoj hade du gjort bäst ifrån dig på? Knappast R1:an, eller? Varför är det så nu då???

KAN det vara så att din hoj är mer lämpad för vissa typer av körning medan en R1:a är lämpad för annan typ av körning???

Sedan spelar ju föraren av fordonet in oerhört mycket men EN sak kan du vara säker på. Det finns ALLTID någon som är snabbare/större/starkare än du.

Så vad tjänar det till med att skryta med att ha kört ifrån honom/henne???

Skulle jag, mot förmodan, köra fortare eller långsammare genom ett svanitt svensk lansdväg so what? Jag är lika lycklig för det och inser att den jag nyss körde ifrån kanske är duktigare än mig på något annat. Eller tvärt om om jag har blivit frånåkt!

Jag finner bara hela diskussionen barnslig! Förmodligen har det med min ålder att göra. Det är kanske det som är ett tecken på att man börjar bli gammal! *SUCK* :huvet

Jag gör också, tro det eller ej, barnsliga grejer på våra vägar ibland. Ibland skiter det sig för mig ibland går det bra. Men jag skryter aldrig om dem.

Om jag har gjort bort mig, vilket händer ibland, så kan jag "bjuda" på det till mina närmaste vänner så jag ger dem ett gott skratt. Men jag skryter aldrig om något för jag VET att det finns alltid någon som är skickligare än mig!

// Niklas

Avarage skrev:
Oj, oj, oj! Vilken debatt och vilken historia!!!

Sätt dig själv på en R1:a och se om du är snabbare på samma sträcka!

Sätt dig sedan själv på din nuvarande hoj och lägg ett par snabba varv på tex. Kinnekulle ring. Jämför sedan tiderna när du också kör en R1:a eller annan hoj lämpad för uppgiften! Vilken hoj är du snabbast med? Och varför är det så?

Om du kör GGN med din nuvarande hoj kontra med en R1:a vilken hoj hade du gjort bäst ifrån dig på? Knappast R1:an, eller? Varför är det så nu då???

KAN det vara så att din hoj är mer lämpad för vissa typer av körning medan en R1:a är lämpad för annan typ av körning???

Sedan spelar ju föraren av fordonet in oerhört mycket men EN sak kan du vara säker på. Det finns ALLTID någon som är snabbare/större/starkare än du.

Så vad tjänar det till med att skryta med att ha kört ifrån honom/henne???

Skulle jag, mot förmodan, köra fortare eller långsammare genom ett svanitt svensk lansdväg so what? Jag är lika lycklig för det och inser att den jag nyss körde ifrån kanske är duktigare än mig på något annat. Eller tvärt om om jag har blivit frånåkt!

Jag finner bara hela diskussionen barnslig! Förmodligen har det med min ålder att göra. Det är kanske det som är ett tecken på att man börjar bli gammal! *SUCK* :huvet

Jag gör också, tro det eller ej, barnsliga grejer på våra vägar ibland. Ibland skiter det sig för mig ibland går det bra. Men jag skryter aldrig om dem.

Om jag har gjort bort mig, vilket händer ibland, så kan jag "bjuda" på det till mina närmaste vänner så jag ger dem ett gott skratt. Men jag skryter aldrig om något för jag VET att det finns alltid någon som är skickligare än mig!

// Niklas

IRONI grabben IRONI! :pannkyss

frekke skrev:
Är föga imponerad av glidare och HD framför allt, men, en duktig förare på en kass hoj är så fruktansvärt mycket tuffare än en taskig förare på värstinghoj. Synd bara att icke mc-intresserade brudar på cafet i centrum inte förstår det.

Trådlyft SM? :fatta! :fatta! :D

Jag har haft min R1:a i tre dagar nu och har väl kanske utnyttjat 50-60% av effekten än så länge, så jag skulle lätt få stryk av en hoj med mindre effekt och med mer van förare. Samma sak med bilar. Kom upp en sån där Opel Omega Lotus (eller vad f*n de heter) bredvid mig idag när jag åkte iväg från ett rödljus och eftersom vägen svängde lite efter korsningen så vågade jag inte stå på så mycket vilket gjorde att han "vann". Han såg helt överlycklig ut när vi stannade vid nästa rödljus.

Kontentan är att föraren gör all skillnad när det handlar om de värsta hojarna. För inte fan är jag beredd att riskera att klota bara för att rödljusrejsa mot nån!

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!