Spöade en R1:a nu ikväll

Med baseball trä eller vad? Fegt att ge sig på ting som inte kan försvara sig!

Det komiska i det hela är ju att min hoj varken är snabb eller smidig och att någon raceputte "wannabee" vill köra ett race som han sedan torskar.

Men visst, att han valde att köra ett race mot en HD förstår jag, han lär väl få ännu mera smisk ifall han utmanar en sporthoj som körs av en duktig förare.

Typ alla nyare hojar gör ju 0-100 på 4 sek eller vad det är... Det är dock endast typ 1% som faktiskt kan sätta den där 0-100 tiden som tillverkare / recensenter skrivit.

Swedie skrev:
Typ alla nyare hojar gör ju 0-100 på 4 sek eller vad det är... Det är dock endast typ 1% som faktiskt kan sätta den där 0-100 tiden som tillverkare / recensenter skrivit.

Wöörd :fakta

Tror H-D är ganska enkel att sätta bra starter med, fulla varv, koppling ut. Inget framhjul i luften, mycket vikt på bakhjulet. Sen att Pasi körde ifrån R1killen i kurvorna vill jag inte ens kommentera :hihi

bli piskad eller piska e ju frågan.

att möta folk vid ett rödljus e ju inte riktigt å mäta sig om man kan köra "grymmast" osv.

mycket kan ligga i fatet varför utgången vart som den vart.
men sug i dig så mycket det bara går.. för att vinna en duel e najs oavsett vad man möter.

men å vara rödljuskung kräver en hel del med mycket pulver mellan benen,
starter e inte alltid det lättaste å fixa till. som en hel del skriver att det e jobbigt å titta upp i skyn varje gång man eldar på lite för mycket. det kan ta en stund å få in spelet på hur mycket man ska ladda på för å få till det bra..

har själv torskat mot mcbudet med min retta.. (en dag jag ville vara snäll efter ha lånat deras garage ;) ) men som sagt va drar man på för lite så blir en retta väldigt sunkig iaf i mina ögon.

men även jag har en del underbara minnen från just rödljus men det e en annan story.

Fan va roligt att läsa om folk och deras hojar... INGEN kan erkänna att deras hoj skulle få pisk!! :D :D

Och att köra en räsermegaräser och få pisk av en HD! Oj va ont det måste göra i "Min motorcyckel är snab som en raket"själen!!!!!
Mer sådant här! :D :banana :tummenupp

UrbanTiger skrev:
Du får inte med dej dom på frivillig basis då :rofl

:rofl :rofl :rofl :rofl

Nej, min teknik är inte ännu fulländad. :fakta

Men den går grovt ut på att fråga om dom vill följa med farbron hem lite och kolla på en grej.Funkar inte det så får man tjata lite för det vet ju alla att inget samlag är så bra som det man fått tjata sig till.

Last edited:
sharpedge skrev:
Jag är ute och kör med farsan en hel del. Han har en Suzuki 1400 Intruder :D
Min egen farsa har faktiskt en V-MAX som är streetfighterbyggd, killen han köpte hojen av i Tyskland hade lagt ut en liten :rolleyes: slant på den, styling och vässad, men ena kolvringen gav upp för farsan. Då var det lika bra att borra upp den och vässa ännu mer, resultatet blev rätt ok för en V-MAX ( Runt 141 bakhjulspållar iaf ). Vi har inte dragit ikapp 0-150 än, men vetefan om jag skulle vilja det heller.....får väl spö av farsgubben :rodnar Men jag spöar honom garanterat upp till 300 ( mätarfart ) :tungan

Min pappa är starkare än era pappor.

Seriöst, den här diskussionen leder ingen vart.
Nu drog han en R1'a med sin hd, so what ...fan, folk vinner ju på lotto varje vecka.

OlleR6 skrev:
Lär ju finnas en anledning till varför det heter "sport"hoj...

Visst gör det de, men det jag menar är att det är många bortsett från er som vet att de finns något i hämta i HD-motorn som tror att sporthojar slår allting: glidare/enduro/customhoj osv osv osv

Quaya skrev:
Visst gör det de, men det jag menar är att det är många bortsett från er som vet att de finns något i hämta i HD-motorn som tror att sporthojar slår allting: glidare/enduro/customhoj osv osv osv

Slår vadå? hur menar du.
Vad mna själv tycker är roligast är väl olika?

Eller menar du i ren rakt fram prestanda?

Sporthojar är där kanske inte de bästa valet, men faktum är ju att inte mycket i standardväg bland andra fordonstyper har nån större chans.
Trimmade monster för enbart dragracing är försås mycket bättre för sånt.

De här sk HD motorerna på flera liter där allt är special vet jag inet om vi ska koppla ihop med med standard HD än GP hojar med sporthojar.

Tror det hänger på att det var en kass förare, och dåliga förlorare här på sporthoj (fast det inte var ni på r1an) för ni blir ju kinkiga som satan för att han berättade detta eller? låt honom få äran denna gången och nästa race kanske han får pisk, vem vet?

Och sen att han inte drog på fullt kan låta sant eftersom HD'n "drog" honom. Men varför står man då vid ett rödljus och frågar om man vill raca (vrida på gasen så och titta mot honom... det tar jag iaf som en frågan) och sen inte vilja dra på för att då vinna sitt race????

Quaya skrev:
Tror det hänger på att det var en kass förare, och dåliga förlorare här på sporthoj (fast det inte var ni på r1an) för ni blir ju kinkiga som satan för att han berättade detta eller? låt honom få äran denna gången och nästa race kanske han får pisk, vem vet?

Och sen att han inte drog på fullt kan låta sant eftersom HD'n "drog" honom. Men varför står man då vid ett rödljus och frågar om man vill raca (vrida på gasen så och titta mot honom... det tar jag iaf som en frågan) och sen inte vilja dra på för att då vinna sitt race????

Riktar du dig till mig?, o ja som du ser är jag helt bortgjord nu av detta, jag är så kinkig över händelsen så det är inte sant.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT