Spöade en R1:a nu ikväll

Marsipulami skrev:
Ja, det är roliga historier vissa drar. Det är precis som min morbror som med en gammal Volvo 740GL kan dra en Porsche...

Vad är poängen med historian :va

Jag vet faktiskt en som drog en porsche med sin volvo och det med fullt hjulspinn (på ena hjulet).
Sen att det satt en preppad cheva V8 i volvon och att diffen gått sönder på strippen är ju en annan sak.

Ang. HD vs. R1 så tror jag att en preppad HD är snabbare i starten ( upp till 50km/h ), jag menar kolla vikten, hjulbasen, bottenvrid mm.
Vet dessutom en kille som har(hade?) landets snabbaste gathoj (201m), en preppad HD med S&S-prylar och 150bhk och över 200Nm i vrid.
 
BMW Alpina B7, vad fan e det för ngt, frågade jag mig själv???

På tal om rödljusrace, i veckan så kom jag upp jämnsides med en BMW Alpina B7(just då visste jag inte vad det var för bil). Tänkte, nu skall jag ge honom vad han tål. Full gas från sträcket (nästan iaf), men fan vad den gick. Höll jämna steg till vägs ende. Jag blev helt paff, kollade sen på nätet vad beteckningen betyder. En 4.4 L V8 med supercharger som inbringar cirkus 500 pållar. Snacka om en knäpp på näsan för min del...

Till historien hör att jag kanske inte e den snabbaste men jag blev ändå grymt imponerad vad den hade att ge.

/Pär
 
pgh245 skrev:
På tal om rödljusrace, i veckan så kom jag upp jämnsides med en BMW Alpina B7(just då visste jag inte vad det var för bil). Tänkte, nu skall jag ge honom vad han tål. Full gas från sträcket (nästan iaf), men fan vad den gick. Höll jämna steg till vägs ende. Jag blev helt paff, kollade sen på nätet vad beteckningen betyder. En 4.4 L V8 med supercharger som inbringar cirkus 500 pållar. Snacka om en knäpp på näsan för min del...

Till historien hör att jag kanske inte e den snabbaste men jag blev ändå grymt imponerad vad den hade att ge.

/Pär

Kul tråd, visst säger dom att det är 20% hoj och 80% förare när det kommer till mc-åkning. fast köra HD är knappt hojåkning, när man lägger ner i Ejes kurva så ramlar verktygen ur styrväskan och sen får man sladd när man kör över fransarna på packväskan, om inte fotplattorna tagit i och gett dig en lowsider redan. :hihi
 
Jag har sagt det förut, motorcykelkörning går ut på att köra ifrån varandra. Inget annat.
 
no offence men alla kan dra en sporthoj.. speciellt en r1. men att han gav fullt i denna berättelse eller att det skulle va någon förare av kaliber tvivlar jag på..
 
Pasi skrev:
Åker över bron från slottet mot GrandHotel (trafikljusen där man måste svänga höger och passerar Grand på dess vänstra sida uppför ett litet krön). Ser att det står några hojar längst fram och jag sicksackar mig fram. Det är en R1:a, en Sportster och en Dyna Glide. R1:a föraren börjar varva med motorn och flinar mot mig. OK, inte är jag sämre utan varvar motorn några gånger för att göra sällskap, det är upplagt för rödljus race. Det slår om till grönt!

Jag ligger på vänster sida och R1:an på högersida, kör några snabba uppväxlingar och använder vridet, när vi passerar nästa trafikljus de precis utanför Grand så svänger det lite vänster upp för backen och jag ligger först, R1:a föraren släpper lite i vänstern och jag vrider mig upp för backen på nolltid. Vid Nybrokajen ska jag mot Stureplan och R1:an med sällskap ska tydligen åka mot Strandvägen, R1:an masar sig fram sista biten och jag undrar varför han inte rappade på så hade vi kunnat softsnacka lite vid nästa rödljus?

Min polare Staffan på en ZX9 frågade ifall jag gav fullt vilket jag givetvis inte gjorde eftersom jag håller på att köra in kärran (helt sant faktiskt), visst lät jag motorn jobba på lite men inget tokvarv. Säger bara det, sporthojar kolla ifall det sitter SOE-märken på oljetanken innan ni börjar race:a mot en Harley. :cool:



Hmmm...det e därför Harley e så representerad i MotoGP...
:corn
 
crashtestdummy skrev:
Kul tråd, visst säger dom att det är 20% hoj och 80% förare när det kommer till mc-åkning. fast köra HD är knappt hojåkning, när man lägger ner i Ejes kurva så ramlar verktygen ur styrväskan och sen får man sladd när man kör över fransarna på packväskan, om inte fotplattorna tagit i och gett dig en lowsider redan. :hihi
ho ho ho h o
 
hej

Pasi skrev:
Ta det för vad det är, vi snackar inte 200km/h med knäskrap utan max 90-100 på en kort sträcka som svänger kraftigt. Tror R1 föraren var rätt medioker på att köra hoj oxå, så det är väl typ 1 chans på 100 att allt stämmer för att utgången ska bli så här. Men rätt kul var det i vilket fall som helst att förnedra honom, han försökte ju vara så cool när han inbjöd till race.
jag inbjöd dej : till race. R1-05 -180 HK
 
Pasi skrev:
80 hästar på bakhjulet, öppnat luftburken, ställt om insprutningen och 2-1 system. Tror faktiskt att nackdelen för R1:an var att det svänger ganska mycket där i början och då kan det vara svårt att dosera effekten ifall man har för mycket av det, själv behövde jag ju bara varva lite mer än vanligt och växla snabbt, inga framhjulslyft direkt med 300kg gjutjärn. Däremot fick jag mitt första fotpinneskrap på hojen under duellen.


Hahaha... Bland de roligaste jag läst... Så varför tävlar de inte i rr med glidare då???? Om de är så vassa???


///Micke
 
bstrand skrev:
Kontentan är att föraren gör all skillnad när det handlar om de värsta hojarna. För inte fan är jag beredd att riskera att klota bara för att rödljusrejsa mot nån!

amatör
 
Eum, det där är väl en kopia från en tråd på bike? Lite av ett kedje-brev kanske... o deras innehåll brukar ju stämma? :lol
 
Teo skrev:

Jag håller med dig!!! Om man ges chansen till race då tar man den. Annars kan man SÄLJA HOJEN och köpa el-wok istället!!!!

SOPA!!!!
 
Kaparn skrev:
Jag håller med dig!!! Om man ges chansen till race då tar man den. Annars kan man SÄLJA HOJEN och köpa el-wok istället!!!!

SOPA!!!!

så sant som det är sagt. hänga på SH och inte våga rödljusrejsa.. pfff.... :P
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top