UrbanTiger skrev:Jag drog 6 bira förra helgen![]()
då va det du som blev dragen istället

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
UrbanTiger skrev:Jag drog 6 bira förra helgen![]()
Marsipulami skrev:Ja, det är roliga historier vissa drar. Det är precis som min morbror som med en gammal Volvo 740GL kan dra en Porsche...
Vad är poängen med historian![]()
Ber så hemskt mycket om ursäkt! Kollade aldrig årtalet i datumet klumpigt nog.Lam-Kaka skrev:Trådlyft SM?![]()
![]()
![]()
pgh245 skrev:På tal om rödljusrace, i veckan så kom jag upp jämnsides med en BMW Alpina B7(just då visste jag inte vad det var för bil). Tänkte, nu skall jag ge honom vad han tål. Full gas från sträcket (nästan iaf), men fan vad den gick. Höll jämna steg till vägs ende. Jag blev helt paff, kollade sen på nätet vad beteckningen betyder. En 4.4 L V8 med supercharger som inbringar cirkus 500 pållar. Snacka om en knäpp på näsan för min del...
Till historien hör att jag kanske inte e den snabbaste men jag blev ändå grymt imponerad vad den hade att ge.
/Pär
crazy88 skrev:harley de e rent skrot det här är en sporthoj sida jag skulle köra åttor runt dej
håller helt med, helt fantastiskt!!Per Fireblade skrev:Konstigt att alla mongo trådar väcker sånt intresse.Den här är ju typ bara två år gammal...![]()
Pasi skrev:Åker över bron från slottet mot GrandHotel (trafikljusen där man måste svänga höger och passerar Grand på dess vänstra sida uppför ett litet krön). Ser att det står några hojar längst fram och jag sicksackar mig fram. Det är en R1:a, en Sportster och en Dyna Glide. R1:a föraren börjar varva med motorn och flinar mot mig. OK, inte är jag sämre utan varvar motorn några gånger för att göra sällskap, det är upplagt för rödljus race. Det slår om till grönt!
Jag ligger på vänster sida och R1:an på högersida, kör några snabba uppväxlingar och använder vridet, när vi passerar nästa trafikljus de precis utanför Grand så svänger det lite vänster upp för backen och jag ligger först, R1:a föraren släpper lite i vänstern och jag vrider mig upp för backen på nolltid. Vid Nybrokajen ska jag mot Stureplan och R1:an med sällskap ska tydligen åka mot Strandvägen, R1:an masar sig fram sista biten och jag undrar varför han inte rappade på så hade vi kunnat softsnacka lite vid nästa rödljus?
Min polare Staffan på en ZX9 frågade ifall jag gav fullt vilket jag givetvis inte gjorde eftersom jag håller på att köra in kärran (helt sant faktiskt), visst lät jag motorn jobba på lite men inget tokvarv. Säger bara det, sporthojar kolla ifall det sitter SOE-märken på oljetanken innan ni börjar race:a mot en Harley.![]()
ho ho ho h ocrashtestdummy skrev:Kul tråd, visst säger dom att det är 20% hoj och 80% förare när det kommer till mc-åkning. fast köra HD är knappt hojåkning, när man lägger ner i Ejes kurva så ramlar verktygen ur styrväskan och sen får man sladd när man kör över fransarna på packväskan, om inte fotplattorna tagit i och gett dig en lowsider redan.![]()
jag inbjöd dej : till race. R1-05 -180 HKPasi skrev:Ta det för vad det är, vi snackar inte 200km/h med knäskrap utan max 90-100 på en kort sträcka som svänger kraftigt. Tror R1 föraren var rätt medioker på att köra hoj oxå, så det är väl typ 1 chans på 100 att allt stämmer för att utgången ska bli så här. Men rätt kul var det i vilket fall som helst att förnedra honom, han försökte ju vara så cool när han inbjöd till race.
Pasi skrev:80 hästar på bakhjulet, öppnat luftburken, ställt om insprutningen och 2-1 system. Tror faktiskt att nackdelen för R1:an var att det svänger ganska mycket där i början och då kan det vara svårt att dosera effekten ifall man har för mycket av det, själv behövde jag ju bara varva lite mer än vanligt och växla snabbt, inga framhjulslyft direkt med 300kg gjutjärn. Däremot fick jag mitt första fotpinneskrap på hojen under duellen.
bstrand skrev:Kontentan är att föraren gör all skillnad när det handlar om de värsta hojarna. För inte fan är jag beredd att riskera att klota bara för att rödljusrejsa mot nån!
Teo skrev:amatör
Kaparn skrev:Jag håller med dig!!! Om man ges chansen till race då tar man den. Annars kan man SÄLJA HOJEN och köpa el-wok istället!!!!
SOPA!!!!
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden